Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році




Скачати 59.08 Kb.
НазваМетодичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році
Дата26.08.2013
Розмір59.08 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
nauch.com.ua > Математика > Методичні рекомендації


Методичні рекомендації

щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади

з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році
Метою проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у поглибленому вивченні інформатики; виявлення та розвиток обдарованих учнів, сприяння розвитку алгоритмічного мислення у школярів, підвищення інтересу до інформаційних технологій.

Документом, що визначає завдання, структуру, технологію проведення олімпіади, є Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси Фахової майстерності (наказ Міністерства освіти України №305 від 18.08.98 р., http://uoi.in.ua/attachments/uoi/policy/1998.txt)

^

Апаратне та програмне забезпечення олімпіади


I тур олімпіади доцільно проводити на комп’ютерах із операційними системами Windows XP/Vista/7. Бажано, на час проведення туру олімпіади, фізично відімкнути локальну мережу від комп’ютерів учасників, якщо вона не використовується для здачі робіт під час туру та не вжито заходів, що унеможливлюють обмін даними між учасниками олімпіади.

Рекомендуємо запропонувати учасникам олімпіади на вибір один з пакетів офісних додатків MS Office 2010 Professional1. Такі пакети офісних додатків будуть використані на IV-му етапі.

На І(шкільному) та ІІ(районному/міському) етапах Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій за неможливості використання пакетів офісних додатків MS Office 2010 Professional рекомендовано до використання пакети офісних додатків MS Office 2003 Professional та MS Office 2007 Professional.

Забороняється користуватися учасникам олімпіади власною літературою, друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони тощо).

^

Завдання олімпіади


Олімпіада проводиться у 2 тури за одним завданням для всіх учасників олімпіади.

Завдання 1-го туру (практичного) розраховане на 4 години, формулюється як тематично цілісне і складається з декількох задач.

Результат роботи над рішенням кожної з цих задач повинен бути чітко спрямований на використання відповідного до умови задачі програмного засобу з пакету офісних додатків MS Office. Особливістю завдання є його комплексність - авторами моделюється життєва ситуація з певної галузі людської діяльності.

Під час підготовки олімпіадного завдання слід звернути особливу увагу на:

  • описання, обсяг та формат додаткових файлів;

  • вимоги до формату, змісту та імен файлів-результатів;

  • файли-зразки для вирішення задачі учасником;

  • використання додаткових програмних засобів прикладного призначення (якщо вони надаються авторами завдання).


Запропоновані завдання повинні вирішуватися за допомогою засобів офісних додатків та передбачає у:

  1. текстовому процесорі (Microsoft Word): створення текстового документу із використанням засобів форматування, редагування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань та розсилок, засобів рецензування;

  2. табличному процесорі (Microsoft Excel): створення та опрацювання табличних даних із використанням засобів форматування, редагування, фільтрації, сортування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, вбудованих функцій та засобів аналізу даних, ділової графіки;

  3. системах управління базами даних (Microsoft Access): проектування моделі бази даних та її реалізація з можливістю опрацювання даних на рівні таблиць, запитів, форм та звітів (форматування, редагування, пошук, фільтрація, сортування та обчислення за допомогою вбудованих функцій);

  4. програмі для створення презентацій (Microsoft Power Point): проектування моделі презентації та її реалізація із використанням засобів форматування та редагування, анімації, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань, створення навігації по слайдах, використання елементів керування.

Під час роботи над завданням учасник самостійно обирає послідовність виконання окремих його складових. Кожна задача оцінюється визначеною кількістю балів відповідно до критеріїв. Результатом роботи учасника є загальна сума балів за кожну виконану задачу.

Учасникам забороняється використання VBA та програмних засобів, які не вказані у завданні. Файл-розв’язок не повинен містити копії змісту файлів-зразків (наприклад учаснику надано файл-зразок у вигляді скріншоту сторінки текстового документа, і учасник здав на перевірку копію цього скриншоту у файлі-результаті). Необхідно звернути увагу на недопустимість використання у файлах-розв’язках абсолютних посилань.

Завдання ^ 2-го туру (теоретичного) включає невеликі за обсягом завдання та теоретичні питання з розділу «Інформаційно-комунікаційні технології» поглибленого курсу інформатики. Завдання цього туру учасник виконує письмово без використання комп’ютера. Зміст завдань формується авторами за принципом Державної підсумкової атестації з інформатики та складаються з тестів закритого типу та відкритого типу з короткою відповіддю, яка може містити виключно число, слово або послідовність символів.

Оргкомітет шкільної олімпіади має право самостійно прийняти рішення щодо порядку проведення І та ІІ турів, спочатку провести тестування учасників, а потім виконання практичних завдань.
^ Запитання щодо умов завдань

Учасники олімпіади повинні мати змогу поставити запитання стосовно умов задач. Бажано надавати цю можливість лише протягом першої години кожного з турів. Якщо за цей час учасники знайдуть помилку або двозначність в формулюванні завдання, тоді до тексту завдання можна буде внести поправку та вчасно оголосити про неї усім учасникам.

Запитання, що ставить учасник, повинні передбачати відповідь «Так» або «Ні». У випадках, коли запитання сформульоване так, що на нього не можна відповісти «Так» або «Ні» (відповідь на запитання учасника міститься у явному вигляді в умові задачі; запитання стосується розв’язку задачі, термінології програмних засобів, які використовуються для виконання олімпіадного завдання) — член журі повинен відповідати: «Не коментую».

Бажано, щоб на запитання, які стосуються задачі, відповідала одна й та ж людина — автор задачі. У такому випадку учасники отримують однакові відповіді на однакові запитання.
^

Перевірка завдань


Для перевірки розв’язку олімпіадного завдання 1-го туру створюється система критеріїв оцінювання кожної його складової. Критерії відображають відповідність обраних засобів та ефективність їх використання для вирішення окремої частини завдання. У разі, якщо частина завдання, яка оцінюється за певним критерієм виконана учасником частково, журі нараховує за цим критерієм неповну кількість балів (наприклад, учасник під час створення презентації обсягом 10 слайдів, за умовою задачі, створив тільки 8, але вони відповідають даному критерію).

Рекомендована кількість критеріїв для однієї задачі до 10. Для більш складних задач це число може бути збільшене до 20.

Необхідно звернути особливу увагу на сурове дотримання вимог до формату, змісту та імен файлів-результатів. Учаснику забороняється вносити у зміст файлів-результатів будь-яку інформацію, яка ідентифікує учасника олімпіади. У разі порушення вимог до учасників застосовуються санкції як то відсотки штрафних балів або незарахування задачі взагалі.

Правильне розв’язання кожного завдання 2-го туру оцінюється кількістю балів відповідно рівню складності. Учаснику забороняється наводити будь-які міркування та коментарі, що пояснюють його вибір відповіді.
Інформацію підготував В.А. Федорчук, завідуючий навчально-методичним кабінетом інформатики.

E-mail: fedorchukva@ukr.net

^

Рекомендована література





  1. Пикуза В. Гаращенко А., Економические и финансовые расчеты в Excel, BHV, 2000

  2. Блюттман К., Фриз У. Анализ данных в Access Питер, 2005

  3. Завадський І.О., Забарна А.П., Microsoft Excel у профільному навчанні, BHV, 2011

  4. Кашаев С. Офисные решения с использованием MS Excel 2007 и VBA, Питер, 2008

  5. Костюков В.П., Мотурнак Є.В. Інформаційний працівник, BHV, 2011

  6. Кузічев М.М. Олімпіада з інформаційних технологій// Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №8. - С.44-47.

  7. Кузічев М.М. І Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій: пошуки, досвід, перспективи// Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №7. - С.48-50.

  8. Левченко О.М., Коваль І.В., І.О.Завадський Основи створення комп’ютерних презентацій, BHV, 2010

  9. Несен А. MS Word 2010, Солон, 2011

  10. Сайман Дж. Анализ данних в Excel, Диалектика, 2004

  11. Сергеев А.П. MS Office 2010, Диалектика, 2011

  12. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики 11 клас, Ранок, 2010


1 (Пробну версію MS Office 2010 Professional (Word, Excel, PowerPoint, Access) можна завантажити з сайту Microsoft за адресою - http://office.microsoft.com/ru-ru/try/, код активації: J3PMK-KXPWT-RCRJK-2KWF4-HGWYX. Версія розрахована на 60 днів).


Схожі:

Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення IІ етапу Всеукраїнської учнівської...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у...
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення IV етапу І всеукраїнської...

Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconПроект методичні рекомендації щодо проведення IV етапу Всеукраїнської...
Нської учнівської олімпіади з інформаційних технологій є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у поглибленому...
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської...
Надсилаємо для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення ІІІ та IV етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської...
Рекомендації щодо створення мультимедійного супроводу доповіді (презентації) для захисту проекту
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconРекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з економіки у 2011/2012 н р
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconРекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії у 2011/2012 н р
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconРекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології у 2011/2012 н р
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconРекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської...
Аналіз результатів ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання І технології у 2011-2012 навчальному році
Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011 – 2012 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2012/2013 н р пропонуються завдання для 10-11 класів, які охоплюють...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка