Розвивального середовища в днз




Скачати 48.85 Kb.
НазваРозвивального середовища в днз
Дата27.04.2013
Розмір48.85 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > География > Документы
Відділ освіти виконкому Інгулецької районної в місті ради

Комунальний комбінований дошкільний навчальний заклад № 207

МОДЕЛЬ ЕКОЛОГІЧНОГО

РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

В ДНЗ

Консультація

Вихователь-методист

Трифонова Т.Т.


м. Кривий Ріг

Ефективність формування екологічної компетентності дитини великою мірою залежить від середовища,в якому відбувається її життєдіяльність. Еколого-розвивальне середовище широкому розумінні – це єдність природного,предметного,соціального та середовища внутрішнього »Я». Воно забезпечує набуття дитиною досвіду контакту з природним оточенням та спілкуванні з дорослими. Це неперервна, педагогічно зумовлена спільна діяльність дітей,а також дітей і дорослих. У ній останні своєю поведінкою,щирою увагою,почуттями,словами,навчають малюків взаємодіяти з природою.

Навколишнє середовище в якому розвивається дитина повинно бути різним:підтримувальним,насиченим,комфортним,розвивальним.Ефективність впливу довкілля на особистість дитини дошкільному навчальному закладі залежить від здатності педагогічного колективу організувати комфортне еколого-розвивальне середовище. Для розширення та збагачення екологічного розвивального середовища потрібно максимально задіяти його традиційні та нетрадиційні складові.

До традиційних складових належать:

-куточки природи, які повинні відповідати віковим особливостям дітей;

В них знайомлять дітей з кімнатними рослинами,їх різну потребу в догляді,кількості тепла,світла і вологи;з об єктами живих істот:акваріумними рибками,птахами,черепахами та догляду за ними.

Однією із форм екологічного виховання є короткочасні та довго тривалі спостереження за рослинами та об єктами живої природи. Кожен об єкт з куточка природи повинен сприяти екологічному вихованню дітей,бути орієнтованим на розвиток дитини,спонукати її до діяльності:пізнавальної,естетично-споглядальної,морально-ціннісної,практично спрямованої. З огляду на це кімнатні рослини і тварини слід розташовувати на рівні очей малюка,щоб забезпечити доступ до них з усіх боків. Предмети огляду повинні бути привабливими на вигляд,мати чітко визначені місця зберігання.

-городи-з молодших груп дітей привчають до праці на городі де знайомлять з різними видами городніх рослин;як садити та доглядати за ними.Під час праці на городі використовують такі форми роботи:індивідуальне доручення,колективну працю. Також діти спостерігають за ростом рослин,отримують задоволення під час збору урожаю, бачуть результат своєї праці.

-квітники-починаючі з молодшої групи дітей знайомлять з різновидами рослин в квітнику,спостерігають за їх ростом,милуються їх красою,вчаться садити та доглядати їх.Використовують такі форми роботи як довготривалі ,короткочасні спостереження,індивідуальні доручення, колективна праця, заняття-милування.

- екологічні стежини. Що стосується екологічних стежин,то їх поділяють на два основні типи:ті,що влаштовані на території д/з,та ті,що розташовані в найближчому природному оточенні(лісі,парку,скверу). Екологічні стежини виконують пізнавальну,розвивальну,естетичну й оздоровчу функції. Найбільш ефективні форми роботи на екологічній стежині є цільові екскурсії,прогулянки,заняття-милування природою,бесіди.

До нетрадиційних складових належать:

-ділянка дотику - спеціально обладнано доріжка створена принципом збільшення жорсткості покриття. Складається вона з восьми послідовних секторів:

-трава

-дрібний пісок

-морскі камінці

-кругла галька

-каштани

-ялинкові шишки

-уламки природного каменю

-пеньки.

Під час ходьби босоніж цією доріжкою відбувається подразнення біологічно активних точок поверхні ступні. У цьому полягає суть методики рефлектотерапії. Але ми не лише активізуємо рефлекторні зони стопи,та здійснюємо профілактику плоскостопості,але розвиваємо у дітей позитивне,емоційно-ціннісне ставлення до природного довкілля.

-дослідницька ділянка – обладнується для проведення дослідів. Тут діти відкривають для себе таємниці росту рослин,ознайомлюються з властивостями піску,води,грунту,повітря;встановлюють взаємозв’язки об’єктів та явищ у природі.

Адже дослід-це крок до пізнання. Не потрібно давати дітям готові відповіді на їх запитання,потрібно пропонувати їм самим знайти відповіді на них. Саме дослідницька ділянка дає змогу створити для цього необхідні умови.

-альпійська гірка, штучне озеро – сприяє формуванню у дітей здатності помічати красу та емоційно відгукуватись на неї,дають можливість створити чудові умови для проведення хвилинок-милування.

-природнича лабораторія - має на меті проведення пошукової та експериментальної роботи в зимовий період.

-зимовий сад - у зимовому саду збирають велику кількість декоративних рослин за якими доглядають діти. Тут створити умови для довготривалих спостережень за рослинами, усвідомлення залежності їхнього стану від правильного догляду.у зимовому саду діти отримують перші уроки доброти і відповідальності.

-екологічні стенди – ефективно використовувати в екологічно-просвітницькій роботі.Інформацію на цих стендах змінювати щосезону. Розміщувати на них цікаві пізнавальні та методичні матеріали як для педагогів так і для батьків.

-знаки заборони – розмістити по всій території д/з. Вони нагадують дітям правила природо збережувальної поведінки.

Створення екологічно-розвивального середовищ д/з передбачає:краєзнавчий,країнознавчий,планетарний та космічний підходи.

Краєнознавчий підхід має забезпечити добірку природних об’єктв місцевості,де мешкають діти,та матеріалів про них:гербарії рослин найближчого природного оточення,зразки кори,плодів,грунтів, ілюстрації та репродукції картин,фотографії природних угруповань,найпоширеніших рослин і тварин їхні короткі характеристики,цікаві особливості поведінки.

Країнознавчий і планетарний підходи передбачають наявність найпоширеніших об’єктів з різних природних зон України,а також з інших куточків нашої планети(мешканці морів,пустель,тундр) їх описів.

Наприкінці молодшого дошкільного віку бажано використовувати в роботі з дітьми карту, глобус, ілюстрації з зображенням об’єктів космосу та відомості про них. Усе це дасть змогу дорослим збагатити ,зробити цікавішими та змістовнішими розповіді,бесіди,досліди,дидактичні ігри,а дітям поступово набувати знання про багатоманітність світу Природи.

Хочеться закінчити словами вченого Яна Амоса Коменського

«Учити треба так, що люди, наскільки це можливо, набували знань не з книжок, а з неба, і з землі, з дубів і буків, тобто знали та вивчали самі об’єкти, а не лише чужі спостереження та відомості про них».

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Розвивального середовища в днз iconНаказ «29» січня 2013р м. Кривий Ріг №50 ⌐ ¬ Про підсумки районного конкурсу
Христофорівський днз «Буратіно», Новопільський днз «Снігуронька», Валівський днз «Сонечко», Радушненський днз«Ромашка», Лозуватська...

Розвивального середовища в днз iconСтворення розвивального середовища в дошкільних навчальних закладах
Програми орієнтують педагогів дошкільних закладів на оновлення розвивального середовища у відповідності до життєдіяльності дошкільників....

Розвивального середовища в днз icon06. 09. 2013року відбулося перше засідання пмк спортивно-розвивального профілю. Черга денна
...

Розвивального середовища в днз iconМодуль "пмк вчителів спортивно-розвивального профілю"
...

Розвивального середовища в днз iconАналітична довідка за результатами вивчення рівня знань, умінь І...
Днз» проводилось моніторингове вивчення рівня знань, умінь, навичок дітей старших дошкільних груп в днз №2, 6, 11, 12, 13, 15, 19,...

Розвивального середовища в днз icon1. Система розвивального навчання Д. Ельконіна – В. Давидова Автори-розробники...
Суть. Мета розвивального навчання – формування теоретичної свідомостій мислення, узагальнених способів розумових дій, відтворення...

Розвивального середовища в днз iconНасичене та раціонально облаштоване предметно-ігрове та природне...
Про дошкільну освіту", стала Базова програма розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі". Програма орієнтує педагогів дошкільних...

Розвивального середовища в днз iconК. Д. Ушинський Педагогічна професія − одна з найстаріших І найпочесніших...
Професія вихователя дошкільного навчального закладу (днз) виникла в XVII-XVIII ст з появою перших дитячих садків. В україні кадри...

Розвивального середовища в днз iconЯкі фактори слід враховувати менеджеру при оцінці впливу зовнішнього середовища на підприємство?
Яка організація, підприємство є відкритою системою, яка знаходиться у постійній взаємодії із тими чи іншими елементами зовнішнього...

Розвивального середовища в днз iconВихователі днз
Використання схем-моделей у системі мовленнєвого розвитку особистості дошкільника

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка