Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі




Скачати 65.04 Kb.
НазваМетодичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі
Дата29.04.2013
Розмір65.04 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > География > Документы
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІІ

до проведення декади хімії в школі
До системи навчально-виховної роботи, що склалася в загальноосвітніх

закладах, входять предметні декади. Проведення предметних декад сьогодні

є однією з основних форм проведення позакласної роботи з окремих предметів в школі.

Проведенню декади хімії передує велика підготовча робота

протягом тривалого часу.

Метою організації і проведення заходів під час предметної декади є:

– пропаганда хімічних та екологічних знань;

– підвищення інтересу учнів до хімії,розвиток ініціативи, учнівської

творчості;

– виховання в учнів потреби щодо використання науково-популярної

літератури та інших джерел інформації для поповнення знань;

– поглиблення знань учнів;

– професійна орієнтація.

Декада хімії проводяться щорічно і переважно в один і той же час навчального року. Провідна роль в організації предметної декади

належить учителю, але особливістю є те, що брати участь можуть і повинні максимальна кількість учнів , які вивчають хімію.

^ Основні заходи протягом декади можуть бути такими:

– випуск тематичних стінгазет та виставка малюнків учнів 5-6 класів;

– демонстрація тематичних презентацій учнів 9-11 класів.

– виставка рефератів і повідомлень, моделей і приладів, виготовлених

учнями;

– проведення у 6-х класах уроків ознайомлення із предметом „Хімія”;

– брейн-ринги між командами із паралельних класів;

– хімічні вікторини, що проводиться на уроці;

– показові відкриті узагальнюючі уроки;

– гра „Що? Де? Коли?” з учнями 10-х та 11-х класів;

– виступ науковців та викладачів ВНЗ перед учнями старших класів;

– демонстрація науково-популярних фільмів;

– виступи учнів 10 та 11-х класів перед учнями 7-9 класів з інформацією

про досягнення в галузі хімії;

– спостереження популярних безпечних хімічних дослідів, процесів;

– екскурсії в музеї (наприклад музей води), на підприємства.

План проведення тижня, оформлений на великому аркуші паперу,

вивішують у вестибюлі школи до початку проведення заходів або

демонструють презентації з анонсом основних заходів на екранах, за умови технічних можливостей в школі, для підвищення активності та інтересу учнів.

За тиждень до проведення повинні бути підготовлені сценарії всіх заходів, нагороди переможцям ігор та конкурсів, активістам.

За декілька днів до початку декади по школі вивішуються оголошення з

планом проведення декади, з анонсом основних заходів. В учительській – розклад заходів, де напроти кожного заходу зазначені відповідальні вчителі, організатори, запрошені гості.

Вчителю хімії доцільно буде проаналізувати, які видатні дати, історичні події, відкриття є за календарем в період проведення декади. Тоді багато інформації буде спрямованої, визначеної і дитячі роботи, малюнки, стінгазети можна буде оцінювати за чіткішими критеріями.

Протягом декади учні 10 та 11-х класів виступають перед учнями

7-9-х класів з інформацією про хімічні досягнення, відкриття, цікавинки.

Повідомлення у вигляді рефератів готують самі учні під керівництвом вчителів. Графік повідомлень складається таким чином, щоб охоплювати всі класи.

Щоб більше ознайомити учнів 6-х класів у загальних рисах з тим, що

вивчає хімія, розвивати науковий світогляд учнів, виховувати інтерес до

вивчення хімії, бажання пізнавати можуть бути проведенні уроки-

ознайомлення. Вчителі хімії проводять уроки в 6-х класах, демонструючи різні „цікаві” досліди, з якими учні зустрінуться пізніше під час вивчення предмета. До проведення цього уроку можна залучити і старшокласників .

З учнями старших класів можна провести хімічні та хіміко-екологічні

брейн-ринги, КВК, вікторини. Умови проведення гри повинні бути учням зрозумілими, неускладненими та обмеженими в часі, мати визначені і прийнятні для школи критерії.

Найбільший інтерес в учнів (і не тільки в учнів) викликають не теоретичні запитання, а практичні, в яких потрібно пояснити те чи інше явище дослідним шляхом . А щоб зробити свято ще веселішим, у перерві між боями можуть бути музичні паузи , гумористичні розминки, інше. В кінці кожної гри вручаються грамоти (дипломи, призи) командам-учасницям, а також заохочення для найактивніших гравців.

Хімічні вікторини в цікавій формі знайомлять учнів з явищами природи, з розмаїттям застосування законів хімії в побуті, з цікавими дослідами. Хімічні вікторини поглиблюють і розширюють знання учнів, сприяють розвитку логічного мислення, прививають інтерес до предмету. Готуючись до проведення вікторини, потрібно перш за все намітити тему вікторини, враховуючи пройдений навчальний матеріал. Запитання і задачі вікторини повинні відрізнятися оригінальністю, бути незвичними.

Умови задач потрібно формулювати коротко і точно, їх розв’язки не повинні

потребувати довгих складних обчислень.

Показовими можна провести узагальнюючі уроки, які попадають на декаду хімії. Під керівництвом вчителя учні мандрують країною „Хімії”, демонструють не тільки свої знання з хімії, а й показують акторські таланти.

Учні 10-х та 11-х класів можуть змагатися між собою на швидкість,

точність і правильність відповідей у грі „Що? Де? Коли?”. Для цієї гри готується спеціальний стіл із дзиґою, номери запитань. Запитання повинні бути або підвищеної складності, або вимагати логічного мислення.

На столі повинен бути годинник для вимірювання точних проміжків часу.

Протягом декади хімії у різних класах демонструються науково-популярні фільми з відповідної тематики.(використати можна комп’ютерну техніку, мультимедійні класи).

Наприкінці декади можна провести зустріч учнів старших класів з викладачами ВНЗ, працівниками лабораторій.

Про результати проведення декади хімії потрібно виступити на учнівських лінійках, вивісити результати на стендах. Зокрема на лінійках можна відразу і провести нагородження учнів, які перемогли в тих чи інших конкурсах. Дуже цікавим для учнів є представлення результатів у вигляді невеличкої презентації, яка містить фотографії з найцікавішими моментами проведених заходів.

Декада хімії – це час тісної співпраці вчителів та учнів. Зусилля вчителя з організації позакласної роботи позитивно позначаються на результатах навчання . Відбувається поглиблення, розширення і систематизація знань учнів.

Предметні декади приносять незабутні враження не лише тим учням,

які вже вивчають хімію, а й тим, які незабаром будуть це робити. Різноманітні хімічні явища, досліди, прилади викликають неймовірне захоплення, а також заохочення до вивчення предмета.


Методист районного методичного кабінету

Т.Вдовика.

Схожі:

Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconМетодичні рекомендаціі до проведення декади біології І екології в школі
...
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconМетодичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації...
Звертаємо Вашу увагу, що у 2012-2013 навчальному році вивчення хімії здійснювалося за наступними програмами
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів...

Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconМетодичні рекомендації з проведення моніторингу якості загальної...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління (департаменти) освіти І науки обласних, Київської...
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconІнструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
У 2011/12 навчальному році навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconМетодичні рекомендації щодо проведення та оформлення
Методичні рекомендації надані на 7 аркушах для використання їх у практичній діяльності
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Пропонуємо вашій увазі методичні рекомендації з підготовки та проведення Дня бібліографії
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconМетодичні рекомендації щодо організації, підготовки та проведення...
Методичні рекомендації для педагогів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, майстрів виробничого навчання І викладачів...
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconЗвіт про проведення декади англійської мови в початковій школі
Прийняли участь команди учнів 3-А, 3-б та 3- в класів. Перемогу здобула команда учнів 3-б класу
Методичні рекомендаціі до проведення декади хімії в школі iconМетодичні рекомендації щодо вивчення природознавства у 2013-2014...
«Природознавство» початкової школи І є пропедевтикою для систематичних курсів фізики, хімії, біології, географії та астрономії в...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка