Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета




Скачати 95.71 Kb.
НазваАдам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета
Дата02.10.2013
Розмір95.71 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > География > Документы


Тема. Адам Міцкевич. «Кримські сонети».

ТЛ: сонет
Мета: поглибити знання учнів про творчість видатного польського поета Адама Міцкевича; показати тісний зв'язок А.Міцкевича з Україною; аналізувати ліричні поетичні твори автора; удосконалювати вміння виразно читатитвори, визначати сутність поняття сонетного циклу;

розвивати мислення, послідовність викладу думки;

виховувати шанобливе ставлення до особистості поета та його творчості.
Обладнання: портрет Адама Міцкевича, презентація «Кримські сонети».Сонет», підручник.


Адам Міцкевич, без сумніву,

найбільший поет польської нації і

один із найгеніальніших людей,

який видало людство.

Іван Франко

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

( На екрані портрет Адама Міцкевича і Тараса Шевченка)
Учитель. На минулому уроці ми вивчали життєвий і творчий шлях Адама

Міцкевича. Перед вами портрети Тараса Шевченка і Адама

Міцкевича. Як ви думаєте, чому вони поруч? Що ви можете сказати

про цих письменників?
Учні. Т.Г.Шевченко – видатний український поет. Він є основоположником

нової української літератури та нової української літературної мови.

Адам Міцкевич – видатний польський поет. Він є родоначальником нової

польської літератури і нової польської мови.
Учитель. Отже, кожний із них зробив великий внесок у розквіт своєї літератури

та культури.
Учитель. Давайте коротко повторимо життєпис Адама Міцкевича.

^ ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ

  1. Адам Міцкевич – представник ……………. літератури. (Польської.)

  2. Назвати товариство, у якому Міцкевич брав участь. («Польське патріотичне товариство».)

  3. У Петербурзі Міцкевич познайомився з…………. (Декабристами.)

  4. У Києві він відвідував ………… (Києво-Печерську Лавру.)

  5. Російський поет, друг, майже ровесник Міцкевича. (О.Пушкін.)

  6. Скільки дітей було у Міцкевича? (6.)

  7. Де був похований поет? (У Парижі.)

  8. Хто з письменників Сумщини перекладав твори Міцкевича? (П.Куліш.)


( Обмін зошитами, на екрані правильні відповіді)
Учитель. Я знову хочу повернутися до двох поетів. Скажіть, що спільного в

біографії Адама Міцкевича та Т.Шевченка?
Учні. Вони жили в один час. Адам Міцкевич відвідував Україну, помер 1855 року, був похований у Константинополі. Перепохований у Парижі. 1890 року перепохований у Польщі.

Тарас Шевченко помер 1861 року, був похований у Петербурзі, перепохований у тому ж році в Україні.
Учитель. Скажіть, який висновок ми можемо зробити?
Учні. Адам Міцкевич має багато спільного з Україною.
^ Учитель. А скажіть, будь ласка, про що ми не згадали?
Учні. Про «Кримські сонети».
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Учитель. Сьогодні ми з вами вирушаємо у путь. Ми їдемо до Криму!

( На екрані шумить море, краєвиди Криму)
Учитель. Темою нашого уроку є: «Адам Міцкевич. «Кримські сонети».

Епіграфом є вислів Івана Франка.

Записуємо в зошити дату, класна робота, тему уроку та епіграф.
Учитель. Сьогодні ми подивимось на Крим очима Міцкевича. Серед поезій, які він написав в Україні, є 18 шедеврів, своєрідне відлуння подорожі до Криму – це «Кримські сонети».

Ми повинні розглянути сонет №4 «Буря»,

сонет №6 «Бахчисарай»

сонет №8 «Гробниця Потоцької»

сонет №14 «Пілігрим».
Учитель. Давайте звернемось до теорії літератури і згадаємо, що таке сонет?
СОНЕТ ( італ. – звучати) –ліричний вірш, який складається з 14 рядків:

двох чотиривіршів ( катренів) і двох

тривіршів (терценів).
^ ЦИКЛ СОНЕТІВ – це низка віршів, об’єднаних спільною ідеєю.
Учитель. Назвіть поетів, які працювали у цьому жанрі.
Учні. Петрарка, Данте, Шекспір, Іван Франко, М.Рильський
Учитель. Море завжди приваблювало людей, воно ніколи не залишало їх

байдужими. Адам Міцкевич уперше побачив море у Криму і воно

полонило його душу назавжди. Художник Айвазовський присвятив себе морю. Його картини є неперевершеними.

А із-під пера Міцкевича народився сонет «Буря».

Давайте ознайомимося з цією поезією.

(Учні слухають сонет)
Учитель. Який настрій викликав у вас твір?
Учні. 1. Сум. Бо там помирають люди.

2. Страх перед великою водою.

3. Море завжди лагідне. Може, то воно мстить людям за зло?

4. Я був на Чорному морі, воно красиве.
Учитель. Дякую вам за відповіді. Давайте визначимо тему та ідею сонета.

Тема: показ морської стихії, що несе смерть, але люди продовжують

боротися з нею.

Ідея: возвеличення оптимізму, сили духу людини.

Проблеми

  1. Людина і природа.

  2. Життя і смерть.

  3. Сила волі.


Учитель. Визначаємо види рим та римування.
Учні. Римування кільцеве, рими: жіноча, чоловіча, чоловіча, жіноча.
Учитель. Які художні засоби автор використав у творі.
Учні. Епітети: тривожні голоси, зловісний рик, буряний тріумф, шумливі стіни,

бездушна круговерть та інші. Увесь сонет, на мою думку, пронизаний

настроєм хвилювання.
Учитель. Давайте складемо сенкан «Буря».

Стихія.

Морська, нещадна, сильна.

Реве, гуде, шумить.

Бояться, борються, перемагають.

Нічого не страшно, коли поряд є друзі.
Учитель. А зараз ми попрацюємо в групах.

Перша група опрацьовує сонет «Бахчисарай».

Друга група опрацьовує сонет «Гробниця Потоцької».

Третя група опрацьовує сонет «Пілігрим».
(Учні працюють 5-7 хвилин. У цей час звучить тиха музика)
Учні. Читання сонета «Бахчисарай» ( Фото міста Бахчисарай).

Тема: розповідь про минулу велич і славу Бахчисарая та фонтан як пам'ять

про ті часи.

Ідея: історія не змінити.

Проблеми

  1. Історичне минуле. 2. Людина і суспільство 3.Людина і пам'ять.

Римування кільцеве, рими – ч. ж. ж. ч.

Епітети: холодний гад, темний плющ, дикий виноград, гість незнаний, віковічний згад, окраса мармурова, сльоза перлова.

Звертання: двір і сад; любов, могуття, славо.
«Гробниця Потоцької»

Учні. У Криму до цього часу згадують красунь з роду Потоцьких – Софію, Марію…

На честь Софії створено диво-парк в Умані, який так і називається Софіївкою, сонет «Гробниця Потоцької» створено на честь Марії. В основу сюжету лягла легенда про чарівну Марію з роду Потоцьких, яка нібито потрапила до гарему Гірея, який до нестями в неї закохався.

Але , на жаль, про життя Марії Потоцької нам майже нічого не відомо, крім того, що поховали її на ханському цвинтарі, за стінами ханського палацу.

І от Міцкевич, молодий, закоханий, побачивши цю гробницю, пише сонет, у якому відчувається подібність долі поета з долею Марії Потоцької.


  1. Виразне читання.



  1. Тема: розповідь про полонянку-польку, яка померла в неволі, та сум поета за своєю країною.

Ідея:

Проблеми

  1. Людина і суспільство.

  2. Нерівноправність.

  3. Добро і зло.


Епітети: троянда молода, юні дні, злотисті мотилі, громадою ясною, польської

землі, огненною сльозою.

Звертання : о полько!

Порівняння: дівчина з трояндою.
Сенкан
«ПІЛІГРИМ»

Пілігрим ( від латинської – іноземний) –мандрівник, прочанин, подорожній.


  1. Виразне читання сонета.

  2. Тема: туга за рідним краєм та коханою.

Ідея: заклик не забувати свій рідний край.
Проблеми

  1. Людина і суспільство.

  2. Людина і природа.

  3. Кохання.

  4. Ностальгія.

Епітети: країна розкоші, блакить ясна, казкові дива.

Порівняння: шум лісів –миліший, ніж Байдар всі голоси гучні.

Звертання: О Литво! Ти коханко.

Протиставлення: Крим протиставляє своїй батьківщині.
СЕНКАН
Учитель. Дякую за змістовні відповіді. Що ж об’єднує сонети?
Учні. Сум автора за своєю країною та милування краєвидами Криму.
Учитель. Чи можна назвати діамантом, перлиною творчості поета «Кримські сонети»?
Учні. Так. «Кримські сонети» можна назвати діамантом та перлиною творчості

автора, тому що вони вражають змістом, глибиною почуттів, загадковістю,

таємничістю.
Учитель. А зараз давайте трішки відпочинемо і позмагаймося з поетом.
( На екрані уривок із сонета «Байдаки», звучить тиха музика)
Жену ( вперед) коня, щоб линув, ніби птах;

Ліси, (яри), шпилі біжать назустріч (оку),

Подоба бистрого ( хвилястого) потоку,
Сп’яніння прагну я ( найти) у цих дивах.
Домашнє завдання: - Опрацювати с. 191-196.

  • Вивчити напам’ять один із сонетів.

  • Написати листа Міцкевичу із запрошенням погостювати у

вашому селі та скласти сонети про нього.
Оцінювання.
Висновок. Хто ж він , Адам Міцкевич? (Метод «ПРЕС»)
Учні. Я думаю, що Адам Міцкевич був дуже талановитим польським письменником.

Тому що він дуже сильно любив батьківщину, свій народ і ненавидів ворогів.

Наприклад, його збірка «Кримські сонети» - це ностальгія за батьківщиною.

Отже, його літературна спадщина – це скарб не тільки польської літератури, а й світової літератури.
Учитель. Складіть білий вірш про Крим. (Звучить пісня Ю.Антонова «Море, море»)

^ Сонет «ГРОБНИЦЯ ПОТОЦЬКОЇ»



Керівник групи




^ Учень, який виконує роботу

Учень, який виразно читає сонет







Тема







Ідея







Проблеми







Епітети







Порівняння







Звертання







Протиставлення







Види рим







Римування







Колір вірш







Сенкан









Схожі:

Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconЦентралізована бібліотечна система для дорослих
Адам, О. Теплова помпа у запитаннях та відповідях [Текст] / О. Адам // Екоінформ. 2011. N 11/12. С. 16-17
Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconПлан І. Вступ. Чарівний світ рідного краю. ІІ. Основна частина. Неповторні...
Різноманітність природи України. Гори: Українські Карпати та Кримські гори. Організація уроків на дану тему
Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconР. М. Рільке «Сонети до Орфея»

Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconКримські татари

Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconСистема завдань за творчістю Франческо Петрарки
Простеж, як змінюються сонети Петрарки у першій І другій частині збірки «Книга пісень»
Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconТараса Григоровича Шевченка
Гомер І шекспір, Пушкін І толстой, Гете І байрон, Шіллер І гейне, Бальзак І гюго, Міцкевич І бернс, Руставелі І нізамі, чия мистецька...
Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconЖиття Тараса Григоровича Шевченка
Гомер І шекспір, Пушкін І толстой, Гете І байрон, Шіллер І гейне, Бальзак І гюго, Міцкевич І бернс, Руставелі І нізамі, чия мистецька...
Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconАдам Сміт «Дослідження про природу І причини багатства народів»
Бруно Гільденбрант (1812 – 1878 рр.), «Політична економія сьогодення І майбутнього» (1840 р.)
Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconНародний демократ Т. Г. Шевченко. Кирило-Мефодіївське товариство. Тарас Шевченко
Гомер І шекспір, Пушкін І толстой, Гете І байрон, Шіллер І гейне, Бальзак І гюго, Міцкевич І бернс, Руставелі І нізамі, чия мистецька...
Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета iconПорівняльна характеристика Кримських І Карпатських гір
Українські Карпати простягаються підковою на 1500 км від Братіслави до Залізних воріт, в кримські гори простягаються вздовж Північного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка