Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу




Скачати 299.8 Kb.
НазваВідділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу
Сторінка1/3
Дата24.11.2013
Розмір299.8 Kb.
ТипКонкурс
nauch.com.ua > Культура > Конкурс
  1   2   3


Відділ освіти Сокальської РДА

Сокальський районний методичний кабінет

Великомостівський освітній округ

Сілецька ЗШ І-ІІІ ст.

Матеріали учасника обласного етапу конкурсу

«Кращий директор загальноосвітнього навчального закладу-2011»

Інформація про ефективність впровадження в навчально-виховному закладі інноваційних педагогічних та управлінських технологій

«Державно-громадська модель в управлінні інноваційним розвитком навчального закладу»

Інформація підготовлена

директором Сілецької ЗШ І-ІІІст.

Побережником П.Г.

Сілець 2011

Державно-громадська модель в управлінні інноваційним розвитком навчального закладу

(з досвіду роботи директора Сілецької школи

Побережника Петра Григоровича)

Ідея досвіду: створення нової сучасної моделі позакласної роботи через розвиток історичного краєзнавства як пріоритетного напрямку позакласної роботи: співпраця школи та громади.

^ В описі подано такі аспекти інноваційної діяльності школи:

  1. Державно-громадське управління як ефективна модель управління навчальним закладом та інноваційними процесами.



  1. ^ Співпраця школи та громади в реалізації проекту «Розвиток історичного краєзнавства як пріоритетного напряму позакласної роботи школи»

У діяльності сучасних управлінських освітніх систем науковці виділяють такі напрями децентралізації управління: суспільний характер прийняття рішень; широке застосування засад освітнього менеджменту; фінансова автономія низової ланки освітньої системи – шкіл. В сучасних економічних умовах роль школа опинилася перед такими проблемами:

- В сучасних умовах економічного занепаду сіл (у селі не функціонує заклад Просвіти, немає дошкільної установи) школа перебрала на себе місію соціокультурного центру села;

- Ситуація «боротьби за учня» на ринку освітніх послуг в умовах профілізації надання та зниження рівня народжуваності дітей (Сілецька ЗШ І-ІІІст. єднією з опорних навчальних закладів Великомостівського освітнього округу; єдиним навчальним закладом у с. Сілець, поряд з деякими присілкам та хуторами географічно близько розташовані загальноосвітні навчальні заклади с. Гірник, м. Соснівка, м. Червоноград) поставила нові завдання: створювати умови для здобуття учнями якісної освіти: впроваджувати профільне навчання; модернізувати систему позакласної роботи; впроваджувати додаткові освітні послуги; виробити власної сучасну модель виховної роботи; модернізувати матеріально-технічну та навчально-методичну бази; створювати комфортні та безпечні умов перебування учнів у школі; дбати про здоров’я дітей; сформувати модель методичної роботи з професійного розвитку вчителя та підтримувати інноваційні процеси.

- ^ Школа отримала статут опорного навчального закладу Великомостівського освітнього округу (з 2007 року), тому перед нею стоїть завдання відповідати статусу опорної школи, бути центром освітніх інновацій та підтримувати їх розвиток у школах-сателітах (Межирічанській ЗШ І-ІІст. та Волсвиській ЗШ І-ІІст.), пропонувати освітні послуги учасникам навчально-виховного процесу суб’єктів округу. Відповідно програми розвитку Великомостівського освітнього округу, Сілецька ЗШ І-ІІІст. стала опорною з проблем виховання, тому є організатором системи виховних справ округу, модератором ідей у виховній роботі.

- Відповідно плану роботи відділу освіти та районного методичного кабінету на базі школи створено «майданчики інновацій» з проблем «Державно-громадське управління школою», «Проектно-цільовий підхід в управлінні інноваціями», «Моніторинг виховання як умова планування виховної роботи та роботи з батьками».

Отже, виникла потребою шукати додаткові інвестиції, як матеріальні, так і інтелектуальні. З цієї причини та в умовах необхідності розвитку школи в контексті інноваційних змін в освіті загалом, вирішено поєднати різноспрямовану діяльність державних та суспільних суб'єктів управління в інтересах дитини, батьків, громади. Будуючи власну модель управлінням закладом освіти, зроблено акцент на поєднанні вертикального управління та партнерського горизонтального управління на основі врахування громадської думки, залучення громадян до ухвалення управлінських рішень.

Про потребу налагодження співпраці між школою і громадою в Україні заговорили на поч. 2000-х. Тоді Всеукраїнський фонд "Крок за кроком" ініціював проект із розвитку Громадсько-активних шкіл, який пожвавив роботу з громадою, спонукаючи школи працювати на власний авторитет та підвищувати довіру до освіти загалом. У 2002 році Сілецька ЗШ І-ІІІст. як учасник проекту отримала статус Громадсько-активної школи. Розпочато роботу із створення нової схеми управління, що відповідає умовам розвитку громадянського суспільства в Україні. Школа змушена стимулювати громадську активність, щоб не лише учні, а й вчителі, батьки, старше покоління та всі члени громади могли долучитися до її справ. Батьки є соціальними замовниками освіти, тому мають впливати на якість роботи школи. Розпочали активну роботу з батьками, щоб переконати їх в тому, що вони найбільш зацікавлені в ефективній роботі школи.

Впроваджуючи таку модель управління, ставили завдання демократизувати державне управління школою та задовільнити потреби та інтереси учасників освітнього процесу (адаптувати та узгодити зміст навчання в ЗНЗ з освітніми потребами громадян).

Колектив поставив завдання не тільки працювати над підвищенням якості освітніх послуг, а й залучати зусилля батьків і громади для вирішення соціальних та інших проблем, що стоять перед школою і громадою. Саме школа стала ініціатором розвитку місцевої громади, культурним, громадським ресурсним центром села.

Переконані, що розвиток громади - це процес, де місцеві відомства, місцева влада та освітні заклади спільно працюють над створенням та реалізацією проектів, спрямованих на поліпшення життя громади і якості роботи школи. Дуже важливо, щоб уся громада, визначаючи спільні цілі та погодившись із завданням, мала можливість взяти участь у розробці таких проектів.

^ Формуючи власну модель державно-громадського управління, визначили такі напрямки роботи:


Напрями впровадження державно-громадського управління



^ Організація громадських колегіальних органів управління школою

Розвиток органів учнівського та батьківського самоуправління

^ Співпраця школи, громади, підприємців щодо модернізації матеріально-технічної бази

Співпраця школи та громади в реалізації цільових проектів з розвитку школи


Керуючись основними нормативно-правовими документами, які визначають юридичну можливість впровадження державно-громадського управління в загальноосвітньому навчальному закладі (Конвенція про права дитини, Європейська хартія про участь молоді в житті комун та регіонів, Конституція України (прийнята Верховною Радою України,Закон України "Про освіту" , Закон України "Про загальну середню освіту", Положення про середній загальноосвітній навчальний заклад, Національна доктрина розвитку освіти, Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу) створено внутрішні документи, що регулюють роботу державно-громадських структур у закладі. Такими документами в закладі освіти стали: Статут, Положення про Раду Сілецької ЗШ І-ІІІст., Положення про Піклувальну раду Сілецької ЗШ І-ІІІст., Положення про батьківський комітет Сілецької ЗШ І-ІІІст., Положення про раду профілактики.

Упровадження в життя державно-громадської моделі управління розпочато із створення й забезпечення активної участі в управлінні школою багатьох представників громади:


^ РАДА ШКОЛИ



БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ

АДМІНІСТРАЦІЯ ШКОЛИ



ПІКЛУВАЛЬНА РАДА



^ ПЕДАГОГІЧНА РАДА



ОРГАНИ У ЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

МЕТОДИЧНА РАДА



РАДА З ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ


Така система роботи школи дозволила урівноважити вплив державного та громадського факторів в управлінні, налагодити зворотний зв'язок з урахуванням думок батьків і громадськості, реально здійснювати партнерство в освіті, поєднати відповідальність за ухвалення колективних рішень, демократизувати управління.

Дієвим органом залучення громадськості до справ виховання та навчання стала ^ Піклувальна рада. До складу піклувальної ради школи увійшли сільський голова, директори підприємств, установ, голови батьківських комітетів.


Голова батьківського комітету



Директор шахти «Візейська»

Місцеві підприємці



^ ПІКЛУВАЛЬНА РАДА

Сілецької ЗШ І-ІІІСт.



Директор Червоноградського ЦЗФ



Директор шахти «Зарічна»

Сільський голова


Цей орган самоврядування школи вирішує проблеми розвитку школи, удосконалення матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення, виступає фасилітатором ідей (впровадження профільного навчання, раціональне використання годин варіативної складової навчального плану, гурткової роботи); бере активну участь в обговоренні питань організації навчально-виховного процесу (напр., «Виховна програма школи: новий підхід до організації виховних справ»), у роботі загальношкільних батьківських зборів. Піклувальна рада ініціює персональні та колективні нагороди призерам конкурсів, змагань, олімпіад; надає матеріальну допомогу в організації та проведенні ювілейних свят, імпрез, семінарів; сприяє поповненню фонду науково-методичної літератури. Велику увагу рада приділяє роботі з соціального захисту дітей з неблагополучних сімей.

Так, за надання спонсорської допомоги, у 2010-2011 навчальному році проведено капітальний ремонт актового залу школи (замінено вікон, двері, світильники, проведено оздоблення стін, оббивка вагонкою панелей та ін.); проведено ремонт спортивного залу (спонсорська допомога підп. Тереха В.М.). За кошти спонсора директора шахти Криштофи М.Г. зроблено реконструкцію та ремонт шкільного фойє (замінено вікна, дверей, ремонт стін, заміна плитки на підлозі, ремонт гардеробів). Директори шахт «Зарічна» та «Лісова» надали допомогу в проведення ремонту даху, приміщенні шкільного гаражу. За рахунок спонсорської допомоги батьків, під керівництвом батьківського комітету проведено ремонт та дизайн шкільної їдальні. В метою реалізації проекту зовнішнього озеленення, учнівський парламент співпрацює з дирекцією шахти «Зарічна», яка налає допомогу на закупівлю саджанців для тематичних клумб. При реалізації цільового проекту «Кабінет історичного краєзнавства», зусиллями батьків створено сучасні інформаційно-тематичні стенди та експозиції.

В реалізації державно-громадської моделі управління, впроваджуються різні форми співпраці з батьками на рівні загальноосвітнього навчального закладу. Це - батьківські збори, які проводяться зазвичай у діалогічні формі; засідання батьківського комітету або спільне засідання адміністрації школи та батьківського комітету; участь батьків у педагогічних, методичних та виховних заходах (написання науково-дослідницьких праць, організація екскурсій, зустрічей, випускних вечорів); проведення дня відкритих навчальних та всеобучів для батьків; анкетування батьків з актуальних питань навчання та виховання .

  1   2   3

Схожі:

Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconСокальська державна адміністрація відділ освіти сокальський районний методичний кабінет
Освіта Сокальщини – 2012. Показники розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти. Сокаль, 2012.– 64 с
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconПротоколи результатів перевірки робіт ІІ (районного) етапу хіу міжнародного...

Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconРайонний методичний кабінет відділу освіти славутської райдержадміністрації...
Сімчук Т. Р. Методичний посібник для вчителів географії та екології : Екологічне виховання школярів. – Славута, 2011. – 65 с
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconЯкимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Про результати проведення І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів ман україни...
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconВідділ освіти Ізмаїльської районної держадміністрації Районний методичний...
Голова оргкомітету Т. Г. Якименко Голова журі М.І. Журавель Члени журі: С. В. Радолова
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconВідділ освіти сакської райдержадміністрації методичний кабінет завдання...
Складіть діалог між двома друзями, які обмінюються враженнями від щойно прочитаної книжки. В репліках використайте означення, обставини...
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconПро Узинський освітній округ
Округ об'єднує навчальні заклади й установи, які розташовані в межах частини Білоцерківського району. Три навчальних заклади І-ІІІ...
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconІзмаїльський районний відділ освіти методичний кабінет п л а н організаційно-методичної...
Формування пакетів документів на отримання одноразової допомоги дітьми-сиротами та дітьми, пбп по досягненню 18-річного віку
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconВідділ освіти Запорізької райдержадміністрації Районний методичний...
Програмою роботи з обдарованою молоддю Запорізької області на 2008-2010 роки, затверджена рішенням обласної ради 07. 08. 2008 №13,...
Відділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет Великомостівський освітній округ Сілецька зш І-ІІІ ст. Матеріали учасника обласного етапу конкурсу iconМетодичні рекомендації щодо пропагування та відродження культу сім'ї...
Відділ освіти Пирятинської райдержадміністрації Полтавської області Районний методичний кабінет
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка