«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей»




Скачати 24.97 Kb.
Назва«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей»
Дата01.05.2013
Розмір24.97 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > География > Документы
« Весна - пора для активних спостережень і розвитку мовлення дітей»:

інформація

Вихователь: Недільська І.М.

Весна - пора для активних спостережень і розвитку мовлення дітей.
Дошкільний вік - яскравий та неповторний період життя. Кожного дня діти пізнають щось нове, незвідане та цікаве.

Мовленнєвий розвиток дошкільника має особливе значення у формуванні особистості, адже мовлення дитини виражає великою мірою її інтелектуальний, комунікативний та загальнокультурний рівень. Отже, завдання педагога - активізувати мовленнєвий розвиток малюка, спрямовувати цей процес у потрібне русло, сприяти закріпленню у дітей мовленнєвої культури та грамотності.

Дошкільнята молодшого віку, як правило, вже здатні активно засвоїти основи системи рідної мови. Формування нових взаємин з оточуючими - дорослими та однолітками, - а також опановування новими видами діяльності веде до збагачення форм і функцій усного мовлення дитини. Цей процес має стати необхідним підгрунтям для переходу від суто діалогічного мовлення до більш розгорнутих висловлювань, які все частіше близькі до форми монологу.

Природа - невичерпне джерело духовного збагачення. Діти повсякчас у тій чи іншій формі спілкуються з природою. Ніщо так не розкриє дитячу цікавість, уяву, фантазію, як ознайомлення малюка з природним довкіллям. Краса рідного краю, дивовижні зміни в природі, які відбуваються протягом року, дари лісу - все це вабить малечу, викликає неабиякий інтерес. Дітям якомога більше хочеться пізнати, довідатися та розповісти іншим про погоду та перші весняні квіти, про багатства гаю і весняні первоцвіти.

У зв’язку з цим перед вихователем постає ряд важливих завдань : удосконалювати вміння дітей спостерігати, аналізувати, цікавитись, берегти, турбуватись, передавати в розповідях; розвивати в них творчі здібності.

Весна - найкраща пора року для активних спостережень і розвитку мовлення дітей. Діти молодшого дошкільного віку не можуть тривалий час спостерігати за весняними явищами в природі, але під час весни вихователь постійно звертає увагу дітей до яскравих змін в неживій природі, до життя рослин і тварин.

За базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» з мовленнєвого розвитку дитина молодшого дошкільного віку повинна :

  1. називати компоненти природи, їхні стани, якості та властивості (весною вітер теплий, земля волога, перекопана і т.д.) ;

  2. вживати слова - ознаки на позначення природних весняних явищ ( хмари білі, сірі, великі і т.д.; роси, туман, дощ);

  3. знати і називати декілька рослин найближчого природного довкілля, будову рослин; зміни, які відбуваються з рослинами навесні;

  4. дитина спостерігає, знає і називає етапи вирощування рослин ( насіння, розсада, плоди, листки, цвітіння і.т.д.);

  5. малюки розповідають про життя представників різних груп тварин навесні (черв’яків, раків, молюсків, павуків, риб, земноводних, диких птахів).

Спостереження є важливою формою роботи з мовленнєвого розвитку, але не єдиною. Вихователь повинен використовувати різні форми ознайомлення з порою року «Весна» : бесіди, бесіди за змістом картин, описові розповіді ( птахів, квітів, дерев і т.д.), ігрові мовні ситуації, дидактичні вправи, словесні дидактичні ігри, екскурсії, читання художніх оповідань, розповідання казок та бесіди за їх змістом, заучування віршів, мовні логічні завдання.

Вихователь у своїй роботі з дітьми повинен використовувати різноманітний та цікавий матеріал, відкрити для дітей дивовижний світ природи через світ слів, збагачувати словниковий запас, сприяти гармонійному розвитку, розвитку творчим особистостям, виховувати любов і повагу до рідної природи, рідного слова, рідної мови.

Схожі:

«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconЗима Баба Яга Домовик Весна Масляниця Дюймовочка Мальчик-с-пальчик. Півник
Бачу, бачу, прийшла пора прощатися! Пора весні дорогою поступитися! Та де ж вона?
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconАвторськапрограма розвитку зв’язного мовлення для обдарованих дітей (факультативний курс) 4 клас
Висока культура усного І писемного мовлення невід’ємна риса всебічно розвинутої, освіченої особистості. Зв’язне мовлення, багатий...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconПсихологічна готовність до навчання в школі дітей з вадами мовлення Ребрік О. Е
Тому особливої уваги заслуговує питання психологічної готовності до навчання в школі, яке набуває особливої вагомості, якщо мова...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconВесна найулюбленіша пора року всіх людей. З її приходом оживає природа,...
Весна – найулюбленіша пора року всіх людей. З її приходом оживає природа, повертаються з вирію птахи. На своїх крилах приносять вони...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconМовлення дорослих приклад для дітей. Успіх мовленнєвого розвитку...
...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconВплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей дошкільного...
Мабуть кожну родину, де росте малюк непокоїть питання, як забезпечити повноцінний розвиток дитини в дошкільному віці вцілому, та...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconЗаняття по розвитку мовлення
...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconВплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей дошкільного віку
Зв’язок рухів руки з мовленням був відмічений ще в 1928 році. Пізніше, на основі спеціально проведених дослідів було висунуто думку...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconПерспективний план корекційно-відновлювальної роботи з дітьми групи...
Обстежити мову дітей з ппр групи, заповнити мовні карти, скласти індивідуальні плани корекційної роботи. Поділити дітей на підгрупи...
«Весна пора для активних спостережень І розвитку мовлення дітей» iconРоль батьків у вихованні правильної звукомови у дітей та розвитку їх мовлення в цілому

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка