Технологією ш. О. Амонашвілі




Скачати 129.47 Kb.
НазваТехнологією ш. О. Амонашвілі
Дата05.04.2013
Розмір129.47 Kb.
ТипУрок
nauch.com.ua > Физика > Урок

УРОКИ СЕНСУ ЖИТТЯ ЗА ІННОВАЦІЙНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ Ш. О. АМОНАШВІЛІ

Очікувані результати

Після уроків учні зможуть:

  • визначитися з найбільшою цінністю здоров'я для людини;

  • змотивувати для себе життєві орієнтири;

  • висловлювати й обґрунтовувати власні думки;

  • обстоювати власну позицію і переконання;

  • намагатися розсудливо ставитися до шкідливих і корисних звичок;

  • духовно осмислювати поняття зовнішньої та внутрішньої краси, благородства серця.

^ УРОК МУДРОМОВЛЕННЯ

Тема. Найбільше багатство — здоров'я

Мета: розширювати уявлення дітей про здоров'я як неоцінен­ний скарб людини; продовжувати формувати активну мотивацію щодо здорової життєвої позиції до здоров'я, творення і самовдоско­налення духовної складової здоров'я; розвивати мовлення, образне мислення; заохочувати прагнення бути кращим.

Обладнання: портрети видатних філософів (Сократа, Конфу-ція, Езопа, Діогена); музичний супровід; зображення кам'яної брили.

^ Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

Здоровенькі були, любі друзі! Доброго вам здоров'я! Правда, це чудові фрази? Вони нас зближують одразу. Сьогодні, гадаю, якраз буде вчасно, Щоб був у нас чудовий настрій.

Мені приємно зустрітись з вами знову. Ви змінились, і сподіваюсь, що не лише підросли, а й зросли красою своїх вчинків та силою своїх сердець. Тож, прикладіть руки до серця, заплющте оченята, промовте: «Дякую тобі, Господе, за те, що живу. Дякую, мій Ангеле, за те, що бережеш мене та моїх близьких».

Ви дійсно помудрішали, тому сьогодні на уроці ви — мудреці. Я — ваш учень, слухаю ваші вислов­лювання, осмислюю їх, заперечую чи погоджуюсь із вами, о великі Сократи, Езопи, Конфуції та Діогени!

Я, як удячний учень, прийшла до вас із дарун­ком. Знаю, що любите подарунки. Цей подарунок незвичайний, це — ... слова. Ось вони, ознайомтеся із ними! (На дошці ребуси.)

.ерце Господ.ь

.раса с.тність

Т.лант поспі.айте

Да. молитв.
.гатство

Скажіть, ці слова спокійно. Відкрилась вам ще одна таємниця? Що таке скарб? Що це слово означає?

  • Що таке скарб? (Багатство)

  • Що доля дає нам наче скарб? (Красу, та­лант)

  • Що є найбільшим скарбом людини? (Серце)

  • Розгадайте ще одне слово. Вимовте його.

  • Що таке душа? (Сутність)

За уявленнями наших предків, душа — це осно­ва людини, її не можливо понюхати, але відчути, торкнутись, виявити її може лише той, хто має чисту здорову душу, без чорноти, червивини.

— Хто вдихнув душу в людину? (Господь)

За Біблією, Господь, створивши людину, вдих­нув в неї життя, і стала людина душею живою. Хоча душа людини багато в чому подібна до душі тварин, однак у ній є дух від Бога. Тому вона вища за душу тварин.

— Чого прагне людська душа? (Молитви)
Ліна Костенко писала, що душа прагне слів, як

молитов.

— Що слід робити, аби душа була чистою?
Поспішати...

Так, поспішати робити добро, дбати про її красу.

  • Ну, а третя загадка? (Здоров'я)

  • Чи пов'язані всі ці слова? Ми ще поверне­мось до них. Уявіть собі, що люди забули про це. Що сталося б? Чи принесло це б щастя?

Пропоную скласти скарбничку для слова душа. Як мудреці говорять про неї? Вирізьбімо ці ваші висловлювання на камені для нащадків, наче справ­жній духовний заповіт.

Діти обмірковують у групах словосполучення «яка душа».

— Яка це здорова душа? Красива? Послухайте
притчу про це і поміркуйте!

^ КРАСА ДУШІ

Сумно було Квіточці стояти на одній ніжці посеред клумби біля будинку. Але якось сів на неї зовсім незнайомий Метелик.



Він, напевно, прилетів із далекої країни, бо таких красивих крилець Квітка ще ніколи не бачи­ла. Метелик теж замилувався пишною Квіткою і, поки він відпочивав, вона поскаржилася, як часто їй буває самотньо. І тоді Метелик пожалів самотню Квіточку. Він вирішив не летіти далі, а оселитися поблизу, щоб прилітати щодня до Квітки і розпо­відати їй цікаві історії про ті місця, де він побував.

Тепер Метелик щоранку і щовечора прилітав до Квітки з новинами, а вона, розтуливши пелюст­ки, радісно зустрічала свого друга. Одного разу, коли Метелика не було поряд, до Квітки підійшов хлопчик і хотів її зірвати. Квітка злякалась і поча­ла благати не зривати її. Натомість запропонувала хлопчикові допомогти впіймати свого красивого друга. Хлопчик погодився і пішов додому по сачок. Повернувшись, він сховався і почав чатувати на Метелика.

Незабаром той з'явився у небі. Він кудись поспішав і пролетів повз Квітку. Вона широко роз­тулила свої пелюстки і почала гукати Метелика:

— Метелику, швидше лети до мене, я на тебе
давно чекаю, маю щось тобі сказати.

Той радісно підлетів до Квітки і... потрапив у сачок. Він хотів вибратися: бився крильцями, шукав шпаринку, та дарма. Раптом йому вдалося вирватися з полону. Метелик злетів і вже згори побачив, що від удару сачка Квітка зламалася і лежала серед трави.

Хлопчик пішов, а Метелик ще довго сидів поруч зі своєю зламаною подругою і гірко плакав та промовляв:

  • Це я винен, це через мене тебе зламали, про­бач мені, Квіточко!

  • Як подружились Метелик і Квітка?

  • Доведіть, що в Метелика була благородна душа.

  • Яка Квітка? Чому вона викликає відразу? Як вона вчинила?

Отже, бережіть здоров'я та чистоту ваших душ!

Ми опинилися в парку Академіус, де залише­ні мудрі висловлювання для людства. Ось вони, спробуйте їх відновити. Обдумуйте кожне слово, зважуйте, де слову комфортно, а де — не дуже. Хто хоче, той може підійти до мене, порадитися. А хто ні — не потрібно. Ви ж — мудреці!

^ Найбільше щастя у житті — ....

... — найдорожчий ...

... хочеш не купиш, а захочеш продати не продаси.

У малому тілі може бути велика...

— Ми залишаємо цей парк. Дякую вам, мої
вчителі!

Прочитайте останню мудрість. Як це? (Учні висловлюються.)

Ми розв'язали такі складні завдання!

Це не просто були слова, ви мали пропустити їх крізь свої серця. Прочитайте впівголоса всі мудрі речення. Покладіть голови на парти, заплющіть очі. Ви повернетеся додому багатшими, удома вас запи­тають: «З чим ти сьогодні повернувся? Що приніс із уроку?» Що ти розповіси близьким? Що є най­більшим скарбом?

Дбайте про душу, не забувайте про її здоров'я. Здорові ваші душі — це здорова Україна!
^ УРОК СЕРЦЕЗНАВСТВА

Тема. Для чого людині серце?

Мета: облагородити серце і душу дитини; створити умови для розвитку і становлення пізнавальних сил учнів, прояву навичок висловлювати свою думку; учити співпрацювати в групах; форму­вати вміння визначати головну думку твору; виховувати бажання облагороджувати своє серце.

Обладнання: картки з індивідуальними завданнями; пор­трети В. Сухомлинського, матері Терези, М. Амосова; сердечка; прислів'я; картки для роботи в групах.

Хід уроку

^ I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

— Діти, сьогодні дуже важливий день у моєму
і вашому житті. Ми запросили наших батьків —
тих людей, без яких не було б вас самих, яким ви
зобов'язані всім, що у вас є. Для мене — це важ­
ливий урок. Я дуже хвилювалася, коли готувала
його для вас, ваших тат і мам, тому прошу вашої
допомоги! Будь ласка, зберіть усю силу ваших сер­
дець, аби урок-подарунок був удалим. Я вірю вам
і сподіваюсь на вас!

У мене є сюрприз — ми сьогодні на уроці помі­няємось місцями. Я буду вашою ученицею, а ви — моїми вчителями. Чи готові ви поділитися своїми знаннями, емоціями, думками?

^ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

— Урок наш незвичайний — це урок, що при­
ховує таїну. Яку саме?

Хай вам про це підкажуть таємничі записи. Якщо ви на отриманих смужках закреслите літе­ри, що повторюються більше ніж двічі, у вас вийде слово. Допоможіть його знайти.

ФФФСАААЕЬЬЬЬЬНРННЦКЕКККББББЧЧЧ

Це слово — серце. Дайте відповіді на такі запи­тання:

  • Що є серце? Яке воно?

  • Як робити своє серце сильним?

  • Для чого людині серце?

  • Чи заслуговує людське серце на пам'ятник?

  • Що означає «віддати своє серце»?

\\\. ^ РОБОТА НАД ТЕКСТАМИ

— Я розкажу вам притчу. Ви, послухайте її,
підкажіть, якою є її головна думка.

Колись у давні часи жили люди, які дуже захоплю­валися різними змаганнями. Вони виборювали першість у бігові, стрибках, в силі м'язів, навіть у випробуванні міці черепа. Усе це щоразу радувало чи засмучувало, викликало щасливий сміх або гіркі сльози.

Якось під час таких змагань людина, яку до цього часу ніхто ніколи не бачив, сказала:

— Ви змагаєтесь в проявах сили різних час­
тин тіла. Але ви забули про головне — про силу
Серця... Змагайтеся в прояві його сили.

Люди не зрозуміли, як це, і здивовано пере-зирнулися.

  • А ви, мої мудрі вчителі, зрозуміли, що про­понував незнайомець людям?

  • Для чого людині серце? Поясніть мені це після прочитання казки «Для чого людині серце?»

  • Прочитаймо авторську казку Анатолія Діма-рова! (Читання казки вголос.)

^ IV. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

— Для чого людині серце? Ви дасте відповідь,
попрацювавши в групах, скориставшись поданою
заготовкою.

  1. група. Я вважаю, що...

  2. група. ...тому що...

  3. група. ...таким чином...

  4. група. ...отже...

  5. група. Людина повинна...

— Чи ви самостійно створили б казку з такою
назвою? Можете спробувати створити авторську
казку вдома.

Складемо словник Серця. Які словосполучення у ньому будуть використані?

— Прочитайте мої слова для словника. Вони
вам до вподоби?

Є Серце добре. С Серце зле.

Є Серце любляче. Є Серце, яке ненавидить.

Є Серце гаряче. Є Серце холодне.

Є Серце, яке розуміє. Є Серце глухе.

Є Серце щедре. Є Серце скупе.

Є Серце, яке творить. Є Серце, яке руйнує.

Є Серце зряче. Є Серце сліпе.

Є Серце полум'яне. Є Серце згасле.

Є Серце світле. Є Серце темне.

Є Серце чисте. Є Серце брудне.

Є Серце непорочне. Є Серце, яке потопає в гріхах.

— Прикладіть руку до свого серця. Загляньте
в нього. Яке воно, ваше серце? Покладіть свої голів­
ки на парту. Заплющте оченята! (Під звуки музики.)

Ви почуєте, що тільки серце стукає у всьому організмі людини.

Стукає... Чому воно стукає, а не мовчки, як інші м'язи, робить свою справу?

Люди, поверніться до Серця свого. Усі ваші скарби — вічні й неминучі — в ньому. У ньому записана таємниця призначення кожного! Тримайте серце в чистоті. Думайте про серце, думайте серцем.

Не дозволяйте, щоб в ньому утворилося болото з темними істотами!

Ми пізнаємо мудрості про серце. А отже, ви — мудреці.

Поділіться мудростями одне з одним в парі. Обговоріть, чому так говорять.

Сонце усіх сонць...

Любов в.... людини що ранок із сонцем.

... розумніше.

^ V. ПІЗНАВАЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНА ЧАСТИНА

— Чи заслуговує людське Серце на пам'ятник?
Яким він може бути? Створіть власний проект
такого пам'ятника в зошиті, можливо, ваша ідея
де в чому збігається, а можливо, ваш пам'ятник
буде зовсім інший.

Зазирнемо до Галереї Серця. У ній знаходяться портрети людей, які пожертвували свої серцем.

Це люди світу. Своє життя, силу свого серця і душі вони спрямовували на благородні справи. Василь Олександрович Сухомлинський усе життя працював учителем. Своє серце, поранене під час війни, з осколком від снаряду, він віддав дітям.

А цей українець був визнаний людиною століт­тя в Україні. Це — Микола Михайлович Амосов, відомий учений, хірург-кардіолог, який провів 5000 успішних операцій на серці. Багатьом він подарував другий шанс на життя і силу свого серця стверджу­вав невтомною працею у виявленні великодухості.

Це мати Тереза, людина, яка уславилася силою свого серця на весь світ. Римсько-католицька мона­хиня, у 18 років вступила до монастиря в Індії та стала викладачем. Заснувала Орден Милосердя, аби допомагати всім знедоленим, безхатченкам і бідним.

Вони віддали своє серце людям.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

  • А кому б ви могли відати своє малень­
    ке гаряче серце? Символічно подаруйте його тій
    людині!

Схожі:

Технологією ш. О. Амонашвілі iconМеталургійна промисловість
Розробка теми «Металургійний комплекс» у 9 класі за модульно-розвивальною технологією
Технологією ш. О. Амонашвілі iconТема: «Споживчі властивості товарів»
Мета: ознайомча практика з технологією організації виробництва нетканих матеріалів
Технологією ш. О. Амонашвілі iconВсеукраїнський студентський архів
Мета: Ознайомитись з технологією створення бібліотек динамічного компонування, навчитись їх створювати та використовувати
Технологією ш. О. Амонашвілі iconВсеукраїнський студентський архів
...
Технологією ш. О. Амонашвілі iconСистеми І мережі передачі даних (Влах) Рівень 1
Вкажіть, яка з приведених технологій є технологією глобальних мереж передавання даних
Технологією ш. О. Амонашвілі iconМетоди та форми організації навчання в працях Ш. О. Амонашвілі
Не один вчений звертався до розробки правил роботи вчителя з учнями, вдосконалюючи тим самим те, що пізніше буде відокремлене в педагогічні...
Технологією ш. О. Амонашвілі iconМетоди та форми організації навчання в працях Ш. О. Амонашвілі
Не один вчений звертався до розробки правил роботи вчителя з учнями, вдосконалюючи тим самим те, що пізніше буде відокремлене в педагогічні...
Технологією ш. О. Амонашвілі iconТворча особистість педагога
В.І. Андреев, Т. С. Альтшуллер, В. А. Канвалик, Н. В. Кузьміна, В. А. Моляко та ін.) та на практиці в працях (Ш. О. Амонашвілі, А....
Технологією ш. О. Амонашвілі iconУкра ї н а чернівецька міська рада
«Кварц», будинку творчості дітей та юнацтва. Загалом було представлено 117 малюнків 105 юних художників міста з широким спектром...
Технологією ш. О. Амонашвілі iconПідручники з літератури 20-40-х рр. XX ст. І в часи німецької окупації
Ш. Амонашвілі, В. Дегтярьова, В.І. Цимба-люка та багатьох інших. З другого боку, тоталітарний режим сковував творчу думку, уніфікував...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка