«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі»




Скачати 36.91 Kb.
Назва«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі»
Дата09.04.2013
Розмір36.91 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > География > Документы
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України

Криворізьке РАЙВНО

Радушанська СЗШ

Доповідь

на тему: «Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі »

Вчитель початкових класів

Павлюк Г.П.

Сучасний зміст виховання в Україні – це науково обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.

Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власне ставлення.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі.

Ціннісне ставлення до людей виявляється у моральній активності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості,готовності допомогти іншим, обов’язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності.

Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках : усвідомленні функцій природи в житті людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою.

Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів діях і вчинках, пов’язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань.

Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв’язання, готовність до творчої діяльності.

Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно – душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.

Ціннісне ставлення до свого фізичного «Я» - це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тіло будову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси.

Ціннісне ставлення до свого психічного «Я» передбачає вихованість у дітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу – думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень.

Ціннісне ставлення до свого соціального «Я» виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися та пристосувати до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктами, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей.

Моральне виховання – виховна діяльність школи, сім’ї з формування в учнів моральної свідомості, розвитку морального почуття, навичок, умінь, відповідної поведінки.

Морально – етичне виховання розпочинається в сім’ї, продовжуючись у процесі соціалізації особистості. Його основу складають загальнолюдські та національні цінності, моральні норми, які є регуляторами взаємовідносин у суспільстві. Серед таких норм – гуманізм і демократизм, що відображаються в ідеалі вільної людини з високорозвиненим почуттям власної гідності, поваги до гідності іншої людини. Моральне виховання передбачає формування в дітей почуття любові до батьків, вітчизни, правдивості, справедливості, чесності, скромності, милосердя, готовності захищати слабших, шляхетного ставлення до жінки, благородства, інших чеснот.

Моральне – етичне виховання характеризують поняття: мораль, моральний ідеал, моральний кодекс, моральні норми, моральні переконання, почуття та якості. Мораль – система ідей, принципів, законів, норм, і правил поведінки та діяльності, які регулюють гуманні стосунки між людьми.

Мораль виконує пізнавальну, оціночну, виховну функції, а її складовими є моральна свідомість, моральна діяльність, моральні відносини. Норми і принципи моралі, моральні ідеали та почуття становлять систему моралі, яка складає основу, життєву позицію особистості.

Моральний ідеал – образ, що втілює в собі найвищі моральні якості, є взірцем, до якого слід прагнути.

Це той взірець моральної досконалості, який спонукає особистість до саморозвитку і на який зорієнтований виховний процес.

Моральна норма – вимога, яка визначає обов’язки людина щодо навколишнього світу, конкретні зразки, які орієнтуються поведінку особистості, дають змогу оцінювати й контролювати її.

Моральна культура особистості – це засвоєння особистістю моральних норм, принципів, категорій, ідеалів суспільства на рівні власних переконань, дотримання їх як звичних форм особистої поведінки.

Дотримання моральних норм співжиття потребує самоорганізації, само дисциплінованості особистості. У її формуванні велике значення має навчально – виховний процес у школі. Шкільна дисципліна – це дотримання учнями правил поведінки в школі та за її межами, чітке й організоване виконання ними своїх обов’язків, дотримання традицій тощо.

Схожі:

«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconРозділ Інноваційні технології навчання в початковій школі 7
Впровадження комп'ютерних технологій, як інноваційних форм в навчально-виховний процес початкової освіти 27
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconПлан Вступ Розділ І. Теоретичний аналіз організаційних форм І методів...
Структурно-діяльний аналіз організаційних форм І методів навчання в початковій школі
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» icon2012 рік є особливим для початкової школи. Адже саме з 1 вересня...
Адже саме з 1 вересня у початковій школі розпочинається поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти...
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconПочаток навчання в школі один з найбільш складних І відповідальних...
Перший рік навчання є одним з істотних переломних періодів для дитини, бо від того, як піде пристосування (адаптація) звикання до...
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconВпровадження особистого орієнтовного навчання
Відомий психолог Л. Виготський зазначав, що в співробітництві дитина виявляється сильнішого І розумнішого, ніж у самостійній роботі,...
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconПлан роботи районної творчої групи вчителів початкових класів з проблеми...
Вироблення рекомендацій щодо впровадження театралізації у практику роботи школи І ступеня
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconДержавна наукова установа
Методичних рекомендацій з проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та...
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconДержавна підсумкова атестація в початковій школі у 2013 році. Дпа...
У 4-х класах державна підсумкова атестація проводиться з 13 по 21 травня із української мови та читання, математики. У навчальних...
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconКонкурсне приймання до 1 класу відбувається лише у випадку, коли дитина вступає
Відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” з 2001-2002 навчального року навчання у 1 класі розпочинають...
«Впровадження компетентнісно – орієнтовного навчання в початковій школі» iconВпровадження компетентнісно орієнтованого підходу на
Учитель української мови та літератури зош №2 Кіровської міської ради Головіна О.І
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка