Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт




Скачати 39.02 Kb.
НазваФормування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт
Дата05.04.2013
Розмір39.02 Kb.
ТипУрок
nauch.com.ua > География > Урок
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ІКТ
Навчання має бути таким, щоб те, що пропонується, 
сприймалося б як цінний дар, а не важкий обов’язок.
 
А. Ейнштейн
 


Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики

Основною компетентністю на уроках іноземної мови є комунікативна компетентність, оскільки вона забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.

Зміна підходів у викладанні англійської мови, оновлення методик навчання та виховання учнів через активне застосування інтерактивних та ІК технологій дає змогу підвищити мотивацію та наблизити умови навчання до реальних умов застосування мови. 

^ Поєднання цих технологій вирішує такі практичні завдання: 
- розвиває комунікативні вміння і навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учнями; 
- забезпечує учнів необхідною інформацією, без якої неможливо реалізувати спільну діяльність; 
- розвиває вміння аналізувати, синтезувати, ставити цілі; 
- вчить працювати в команді, прислухатися до чужої думки; 
- створює комфортні умови навчання (зняття нервового навантаження, зміна форм діяльності, переключення уваги). 
^ Разом з тим даний підхід забезпечує фективність навчання та передбачувані результати :
- розширення словникового запасу учнів , оволодіння ними граматичними структурами відповідно до вимог державного стандарту;
- удосконалення вимови учнів на рівні державного стандарту; 
- розуміння учнями вимови з різного пред'явлення;
- вміння вживати вивчений матеріал в незнайомих ситуаціях. 
Застосування інтерактивних та інформаційно – комунікаційних технологій дає можливість організувати уроки таким чином, що практично всі учні є активними учасниками дійства. Кожен має можливість внести свій індивідуальний вклад у спільну діяльність, іде обмін знаннями, ідеями, способами дій. Проходить це в атмосфері доброзичливості, взаєморозуміння, взаємопідтримки, що дозволяє не тільки отримувати нові знання, але й розвиває навички пізнавальної діяльності. 
Застосування ІК технологій допомагає зробити уроки цікавими і незабутніми.

У цьому допомагають мультипрезентації, які створюю самостійно або у тісній співпраці з учнями. 
На уроках намагаюсь, створити психологічний комфорт, що допомагає учням подолати страх перед помилками, вільно приступити до роботи, орієнтуючись на успіх, а не на уникнення невдач , створює необхідні умови для успішного засвоєння навчального матеріалу. 
Уроки проводжу у швидкому темпі. Це дає можливість опрацювати більше матеріалу, використати заощаджений час для інформування, використання додаткового матеріалу, імпровізації, творчого пошуку і не дає учням можливість нудьгувати.

На уроках постійно створюю або стимулюю створення таких ситуацій, в яких спілкування було б природнім і в яких учні можуть вживати в реальному спілкуванні все те, що вони вивчили формально. 

Найчастіше застосовую такі форми групової роботи як : «Мозковий штурм», «Обери позицію», «Акваріум», «Коло ідей», та інші. Учні часто пишуть групові листи, , грають у рольові ігри, упорядковують речення, тексти, готують та презентують проекти та ін. 
Під час групової роботи у моїх учнів виникає бажання фантазувати, спілкуватися, формується впевненість у власній значимості. До активної діяльності долучаються навіть найпасивніші. Така робота знімає напругу, ліквідує дефіцит спілкування іноземною мовою. 
Але, чи не найцікавішою інтерактивною груповою формою навчання я, як і мої учні, вважаю проектну роботу. Цей вид діяльності 
інтегрує усі чотири види мовленнєвих навичок, ще й граматику у смисловому контексті;  створює умови для підвищення рівня мотивації завдяки тому, що діти можуть зробити власний вибір щодо форм і змісту роботи, використати власний життєвий досвід ; дає можливість учням вчитися один в одного. 
Проекти у нас різноманітні: від написання розповіді про улюблені свята(з фотографіями) , рекламних брошур , до створення презентацій. Так для заключного уроку з теми “ Sport” учні 10 класу, розподілені на чотири групи, самостійно обирали зміст та форми проектної роботи. В результаті на захист було представлено проспект – розкладку “Our favorite kinds of Sport”, презентації у Power Point “Sport in Ukraine”, фотоальбом “We and Sport”.

Вважаю, що саме проектна робота дає змогу найкраще поєднувати інтерактивні та інформаційно – комунікаційні технології. Адже для створення презентацій, які є дуже популярними серед учнів, необхідно не лише знайти тематичну інформацію в Мережі, застосувати практичні навички роботи в одній з комп’ютерних програм, а й представити матеріал, застосовуючи здобуті на даний момент комунікативні навички. 
Крім цього, намагаюсь знайти для кожного учня добрі слова, похвалити , коли він того заслуговує, всіляко заохочувати діяльність дітей. Радість пізнання розвиває творчість учнів, формує інтерес до вивчення іноземної мови.
В результаті чітко спрямованої роботи по формуванню комунікативної компетентності, розвитку і підтримання інтересу до вивчення іноземної мови шляхом поєднання інтерактивних та ІК- технологій досягла позитивних результатів. 
Переконана, що завдяки поєднанню використання в роботі інтерактивних та ІК технологій можна істотно вплинути на розвиток учнів у процесі вивчення англійської мови.

Підготувала вчитель англійської мови

Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

Шведова Людмила Борисівна


Схожі:

Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconУроках математики з метою формування профільних компетенцій
Використання ікт на уроках математики з метою формування профільних компетенцій
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconНа уроках російської мови
Використовуючи медіаресурси, можна створювати власні цікаві проекти І неповторні авторські витвори. А тому використання ікт у навчально-виховному...
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconПлан проведення методичних заходів з педагогічними кадрами у березні...
...
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconДоцільності використання пісень та ігор на уроках англійської мови у початкових класах
Автор: Г. П. Духович – вчитель англійської мови Грицівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconЕлементи здоров’язберігаючих технологій на уроках англійської мови...
Особливо це стосується учнів початкових класів. Релаксація, яка створює позитивний настрій, дає вихід фізичній енергії І дозволяє...
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconI III ступенів №55 Херсонської міської ради Виховний захід з англійської мови на тему
Цілі: Створення іншомовного мовленнєвого середовища, що дозволить учням реалізувати знання,отримані на уроках англійської мови,в...
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconАналіз роботи шмо вчителів іноземної мови за 2011/2012 н р
М/О працювало над проблемою «Формування ключових компетенцій учнів на основі використання методів продуктивного навчання в умовах...
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconТехнологічна освіта у загальноосвітній школі: стратегічні напрями розвитку
Формування творчої особистості учня в процесі підготовки до участі в олімпіаді з трудового навчання Формування базових компетенцій...
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт icon«I am mister know-all» Мета заходу
Вікторина з англійської мови для учнів старшої ланки (9-11 класів) до декади англійської мови
Формування комунікативних компетенцій учнів на уроках англійської мови використовуючи сучасні форми роботи та засоби ікт iconРозвиток креативного мислення та екологічної культури учнів на уроках англійської мови
Я намагаюся навчальний процес зробити цікавим, різнобічним І результативним. Представляю вам завдання І вправи, пов’язані з темами...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка