Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку




Скачати 49.98 Kb.
НазваУрок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку
Дата01.10.2013
Розмір49.98 Kb.
ТипУрок
nauch.com.ua > География > Урок
Урок з декоративно-прикладного мистецтва.
Тема уроку: Оздоблення одягу. Технологія оздоблення виробів вишивкою, китицями, мережею.

Мета уроку: Ознайомити учнів із технологією виконання оздоблень – вишивкою, мережею, китицями, квітами. Навчити дітей виконувати квіти, мережу, китиці, вишивку та оздоблювати цими видами оздоблень одяг. Виховувати почуття любові до природи, праці до прекрасного.
Обладнання і інструменти: бавовняна тканина, нитки – муліне, окрило, ножиці, кольорова тканини, чушкове полотно, голки, булавки.

^ Міжпредметні зв’язки: ботанік, малювання.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:
І.Організаційна частина.

- Добрий день, діти! Перевірте чи все необхідне є у нас на партах!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати різні види оздоблень – це

  • Оздоблення вишивкою, китицями, мережею, квітами. Я вам розповім і ви коротко запишете послідовність виконання цих оздоблень. Розрізняють оздоблення постійне і змінне. До постійного оздоблення належать складки, строчки, защипи, тасьма, сутаж, бейка, кант, рюш, оборка, вишивка, мережка, бахрома, аплікація і до змінного – коміри, вставки, манжети, пояси, жабо, тощо.


^ Оздоблення одягу вишивкою та мережею.
З давніх-давен жінки оформляли вбрання і речі домашнього вжитку вишивкою та мережкою. Нею підрублювали серветки, скатертини, доріжки, подоли сорочок. Існує кілька видів мережки – прості прутики і досить складні, що утворюють вишукані узори.

Мережку можна виконати котушковими нитками, цупкість і товщина яких має відповідати цупкості і товщині тканини. Для батисту, маркізету, крепдешину рекомендуються нитки №60-80. Для льняних тканин на базі - №40-50. Можна вишивати мережку в одну в дві нитки. Останній варіант зручніший, коли закріплюють нитку.

Беруть нитку вдвічі довгу, ніж треба для вишивки, складають її навпіл і двома кінцями затягують у голку. На другому кінці нитки утворюється петля, яку закріплюють, к показано на малюнку (б).

Нині мережка знову увійшла у моду і нею прикрашають блузи, спідниці, сукні.

Тим, хто бажає засвоїти прийоми вишивки, потрібно набратися терпіння і спробувати свої сили у виконанні різних видів мережок.

Щоб виконати мережку, на тканині підрізають кілька ниток основи або піткання (утоку) і витягують їх. Утворюється доріжка по горизонталі або по вертикалі, тобто по нитках основи або утоку (а). Ширину і довжину мережки визначають за бажанням або відповідно до фасону.

Основним прийомом мережки є стовпчики, які ще називають одинарними прутиками або стовпчиками. На початку і в кінці мережку закріплюють гладьовим валиком або петельним швом. Розпочинаючи вишивати так: закріплюють нитку (мал.б), на голку набирають 4-6 вертикальних ниток, виводять нитку назовні і обкручують нитки стовпчика, стягуючи їх у снопик (мал.в). Голку вколюють з виворотнього боку на дів горизонтальні нитки вище доріжки. Виколюють голку поряд з чотирма нитками, взятими на перший прутик. З наступних чотирьох ниток утворюють другий стовпчик і т.д.

Подвійний прутик відрізняється тим, що вертикальні нитики мережки обкручують і стягують по верхньому і нижньому краю доріжки, як одинарний прутик (мал.г).

Роздільник-прутик, так звану мережку в розкіл (мал.е), вишивають, як і одинарний стовпчик, але з протилежного боку доріжки беруть по дві нитки від одного прутика і по дві від наступного, ніби розколюючи цим стовпчики навпіл.
^ Оздоблення квітами.
Квіти для оздоблення можна використовувати як у нарядному одязі, так і повсякденному.

Все залежить від форми квітки, матеріалу з якого її виготовлено.

Троянду виконують у такій послідовності (мал. 1):

  1. Викроюють косу смужку завширшки 9...19 см в розгорнутому вигляді і завдовжки 40-45 см. Складають смужку по ширині вивороток униз, зрівнюючи зрізи, зметують швом 0,71 см.

  2. Згортають смужку у трубочку шар за шаром, як показано на малюнку 1, а, б, злегка стягують нитку змотування. Спочатку складають щільніше, а потім – вільніше, щоб троянда виглядала відкритою.

  3. Закріплюють кінець смужки і нижню частину троянди зшивними стібками нитками в тон тканини.

  4. Для виготовлення листків (мал. 1в) тканину викроюють по колу, діаметр якого 10...12 см. Складають тканину вдвоє лицьовим боком всередину, обшивають зрізи.

  5. Прокладають рідку строчку і стягують нитки. Виправляють листки і пришивають до нижньої частини троянди (мал. 1,г).

Для троянди з окремих пелюсток (мал. 2) необхідно заготовити 5-6 пелюсток різного розміру, викроєних по косій нитці (мал. 2,а).
^ Оздоблення китицями, помпонами.
Кінці пояса або зав’язок до горловини можна оздобити китицями. Як правило, китиці виготовляють з ниток, які витягують з тканини виробу або з ниток шерсті чи шовку. Для цього беруть певну кількість ниток шерсті чи шовку. Для цього беруть певну кількість ниток довжиною 10...18 см, складають їх удвоє і закріплюють у точці згину, прикріпивши до кінця шнура так, щоб кінці ниток йшли уздовж шнура. Потім іще раз закріплюють нитки, обкручуючи кінець шнура разом з нитками. Після цього нитки китиці відгинають назад (щоб були продовженням шнура), вирівнюючи навколо шнура і обв’язують угорі, утворюючи навколо китиці голівку. Низ китиці вирівнюють ножицями.

Помпони можна виготовляти з ниток муліне, шерстяних, бавовняних, а також витягнутих із залишків тканини виробу.

Спочатку креслять на картоні два кружки за розміром обхвату котушки, вирізають їх і роблять у них утвори. Відрізають міцну нитку 6...8 см завдовжки, роблять петельку і накладають її на кружок. Другий кружок накладають на перший так, щоб зрізи обох кружків збігалися, а петелька лежала між ними. На одержане таким чином подвійне кільце намотують за допомогою голки, нитки до тих пір, поки не заповниться отвір кільця. Після чого ножицями, або лезом розрізають нитки, і міцно зав’язують кінці петлі вузлом між картонними кружками. Надривають і виймають кружки, а помпон стріпують.

Із пасма ниток можна скрутити шнур, закінчивши його помпонами або китицями.

а) повторення правил техніки безпеки.

  • Діти, хто скаже як треба поводитись із ножицями, голкою.


ІІІ. Практична робота.

а) ознайомлення з інструкційною карткою:

- Сьогодні, ми розглянули кілька видів оздоблень, почнемо виконувати мережку. Підготуйте все необхідне.

б) самостійна робота учнів;

в) індивідуальна робота вчителя:

Підхожу до кожного учня, пояснюю як правильніше і швидше виготовити вид мережок – прості прутики.

г) включаю музику (функціональну) нагадую про дотримання правил техніки безпеки.
IV. Підсумок уроку.

  • Хто скаже, які види оздоблень ми розглянули на сьогоднішньому уроці?

  • А як називається вид мережок, який ви виконували практично?

  • Молодці! Із завданням справились!


V. Домашнє завдання:

  • Хто не завершив в класі мережку, то вдома обов’язково закінчити. На наступний раз будемо виконувати один із видів оздоблень – вишивку. А зараз урок звершено. Не забудьте прибрати за собою робочі місця!

  • До побачення!

Схожі:

Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconУрок з трудового навчання Тема: «Художні техніки декоративно прикладного...
Тема: «Художні техніки декоративно – прикладного мистецтва. Робота з різними матеріалами»
Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconТема уроку: «Великодня витинанка»
Продовжувати знайомство з історією виникнення, розвитком та функціональним застосуванням виду декоративно-прикладного мистецтва –...
Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconРезультати міської виставки декоративно-прикладного мистецтва. 2010/ 2011н р

Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconСкатертини
Методика викладання декоративно-прикладного мистецтва в процесі навчання дітей в школі
Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconДодаток до наказу №135 від 04. 04. 2012 р. Переможці міської виставки...

Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconПобедители 4-го усфр
Д-45 «Інше бачення» /Король Вікторія / Київський державний інститут декоративно прикладного мистецтва І дизайну
Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconНаказ 04
...
Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconМетодика викладання декоративно-прикладного мистецтва в школі вступна частина
На заняттях декоративним малюванням з першокласниками, вчитель повинен мати на увазі успіхи, які досягли учні в дитячих садах. На...
Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconE-mail: edu@osvitacv com. Код єдрпоу №02147345
Про підсумки огляду-конкурсу декоративно-прикладного мистецтва й виставки технічної творчості учнів загальноосвітніх та позашкільних...
Урок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку iconПрограма перебування учасників Всеукраїнського семінару-практикуму...
Встановлення шкільних наметів, оформлених у стилі декоративно-ужиткового мистецтва
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка