Урок проект тема уроку




Скачати 47.54 Kb.
НазваУрок проект тема уроку
Дата10.10.2013
Розмір47.54 Kb.
ТипУрок
nauch.com.ua > География > Урок
УРОК – ПРОЕКТ
Тема уроку: «Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету».

Мета: через проектну діяльність розкрити підтекст драми (навчальний проект). Допомогти учням з’ясувати суть конфлікту, формувати інформативну, комунікативну компетентності учнів, їхні креативні здібності, виховувати самостійність та самоорганізацію, навички співробітництва, відповідальності, інтерес до вдосконалення володіння всіма засобами рідної мови, плекати в дитячих душах кращі людські моральні цінності.

Обладнання: дитячий проект, ілюстрації, пам’ятка «Як працювати в групі». Характеристика героїв з елементами порівняння, картки самооцінки, підручник.

Форми роботи: групова, фронтальна, парна, індивідуальна.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Епіграф до уроку:

Мавка для Л. Українки - Символ природи, що через кохання здобуває душу.

^ В. Петров
Хід уроку

  1. Установчо-мотиваційний етап

Аутотренінг

Слово вчителя: Тож сядьмо обличчям один до одного, відчуймо тепло долонь, закриймо очі (діти повторюють за вчителем) і промовляємо: «Я – розумний, Я – впевнений у собі, Я – щасливий , Я – живу заради добра на Землі. Відкрийте очі і подаруйте один одному посмішку.»

Оголошення теми, мети і завдань уроку.

Проблемне питання. Чи повинна доброта бути безмежною?

Вступне слово вчителя:

Через хворобу Лесі Українці часто доводилося бувати за кордоном, далеко від улюбленого, рідного Полісся. Її сум вилився у чудовий твір «Лісова пісня» - привіт рідній землі.

Підготовчий етап.

Повідомивши учням тему і поставивши проблемне питання, запропонувати учням скласти план підготовки проекту (пізніше його можна оформити як зміст, хоча спочатку він не буде остаточним і, як правило, змінюється в ході підготовки проекту) але цей етап необхідний аби учні мали точку відліку. Тут обов’язково слід наголосити на необхідності різнобічного погляду на тему.

Розподіл обов’язків здійснюється з урахуванням здібностей та можливостей, але обов’язково з огляду на побажання дітей (можна скористатись анкетуванням).

Правила проекту.

А) Дотримуватись правил активного слухання та культури спілкування;

Б) сумлінно виконувати свої обов’язки в грі, дотримуватись правил;

В) виявляти творчий підхід до виконання всіх завдань;

Г) бути об’єктивним у прийнятті будь-яких рішень.

1 етап. Визначення проблемних ключових завдань, їх обговорення, мотивація діяльності, допомога вчителя в розробці матеріалів.

2 етап. Вчитель об’єднує учнів у групи, розподіляються ролі, формулюються завдання, виробляється план дій, визначаються джерела, засоби збору, методи аналізу інформації, засоби представлення результатів.

3 етап Учні збирають інформацію про історію написання твору, фольклорно-міфологічну основу, театральні постановки «Лісової пісні», систематизують їх, готують ескізи декорацій. Вчитель спостерігає, непрямо керує.

4 етап. Аналіз зібраних інформації, підготовка виступів, добір аргументів для підтвердження думок, виготовлення декорацій, костюмів.

5 етап. Виступ на узагальнюючому уроці. Учитель та учні беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використанні можливості, творчий підхід у вирішенні завдань проекту.
Слово вчителя:

Протягом 5-ти уроків ми створимо навчальний проект, продукт якого буде виступати створений нами електронно-навчальний посібник. «Чи все ми знаємо про драму – феєрію?».

Ми працюватимемо з вами у великий фантастично-винахідницькій лабораторії. Кожне бюро матиме окреме, але досить відповідальне завдання, щоб досягти єдиної мети – життєствердження кожного із нас!

Дослідницький етап.

Завдання до презентації дослідницько-творчого проекту

  1. Теоретики: Опрацювати теорію літератури. Знайти визначення слів: драматична поема? Феєрія? Драма-феєрія?

Драматична поема - середніх розмірів віршована п’єса. У драмі явища життя розкриваються через самовиявлення дійових осіб, їхні вчинки та розмови; твір призначений для сценічного втілення

Феєрія - театралізована постанова, яка побудована на фантастично-казковому матеріалі й передбачає використання різноманітних засобів створення зовнішнього ефекту (декорації, костюми, музика тощо). Дійовими особами драми – феєрії є і персонажі – люди , і міфологічні істоти.

  1. Назвіть риси неоромантизму в драмі-феєрії (для більш обґрунтованої відповіді пошуковці порівняйте фольклорно-міфологічні образи із драми-феєрії «Лісова пісня та повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». Оформити презентацію.

  2. ^ Театральні актори. Спробуйте розіграти й інсценувати діалог Мавки й Лукаша про кохання, сварка матері й Килини, розмова з Русалкою Польовою. Оформити все відеоматеріалом у вигляді фільму.

  3. ^ Літературні опоненти.

Міні-диспут:

Для хлопців: У чому полягає нешляхетність у поведінці Лукаша стосовно Мавки?

Для дівчат: Чи можна віддаватися коханню безоглядно, якщо воно з вашого боку справжнє? Чи щасливою була Мавка в коханні?

  1. Етнографи доповідають про звичаї, обряди, побут українців.

Оформлюють у вигляді презентації зразки одягу, предмети побуту, про які мовилося у творі Л. Українки.

Міфологи розповідають про міфологічні істоти. Наприклад: Мавок, Вовкулаків, Лісовиків.

Арбітри: Все почуте будуть занотовувати, щоб в кінці уроків зробити загальний висновок і визначити, чи активно та дієво ми всі працювали на уроці. Будь ласка користуйтеся пам’ятками.

Отже, проблемне запитання, відповідь на яке ви дасте в кінці нашого проекту: у драмі-феєрії «Лісова пісня» відображенні конфлікт між буденним і життям, високими пориваннями душі особистості. Які сили уособлюють різні сторони конфлікту?

Тож берімося, друзі, до роботи! Пориньмо у чарівний світ творчості Полісся.

  1. Переказ учнями фрагментів драми-феєрії «Лісова пісня»

  2. Ознайомлення з пам’ятками.

Адаптивно – перетворюючий етап.

Креативне завдання.

Спробуйте оцінити своє самопочуття після прослуханого та досліджуваного. Заповніть таблицю, закінчивши речення.
Підсумковий етап.

Роз’ясніть слова епіграфу В. Петрова.

Домашнє завдання: Як обов’язкову частину визначити тему, ідею, проблему твору «Лісова пісня»

Індивідуальне завдання теоретикам – підготувати презентацію до своїх питань, всі інші групи працюють за своїми напрямками. Театральні актори пишуть сценарій, розподіляють ролі, обговорюють декорації, костюми.

Заключне слово вчителя: Хай оживає істина стара – людина починається з добра.




Схожі:

Урок проект тема уроку iconТема уроку. Урок одного рівняння Мета уроку
Ми з вами вивчили тему „ Тригонометричні рівняння І способи їх розв’язання”, а сьогодні я хочу, щоб ви свої знання проявили під час...
Урок проект тема уроку iconУрок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку
Тема уроку: Оздоблення одягу. Технологія оздоблення виробів вишивкою, китицями, мережею
Урок проект тема уроку iconУрок №23 Тема уроку
Тема уроку: Стандартні підпрограми та підпрограми користувача. Створення І виклик підпрограм
Урок проект тема уроку iconУрок 5/3 Тема уроку
Мета уроку: ознайомити учнів із принципом дії й практичним застосуванням електромагнітів
Урок проект тема уроку iconУрок 64 Тема уроку
Мета уроку: Вивчення властивостей обернених тригонометрич­них функцій: у = arcsin Х, у = arccos Х
Урок проект тема уроку iconУрок 11/6 Тема уроку
Мета уроку: ознайомити учнів із проблемами ядерної енергетики (на прикладі аварії на Чорнобильської аес)
Урок проект тема уроку iconУрок виробничого навчання Тема. „Штукатурні роботи” Тема уроку. Ремонт...
Розвиваюча: розвивати самостійність, охайність, творче відношення до виконаної роботи, планувати послідовність виконання завдань
Урок проект тема уроку iconУрок 63, c. 83-86. Тема уроку: Professions
Плахотник В. М., Мартинова Р. Ю., Захарова С. А. Англійська мова: Підручник для 9 класу середньої школи. К.: Освіта, 1996. Урок 63,...
Урок проект тема уроку iconУрок 27, с. 45. Тема уроку: Famous English Writers and Poets
Плахотник В. М., Мартинова Р. Ю. Англійська мова: Підручник для 8 класу середньої школи. К: Освіта, 1997. Урок 27, с. 45
Урок проект тема уроку iconУрок 32 Тема
Тема уроку: Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення. Дослідження І освоєння материка
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка