Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва




Скачати 62.92 Kb.
НазваОфшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва
Дата12.05.2013
Розмір62.92 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Экономика > Документы
Алексєєв Артем Сергійович

Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля,

м. Луганськ

Колесніков Євген Олександрович

Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля,

м. Луганськ

ОФШОРНЕ ІНВЕСТУВАННЯ ЯК ЕЛЕМЕНТ ТРАНСКОРДОННОГО СПІВРОБІТНИЦТВА

В умовах сучасної глобалізації світової економіки важливим аспектом оцінки стану національної економіки є зарубіжні інвестиції. Чим вище даний показник, тим більше розвиненою вважається країна:

- продукція місцевих виробників має попит на світовому ринку, відповідно вона володіє високою конкурентоздатністю;

- країна володіє привабливим інвестиційним кліматом.

Але не завжди великі об’єми руху капіталу, що указуються у державних статистичних звітах є гарантом успіху країни у світовому процесі глобалізації, тому що великі об’єми потрапляють в Офшорні зони.

Офшор (від англ. offshore - поза берегом) - фінансовий центр, що привертає іноземний капітал шляхом надання спеціальних податкових і інших пільг іноземним компаніям, зареєстрованим в країні розташування центру.

Проаналізуємо показники України.

Розглянемо структуру прямих закордонних інвестицій до України(дані Держкомстат):

 

Обсяги прямих інвестицій на 01.07.2010 (млн.дол. США)

У % до підсумку

Усього

40402,1

100

Кіпр

9079,2

22,5

Німеччина

6618,6

16,4

Нідерланди

3929,0

9,7

Російська Федерація

2877,2

7,1

Австрія

2591,1

6,4

Сполучене Королівство

2228,1

5,5

Франція

1708,9

4,2

Вiрґiнськi Острови, Британські

1333,9

3,3

Швеція

1298,6

3,2

Сполучені Штати Америки

1214,6

3,0

Італія

976,4

2,4

Польща

873,6

2,2

Швейцарія

795,3

2,0

Інші країни

4877,6

12,1

Перший крок - Аналіз походження капіталу. Беззмінний лідер інвестування - офшорна зона підвищеної респектабельності Кіпр. Восьме місце, нарівні з США, Британські Віргінські острови - один з самих сумнівних офшорів в світі, солідні компанії і банки не хочуть мати з ним фінансових відносин. Основні причини: повна відсутність контролю над діючими підприємствами, повна конфіденційність даних. В більшості своїй капітал, що поступає з цих країн, має сумнівне походження, і цілі переслідувані групами інвесторів невизначені. Крім того відсутність повної інформації про осіб, які проводять офшорне інвестування дає можливість припустити, що частина капіталу - український, відмитий, і відповідно занести його в актив міжнародної діяльності ми не можемо.

Що б затвердитися в одержаному припущенні досліджуємо структуру інвестицій з України(данні держкомстату):

 

Прямі інвестиції з України в економіку країн світу на 01.07.10(млн. дол. США)

У % до підсумку

Усього

6764,2

100

Кіпр

6300,1

93,1

Російська Федерація

161,1

2,4

Латвія

62,8

0,9

Польща

47,2

0,7

Грузія

30,5

0,5

Казахстан

23,3

0,3

Вiрґiнськi Острови, Британські

20,8

0,3

Інші країни

118,4

1,8



Кіпр 93%. Віргінські острови знову в лідерах. Слід зазначити, що інвестування об'єм інвестицій з України на Кіпр близький до об'єму зворотних інвестицій .

Другий крок - вивчення структури розподілу зарубіжних інвестицій до України по сферах підприємництва. Вивчимо дані Держкомстату:

Сфера діяльності

Об’єм інвестування

У %

Торгівля

85,5

36,92%

Будівництво

17,3

7,47%

Видобувна промисловість

16,8

7,25%

Харчова промисловість

16,7

7,21%

Машинобудування

14,9

6,43%

Операції з нерухомістю

62,5

26,99%

Фінансова діяльність

17,9

7,73%

Всього

231,6

100%

Не більше 7% вкладається в машинобудування - основу стабільної економіки. І більше 60% в торгівлю і операції з нерухомістю.

А баталії ведуться лише навколо збільшення об'ємів інвестицій до України. Ніхто і не замислюється про якісне поліпшення показника. Адже існують шляхи до коректування, які ми спробуємо позначити.

Участь України в світовому русі капіталу - мінімальна. Цьому є дві причини:

- високий податковий тиск з боку держави. Як результат - частина грошей не потрапляє до державного бюджету, і податки сплачуються в зарубіжній державі по пониженій ставці.

- низька інвестиційна привабливість. Політична та економічна стабільність сьогодні – не є якістю України.

Збільшення податкового навантаження веде до зменшення ВВП, саме цей показник є найважливішим. Для того що б вийти з кризи необхідно понизити податковий тиск на українські підприємства. В результаті збільшиться інвестиційна привабливість, і почнеться зростання виробництва, яке супроводжуватиметься збільшенням робочих місць і заробітної платні, яке приведе до збільшення споживання, і мультиплікативного зростання виробництва.

Схожі:

Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconСергій Троян українсько-румунські відносини у контексті транскордонного співробітництва
Опубліковано: Україна в системі транскордонного співробітництва країн Центрально-Східної Європи // Історія та правознавство: Науково-методичний...
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconЗагальна характеристика роботи Актуальність теми дослідження
Угорщина, Словаччина, Польща, Румунія. Пріоритет в цьому контексті є розвиток їх зовнішньоекономічної діяльності – зовнішньої торгівлі...
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconТранскордонного співробітництва
Робота виконана в Сумському державному університеті Міністерства освіти І науки України
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconЗакон україни
Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади транскордонного співробітництва
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconСхідницька селищна рада
Затвердити Програму транскордонного співробітництва смт. Східниця з містами та іншими населеними пунктами Європейського Союзу (далі...
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconСхідницька селищна рада
Затвердити Програму транскордонного співробітництва смт. Східниця з містами та іншими населеними пунктами Європейського Союзу (далі...
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconІнформація про проекти міжнародної технічної допомоги Програми транскордонного співробітництва
Жовківська міськрада (Кравець Любомир Стефанович -директор кп жовківської міської ради «Туристичний інформаційний центр». )
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва icon«Концептуальні та інституціональні засади транскордонного співробітництва...
Конференції в наду при Президентові України, регіональних інститутах та інших внз україни
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва icon«Концептуальні та інституціональні засади транскордонного співробітництва...
Конференції в наду при Президентові України, регіональних інститутах та інших внз україни
Офшорне інвестування як елемент транскордонного співробітництва iconЗатверджено
Союзу за номером ipbu. 01. 02. 00-18-703/11 “Поланчик та Східниця використання туристичного та культурного потенціалу для вдосконалення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка