Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р




НазваМетодичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р
Сторінка1/5
Дата04.04.2013
Розмір0.53 Mb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Математика > Документы
  1   2   3   4   5
Методичний порадник вихователю ГПД, І семестр 2011/2012 н.р.

( До календарно-тематичного плану)

1. Рідним домом хай буде клас. Учень. Все із доброго чи злого починається з малого. Учитель. А з чого починається ваше шкільне життя? Так, з класу.

Листя виросте з листочка , з нитки витчеться сорочка, І поведемо мову про те, як слід поводитися в групі, щоб відчувати

Хліб – з малої зернини, дощ – із чистої краплини. доброзичливість товаришів, їх підтримку. Багато спільних справ на нас чекає, але ми повинні рости справжніми людьми: добрими, сміливими, чуйними, ввічливими.

^ 2-й учень. Школо моя! Ненько моя! В стінах твоїх ми – єдина сім’я! Кожного дня мудрість твоя збагачує наше життя.

3-й учень. Шкільні роки – дитинства світ казковий, в якому я , як квітка розцвіту. Педагог. Щоб жилося в групі дружно, будьте

Шкільні роки – моя щаслива доля, про вас я в серці пам’ять збережу. шанобливими: привітно вітайтеся, доброзичливо розмовляйте і чемно поводьтесь. А чи знаєте, хто повинен вітатися першим? Учень-Знайко. Прийнято, щоб діти віталися з дорослими. Вихована людина, зустрівши знайомого, намагається привітатися першою. Мовознавець. Для вітання вживають теж слово здрастуйте. У тлумачному словнику ми знайшли пояснення: здрастуйте, тобто будьте здорові. З давніх-давен в Україні вживали такі слова-вітання: Доброго здоров’я! Здоровенькі були! Помагай бог! Дай, Боже, здоров’я! Добридень! Українці, промовляючи слова-вітання, привітно усміхалися, даруючи людині заряд бадьорості та гарного настрою. Гра „Я зайшов після уроків у групу”. ( Розігрування ситуацій) - А навіщо ви приходите до школи? 4-й учень. Спитай у тата чи у мами, які професії у них. Професій в світі є чимало, сповна їх вистачить на всіх, та є одна поміж професій, якої вчаться всі в житті, яка для кожного найперша, якої вчитиметесь ви. 5-й учень. Учитель, лікар чи геолог, письменник, слюсар чи поштар – всі називають головною одну професію – школяр! Бо всім відомо, що без школи, без знань, що мусиш там набути, не станеш у житті ніколи тим, ким в дитинстві мрієш бути. Педагог. Ви розумієте, як важливо вчитися. Від вашого ставлення залежать і ваші успіхи у навчанні. Як же необхідно поводити себе в групі? Учень-Знайко.* На жодне заняття не запізнюватись. * Під час самопідготовки сидіти прямо, уважно слухати вихователя, не заважати. *Коли хочете відповісти, то не вигукувати, а піднімати руку. * Під час відповіді намагатися говорити правильно. * Пам’ятати, що гарно поводитися в групі – це означає бути вихованим, поважати тих, хто тебе оточує. *В кінці занять прибрати своє робоче місце. Педагог. Хто повинен стежити за порядком і чистотою в групі? (Чергові). Черговим буде легше, якщо кожний учень буде прибирати після себе сам. Всім до вподоби клас із чистими стінами, красивими квітами, із партами без подряпин, без брудних плям. У нашій групі чисто і світло тому, що ви бережете шкільне майно. А що означає – берегти свій клас? Учень – Знайко.* У групі дотримуватися необхідно чистоти . * Берегти парту , шкільні і свої речі. * У групі не порушувати дисципліну, не бешкетувати. * По класу ходити спокійно, нікого не штовхаючи. Педагог. Уявіть собі, що у нашій групі з’явився учень, якому заманулося намалювати на стінах, пострибати по партах, він не знає, куди викидають обгортку від цукерки. А тут йому закортіло підставити підніжку дівчинці. – Як ви будете поводитися? Що ви розкажете йому? Педагог. Стежте за чистотою в класі, за порядком на партах, бо клас – це ваш другий рідний дім. Як господар береже дім, так і ви повинні берегти свій клас. Щоб кожен, хто заходить у нашу групу, говорив: «У такій групі і я б хотів навчатися». Запам’ятайте народну мудрість: «Які люди, таке й життя буде». 6-й учень. Якщо хочеш, друже, щоб тебе любили, чемним і привітним, добрим, чесним будь! Не роби другому, що тобі не миле! Правило це мудре, друже, не забудь!7-й учень. Групою пишайся, з друзями ти грайся та не ображайся – вмій за все простить. Чистоти тримайся, ввічливим лишайся, щоб з тобою в групі приємно було жить. Підсумок.

2.Анкета „Моральний кодекс групи”.(Незак. речення) 1.Кожен в групі має почуватися у... (безпеці), не повинен битися чи знущатися. Агресивність – ознака...(слабкості). 2.Незалежно від матеріального стану, статі, національності – всі діти...(рівні). 3. Кожен має право на ім’я. Звертайтесь один до одного лише по... (імені). Найважливіше звучання для людини – звучання її ... (імені). 4. Ніхто не повинен почуватися... (приниженим). Нікому не слід придумувати... (прізвиська). 5. Всі мають поважати... (право) на власність. Без дозволу не можна брати ... (речі) іншого, псувати їх. 6. Ніхто не повинен ... (боятися) доводити свою точку зору, варто лише обґрунтувати її. Неординарне мислення не є злочин. 7. Завжди слід бути особистістю, відповідальною за свої... і ... (слова і вчинки); говорити правду, не вихвалятися, особливо тим, що не є твоєю заслугою або надбанням. 8. Не говорити поза очі про людину, а висловлювати свою думку ... (відкрито).

3. Творчий проект з народознавства „Дивовижний світ кераміки” (захист) Педагог. Україна – земля славних предків, мудрих людей, умілих майстрів і талановитих митців. Які види промислів і ремесел в Україні представлені на експозиції? Три місяці тому ми розпочали роботу над проектом, метою якого була подорож у світ кераміки. Сьогодні учні захищають проект. 1 учень. Гончарство - це виготовлення виробів із глини на гончарному крузі. Їх ще називають череп’яними, керамічними. 2 учень. Кераміка – від грецького „керамос” –глина. Глина буває різних сортів і кольорів: піскувата – піщана, вогнетривка; сипець – сильно піщана; жорстка - крупнозерниста; наглинок – жовто-зелена, глейка; чорнуха – чорна, масна. Кольори глини: біла; кремова; темно-сіра; охристо-червона; коричнева; ангоб – кольорова глина для розпису гончарних виробів. (Розгляд зразків глини). 3 учень. Чи можна з шматочка глини одразу виліпити річ? Ні, технологія обробки глини – складний процес. У давнину її обробляли так: - добуту глину довгий час зберігали на подвір’ї ; - змішували з водою до стану тіста; - били веслами, дерев’яними молотками; стругали уламками коси або різали дротами; відщипували шматки й обробляли на важкому ручному гончарному крузі; сушили виріб в домашній печі; обпалювали в гончарній печі (горні). 4 учень. У наш час більш досконалі технології. Усе робить техніка. Існують такі види кераміки: - посуд (макітри, куманці, барильця, глечики); - іграшки; - сакральні предмети (хрестики, іконки, свічники); - інші предмети (вази, горщики для квітів, кахлі, цегла). Раніше жоден ярмарок не обходився без гончарних виробів. 5 учень. Відгадайте загадку: глина в кого є жива? Творить з неї хто дива? В кого посуд ніби жар? Ну, звичайно, це ...(гончар). Такі чудові вироби виготовляють двома способами: заливка у форми і ручна формовка (на гончарному крузі та простим ліпленням). 6 учень. Крім глини й умілих рук гончареві необхідний гончарний круг. У народі є приказка: „Гончар без круга, що соловей без пісні”. Круг винайдено дуже давно (у 4 тис. до н.е.). Раніше його обертали рукою, ногою, а тепер за доп. електродвигуна. 7 учень. Декор – це оздоблення, прикрашення та розпис виробів. Виріб покривають спеціальною глазур’ю – поливою. Для декору беруть глину ангоб та розписують спец. емалями. 8 учень В Україні здавна відомі такі види розпису: опішнянський (на Полтавщині), Косовський (на Івано-Франківщині), петриківський (на Дніпропетровщині). (Показ виробів, малюнків). 9 учень. Кахлі використовують для оздоблення ванних кімнат, кухонь. У нашій експозиції представлено види посуду: - святковий (тарелі, келихи); - декоративний (баранці, півники); - для зберігання продуктів (макітри, глечики); для пиття (кухлі, келихи); для рідини (двійнята, тикви); для вживання їжі (миски). 10 учень. Посуд, залежно від призначення , має різні форми для зручності використання. Інсценізація казки „Лисичка й Журавель”. 11 учень. Вияв дивовижної фантазії можна побачити в різноманітних предметах сучасної кераміки. Вироби з глини людина використовує десятки тисяч років, і в майбутньому вони теж нам служитимуть. Вірш М. Стріхи. Із чого зліплена людина? І диво з див – коли народжується глек. І сиві гончарі, що вік свій без упину із глини і пісень ліпили Україну.

4. Твій рецепт здоров’я (тест), 2 кл. - Замалюйте кружечок напроти вірної відповіді.

1. * Твій рецепт здоров’я . 2. * Правила загартовування. 3. *Небезпечні предмети. (Підкресліть)

О- ранкова гімнастика; О- тривале перебування в приміщенні; Олія, ацетон, газ, молоток, мінеральна вода, хліб,

О- чищення зубів; О- заняття спортом; цвяхи, ножиці, ртуть, ліки, морозиво, газова плита,

О- прогулянки на свіжому повітрі; О- прогулянки на свіжому повітрі; оцет, спирт, масло, фарби, розчинники, телевізор.

О- сумний настрій; О- тривалі ігри на комп’ютері ; 5. * ^ На який сигнал світлофора дозволено

О- доброзичливість, чуйність ; О- водні процедури. переходити дорогу?

О- чистота й охайність; 4. *Яка частина вулиці призначена для пішоходів? О – жовтий; О – червоний; О – зелений.

О- шкідливі звички; О- проїжджа частина. 6.* Поламався водопровідний кран або ти відчув запах газу.

О- вживання овочів та фруктів; О- велосипедна доріжка; Твої дії: О – покличу дорослих; О – ляжу спати; О –вибіжу з дому;

О- спорт. О- тротуар; О- якщо зламався кран, зателефоную за номером 077; О – піду диви

тися телевізор; О- за наявності запаху газу відчиню кватирку і зателефоную за номером 04;

7.* Твої дії, якщо трапилась пожежа: О- втечу; О- зателефоную за номером 01; О- покличу дорослих на допомогу;

О- якщо вогонь маленький, заллю його водою або засиплю піском.

8.*^ Твої дії при загоранні електроприладу чи появі запаху горілої гуми: О- покличу дорослих на допомогу; О- заллю ел. прилад водою;

О- вимкну електроприлад з розетки; О- зателефоную за номером 01.

9.*Твоя поведінка біля води. 10.*Безпечні ігри та розваги для відпочинку:

О- не пірнатиму у незнайомих місцях; О- петарди; О –Їзда на велосипеді по дорозі; О- футбол;

О- буду перегріватися на сонці; О –влучання в живу ціль (птаха, тварину); О – шахи, шашки.

О- не перебуватиму біля водойми без дорослих; О- спортивні змагання; О- гра з сірниками;

О- не буду плавати в недозволених місцях; ^ 11.*Ти заблукав у місті. Твої дії:

О- бешкетуватиму у воді. О- звернуся до міліціонера; О- звернуся до перехожих; О- сам шукатиму дорогу додому

5. Економічний ринг. 3-4 кл. Ведучий : Хто гроші витрачає у сім’ї ? Так ви уважні будьте та активні,

Чи треба економити, чи ні? Щоб ринг пройшов результативно!

1.^ Привітання. Команда «Економія» Команда «Бережливість» Конкурс 1. «Добери споріднене слово»:

Ми – люди дуже діловиті, Круг пальця нас не обведеш - І команда – до слова «бережливість»; ІІ ком. – «економія»

Економні та талановиті. Ми знаєм, що, по чім і де, Конкурс 2. «Економічний ринг». Дати відповіді на

Ніщо дарма не витрачаємо Ще й в бізнесі талановиті, запитання. ( Кожна вірна відповідь – 1 бал.)

Цінуєм все та не втрачаємо. Бо розвиваємся щомиті. (див. табл.)

« Економія»

«Бережливість»

Як з позиції економіки можна назвати театр у казці «Пригоди Буратіно», власником якого був Карабас? (Приватна власність)

Як можна назвати мешканців теремка у казці, коли його господинею стала Мишка - норушка? (Орендатори)

Яку економічну операцію здійснила Лисичка в казці «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат»? (Бартер)

Яку економічну операцію здійснили Іван - царенко і Сірий вовк в казці? (Бартер)

Що означає слово «гривня»?

Які гроші виникли першими – паперові чи металеві?

Де раніше зберігали гроші? Відгадайте загадку :

З землі робився, на кужелі вертівся, на вогні пікся,

на базарі бував, людей годував.

Як упав, то й пропав, ніхто не поховав. (Горщик)

Яка професія допомагає працювати на землі? Загадка:

Він керує – годує і поїть, оре й сіє, збирає й молотить.

Знає, що люблять тварини і птиця, що і де готувати годиться,

Що продавати, що купувати, як на світі добра наживати. (Фермер)

Хто І запровадив в Україні гроші-гривні? (Володимир Великий)

Чий портрет зображено на грошовій купюрі 5 гривень? (Б.Хмельницький)

6. Математичний ярмарок. (Пісня „Ой там, на веселім базарі”) І ведучий .В Україні збір урожаю вінчається яскравими, багатими ярмарками, землероби, нар. умільці, крамарі продавали свої набутки. Учні групи підготували свої доробки. Наш ярмарок не звичайний, а математичний. Учень. І сувора, й солов’їна математика - країна. Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати. 2-й учень. Вмій ділити, віднімати, множить швидко й додавати. Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути. ІІ ведучий. Ось ми біля І лавки. З якими мірами нам доведеться зустрічатися? (Напис над лавкою: «Маси»).Які знаєте міри маси? (Грам, кілограм, центнер, тонна). Відкриваємо лавку.3-й учень. Прошу завітати до моєї лавки. Подивіться на цю таблицю «Народні міри маси»: - Цими мірами користувалися

Золотник - 4 г Гривна - 400 г Корець – 1 ц Гилетка – 25 кг прадіди. Гривна була ваговою і грошовою

Пуд - 40 гривен Пуд - 16 кг Ласт – 72 пуда Фунт - 400 г одиницею. Це був злиток срібла – 1 фунт.

І ведучий. Пропоную кілька завдань. За вірну відповідь ви отримаєте гирю (паперову). Зберіть їх достатню кількість. Завдання 1. Назвіть народну міру: а) більша 1 г, але менша 1 кг ; б) більша 1 кг, але менша 1 ц. Завдання 2. Що важче: пуд пір’я чи пуд заліза? Завдання 3. Назвіть прислів’я , в яких зустрічаються міри маси. ( Щоб взнати людину, треба з нею пуд солі з’їсти). Завдання 4. За який час можна вдвох з’їсти пуд солі? ( Приблизно за 2 роки, якщо щодня з’їдати 10 г солі кожному). Задача. Сто курей за 100 днів з’їдають 100 пудів зерна. Скільки пудів зерна з’їдять 10 курей за 10 днів? (1 пуд). Задача. У мішку 100 кг зерна. Як поділити це зерно на дві частини, щоб в одній було на 20 кг більше, ніж у другій? (40 і 60). ІІ ведучий. Послухайте байку. Ішли пустелею 2 віслюки. Один ніс мішок – 5 пудів солі, ІІ – 5 пудів вати. Вони втомилися від жари і з мішками полізли у ріку. Після купання пішли далі. В першого поклажа стала легшою, а в ІІ – важчою. Чому? ( Сіль розчинилася у воді, а вата увібрала вологу). І ведучий. У яких казках зустрічаються міри маси і які? („ Кирило Кожум’яка” - у Кирила булава пудів з 10, якою він змія поборов; „Два брати” – у багатого залізна палиця на 100 пудів ; „Чабанець” – хлопчик – силач грався каменем у 8 пудів; „ Дотепний жарт” – багач прохав у попа 40 пудів вівса).ІІ ведучий. На ярмарку відбувалася не тільки купівля-продаж, а й усілякі розваги, жарти. (Ансамбль домристів виконує укр. пісню „ І шумить, і гуде”).– Підходимо до наступної лавки. Що це за лавка? (Міри часу). Відкриваємо другу лавку. І ведучий. Прошу завітати до цієї лавки. А) Перевіримо знання мір часу загадками. За вірну відповідь – годинничок (з паперу).

- Замініть одним словом такі слова: ранок, день, вечір, ніч. (Доба). Б) Назвіть прислів’я про час. ( Влітку тиждень рік годує. Час минає,

- 52 орли, а тільки одне яйце знесли. (Тижні, рік). а не вертає. Згаяного часу і конем не здоженеш. Без роботи день

- Годинника не має, а час знає. (Півень). роком стає. Ідеш на день, а хліба бери на тиждень).

( Пісня „Сидить зайчик”з використанням шумових інструментів. - Підходимо до ІІІ лавки, відкриваємо її. (Міри довжини).ІІ ведучий. На І- х стадіях розвитку людства все вимірювали на „око”. Згодом з’явилися натуральні міри: довжина ступні, ширина долоні тощо. Назви деяких збереглися й до нашого часу: фут ( довжина ступні), дюйм (ширина великого пальця руки при його основі), ярд (лікоть, тобто відстань від кінців пальців до ліктя). Верста – давня міра великих відстаней в Україні, Росії, Білорусії і Польщі. Вона дорівнювала 500 сажням (1066, 8 м). Нею користувалися до встановлення метричної системи мір. Ось таблиця старовинних мір довжини:

Сажень - 2м 13 см Аршин – 75 см Лікоть – 46 см П’ядь – 20 см

Верста – 1 км 70 м Миля – 7 км 500 м Дюйм – 2 см 5 мм І ведучий. Завдання: А) Назвіть прислів’я чи приказки , де є старовинні міри довжини. (Бачити на сажень крізь землю. Сім верст до небес. До біди сім верст. Міряти на свій аршин. Ніби аршин проковтнув. ) Б) Задача. Довжина колоди 6 аршин. За 1 хв від цієї колоди відпилюють по 1 аршину. За скільки хв розпилять колоду? (5 хв). В) Задача. Дві жінки йшли до Києво-Печерської лаври. Обидві пройшли 60 верст. Ск. верст пройшла кожна, якщо вони йшли з однаковою швидкістю? ( 60 верст). (Виконують танок) ІІ ведучий. На доброму ярмарку ми побували: співали, сміялись і жартували.

7. Чи слухаються тебе виделка та ложка? 1. Інсценізація. - До нас у гості завітали знайомі предмети. (Виходять діти у масках ложки, виделки). Це сім’я столових приборів. Кожен хоче розповісти про себе. Ложка. Я, ложка, ніби створена для гарячих страв. Які страви треба їсти ложкою? А чи вмієте ви мене правильно тримати? Хто з вас хоче показати це? Так, мене слід тримати у правій руці. А ліва тим часом лежить на столі. Часто у вашій їдальні я чую хлюпання, плямкання . А чи знаєте , як уникнути цього? Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю . Поївши, ложку кладуть у тарілку. У мене є сестричка – маленька ложечка (показує). Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці. (Пр. вправи) Виделка. Ви, мабуть, розумієте, для чого у мене зубчики. Так, щоб наколювати їжу. Яку? (Відповіді дітей). Як мене треба тримати?( Повернувши опуклим боком догори (показ). Так роблять, коли їдять м'ясо, котлети, вареники. А щоб їсти виделкою овочі, картоплю чи інший гарнір, необхідно перевернути «спинкою» донизу. 2. Сервірування столу. Пригадайте, що і як ви розкладали на столі вдома, коли допомагали батькам готувати стіл до прийому гостей. Для чого потрібні серветки? Хто покаже, як вірно сервірувати стіл? (З педагогом). 3.Гра «Правильно чи неправильно» (Учні сигналізують картками кінцівку фрази, сказаної педагогом) Борщ їдять … Кашу їдять... Котлету їдять … Огірок їдять …

8. Твій зовнішній вигляд. 1. Ігрова ситуація «Дві ляльки». (Показати 2 ляльки: І-а в чистому одязі , ІІ – брудному). - Яка з ляльок подобається ? Чому? Що треба зробити ІІ-ій ляльці, щоб її назвати охайною? 2. Загадки про гребінець, мило, воду тощо. 3. Гра «Дзеркало». У рамці «дзеркала» з’являються по черзі учні, у зовнішньому вигляді яких є певний непорядок. Діти кажуть, що треба зробити, щоб їх зовнішність відповідала нормі. 4.Тренування у причісуванні, зав’язуванні банта, заплітанні кіс. 5. Тематичне малювання «Я дивлюся в дзеркало». 6. «Весела хвилинка». Робота над алогізмами ( за Г. Остером «Шкідливі поради»): - Ніколи не мий руки, шию, вуха, лице. Вони знову стануть брудними. Навіщо марно витрачати свій час. Стригтися не обов’язково, бо як постарієш, голова облисіє. Вранці не обов’язково зав’язувати шнурки на черевиках, банти на косах, бо за день вони можуть розв’язатися .

9. Як живеться твоїм речам? 1.Загадки про шкільне приладдя, особисті речі. 2. Вірш А. Костецького «А що в портфелі?»

Нумо, гляньмо, що в ньому, поки йде завзята гра, бо ж портфель – усім відомо! – є обличчям школяра!. Ось – книжки. Та що це з ними?! Чом вони у плямах синіх, пошматовані, брудні? Страшно глянути на них! Подивіться на сторінку – не сторінка, а «картинка», помальована така! А обкладинка – ну й горе! – Ніби побувала вчора в людожерливих руках!.. Педагог. - Що скажете про власника цього портфеля? Чи все гаразд у ваших портфелях? Чи не нагадує хтось із вас цього власника? 3. Конкурс «Портфель – обличчя школяра». (Вправи у складанні речей у портфель). 4. Розв’язування ситуації морального змісту: Дмитрик торсає лід носком черевика. Вихователь зупиняє його і каже:” Зіпсуєш черевики, й вони виглядатимуть як старі”. „ То й що!”- безтурботно відповідає хлопчик, - мені мама нові купить, ще кращі за ці!” - Чи можна сказати, що Дмитрик бережливий ? Як ви гадаєте, чи цінує він працю мами, всіх людей, хто зробив йому ці черевики? 5.Творча вправа.. А) Добір синонімів: людина, яка стежить за своїми речами (бережлива, дбайлива, зібрана, охайна). Б) Діти пригадують випадок, коли можна сказати: „Він виявив бережливість”. 6. Міні-твір за прислів’ям „ Потрібну річ далеко не клади”. 7. Підсумок.

10. Твоє ім’я. 1. Загадка. Є у кожної людини, але сама вона ним не користується. (Ім’я) 2. Вірш. Поговоримо про значення і походження: Як маленьке немовля у світ дверцята відчиня, то дарують йому слово. Слово це – його ім’я .

Підростає немовлятко, чи дівчатко, чи хлоп’я, разом з ним росте це слово, слово це – його ім’я.

Будеш завжди ти з цим словом протягом всього життя, здогадались, що за слово? Слово це –наше ім’я.

-Чи потрібне людині ім’я, чи без нього можна обійтись? 3. Хвилинка–цікавинка.. Ім’я дитині дають батьки. Вибирають його задовго до народження сина чи доньки. У деяких народів малюкові дають кілька імен : Марія - Антуанетта, Жан-Клод. Для українців звичні такі імена, як Іван, Марія, Катерина, Людмила, Дмитро, Роман, Микола. – Хто назве ще жіночі, чоловічі імена? Імена теж мають свою історію. Вони виникають, змінюються, зникають. Історія наших імен тісно пов’язана з історією народу, його мови. Стародавні імена були характеристиками людей. Вони давалися людині, як прикмета, за якою можна було виділити її з сім’ї або роду. Імена давались не лише при народженні, а й у дорослому віці. «Доросле» ім’я іноді жило одночасно з дитячим. А) Ігрова ситуація «Відгадай ім’я – характеристику». – За якою ознакою ім’я характеризує людину? (Учні демонструють написи імен. ) ** Кудряш, Мал, Мшава, Рябий, Біл, Некраса. ( За зовн-стю людини). ** Кожум’яка, Селянин ( за професією). ** Перший, Другий, Третяк, Ждан, Нечай, Меншик (за місцем у сім’ї ). Б) З історії імені. У давнину вважалося : дане людині ім’я має магічну силу, впливає на долю, є її добрим талісманом. Вибір імені залежав від того, коли народжувалася дитина, за порядком її народження, і від зовнішніх ознак, і якою хотіли бачити батьки дитину. Що можуть розповісти імена Зима, П’ятниця, Орел,Вовк, Лев? Що означають ваші імена? Хто вибрав вам ім’я? На чию честь вас назвали? 4. Мандрівка словником імен. Ім’я Оксана прийшло із сонячної Греції , означає гостинна, привітна, чужоземна. У давнину був створений календар, де були записані імена святих. У день якого святого народжувалася дитина, таке ім’я їй давали, 6 лютого – день Оксани. Ім’я Катерина – з грецької означає чистота, ім’я Василь – цар.

Галина – спокійна, міцна – Валентина, Оксана – привітна, а мир – то Ірина. Олена – то світла, Лариса – то чайка. Наталія – рідна, морська – то Марина . Софія – премудра, а Клара – ясна. Усе зрозуміла подружко-питайко?

А Зоя – життя, чистота – Катерина, Ось що означають дівчат імена . 5.Загадка-жарт. Рвав Борис у кошик барбарис

-А які значення мають імена хлопчиків? Рвав Тарас і Роман, Гриць, Панас і Степан, Гліб,

Кирило – господар, а мужній – Сашко, Не наші слова в цих звучать іменах. Овсій, Стась, Павло. Скільки всіх їх було? (10).

Степан – це вінок, бадьорий – Гришко. Дали імена ці чужі племена. – А які скоромовки знаєте, в яких згадуються

А Петрик – то камінь, хоробрий – Андрій, А наші ти знайдеш із коренем – слав- імена людей?

Найбільший – Максим, захисник – Олексій. Дивись: Святослав, Владислав, Мирослав. 6.Скоромовки.

* Мусію, Мусію, муку сію, * У Параски гарна праска, * Віз Устим овес у млин.

Печу паляниці, кладу на полиці. Попрасує все Параска. Зачепив вусами тин.

7. Висновок. - Чи пишаєтеся ви своїм іменем? Родом? Чи може ваш рід пишатися вами? Найкраще, наймелодійніше ім’я можна забруднити, заплямувати вчинками і, навпаки, звичайне ім’я можна зробити найдорожчим, найкращим. Пам’ятайте нар. мудрість: не ім’я прикрашає людину, а людина прикрашає ім’я. Тож прославляйте своє ім’я добрими справами, бережіть його чистоту.

11. Мова – душа народу. (3-4 кл.) 1.Педагог . 9 листопада – День української писемності та мови. Наша чарівна мова всім світом визнана як одна з найбагатших і наймелодійніших. Вона дуже давня. З неї ми дізнаємося про минуле, уявляємо майбутнє. ( Вірші про мову). - Сьогодні маємо чимало цікавих версій про походження укр. писемності. Вчені твердять: писемність, яка виникла на території сучасної України, є однією з перших у світі. Маємо знати, що укр. мова – одна з найдавніших індоєвропейських мов. Про це свідчать і веснянки, і календарно-обрядові пісні. 2.Учень-історик. У 860 – 861 р. була сформована абетка. Вона мала 27 літер, серед них 23 грецькі і 4 слов’янські (б, ж. ш, щ). Про створення абетки дізнаємося з книги Є. Білоусова «Как Кирилл и Мефодий азбуку писали». 3.Учень-мовознавець. Кирило та Мефодій – два брати, які на основі грецького алфавіту в ІХ ст. створили слов’янську азбуку. 24 травня відзначається День слов’янської писемності і культури та її творців – Кирила та Мефодія. 4.Педагог. Найбільшого розвитку науки, освіти і мови досягла Київська Русь в роки правління Ярослава Мудрого (1019-1054). Прозвання отримав за велику любов до книг, мудрість і розважливість. Найвизначніша подія часів Я. Мудрого - створення в державі І-го писемного збірника – норм давньоруського права «Руська правда». 5. Учень у костюмі Я. Мудрого. О, рідна Русь! Ти маєш чим гордиться, Отої, що отримали у спадок.

У тебе є могутність і достаток. Освіченість потрібна, як і мудрість,

Але без мови ми – безкрилі птиці, Держава – не держава без науки…

6.Педагог. Багата й милозвучна наша мова. Нею можна передати найтонші відтінки думок і почуттів. Мова – диво, створене людьми, віддзеркалює душу народу, його історію. 7.Конкурс крилатих слів про мову. Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ми ревно всі плекатимемо її. (О. Гончар).Мова – така ж жива істота, як і народ, що її витворив… (П. Мирний) Мова – коштовний скарб народу. (І. Франко) Мова – то цілюще народне джерело, і хто не припаде до нього вустами, той сам всихає від спраги. (В. Сухомлинський). 8. Педагог. Близько трьох століть українську мову намагалися знищити, а з нею і укр.. народ, щоб не піднімав голову, а був покірним рабом без мови, пісні, думки. А наша мова живе, наша пісня звучить у всьому світі. Вона чарує людей щирістю, зігріває любов’ю і теплом, оновлюється і збагачується. 9. Укр. народна пісня «Ой у лузі червона калина».

10. Учень. А мова хай живе, нехай серця нам гріє. Бо в нас вона одна – чарівна, світанкова,

Багатою йде в світ і завжди молодіє. І древня, й молода – велика наша мова..

11.Конкурс прислів’їв та приказок про мову: * Менше говори – більше вчуєш. * Каже рідко, та їдко. * Рідна мова не полова: її за вітром не розвієш. * Красно говориш, а слухати нічого. * Не все говорене – творене. * Слово до слова – складеться мова.

^ 11.Учень – мовознавець. Слово гумористичне – джерело сміху, а сміх – це ознака душевного здоров’я народу. Це такий жанр, який жваво і дотепно відгукується на недоліки та вади людей, за сміхом і жартом звучить критика, іноді гостра, повчальна.

Багато слів сказали ми про мову, Яка для нас життєвий старт…

Чудову нашу, материнську, калинову, Тож доречний тут і жарт…^ 12. Інсценізація гуморески П. Глазового « Дивовижне слово».

-У Павла Глазового є надкоротка гумореска про мовне безкультур’я, яка висміює безграмотність, незнання нашої рідної мови.

Десь на вулиці матусю запитав хлопчина: Мати вражена спинилась, вдарила в долоні:

-А чи може без бельзину їхати машина? - Звідки слово це взялося в твоїм силіконі? (Словникова робота)

13. Педагог. Один мудрець сказав: « Людина, байдужа до рідної мови, схожа на дикуна. Тому що її байдужість до мови пояснюється повною байдужістю до минулого, сучасного, майбутнього свого народу».

14. Учень. В землі віки лежала мова, О, мово, ночі колискова! Навік пройшла пора безславна..

І врешті вибилась на світ. Прийми мій радісний привіт. Цвіти і сяй, моя державна!
  1   2   3   4   5

Схожі:

Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р icon«Загальноосвітній ліцей м. Орджонікідзе Дніпропетровської області»
Про корегування результатів навчальних досягнень учнів за І семестр 2011-2012 н р у навчальному закладі з 27. 12. 2011 р по 03. 01....
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconВиховний план гпд у 3 Х класах на 2012-2013 н р. ІІ семестр Вихователі...
Організація самостійної роботи учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconМетодичний порадник, ІІ семестр Зимові свята
Діти несуть гостинці рідні: дідові й бабі, якщо ті живуть окремо, хрещеним батькам. Ті обдаровують дітей. Вітаються в цей день так:...
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconПлан виховної роботи ссш №73 на ІІ семестр 2011 2012 н р

Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconВідділ освіти Запорізької райдержадміністрації Районний методичний...
Програмою роботи з обдарованою молоддю Запорізької області на 2008-2010 роки, затверджена рішенням обласної ради 07. 08. 2008 №13,...
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconПлан виховної роботи у групі продовженого дня на І семестр 2013/2014 н р
...
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р icon«Загальноосвітній ліцей м. Орджонікідзе Дніпропетровської області»
«Аналіз стану виховної роботи в класних колективах ліцею за І семестр 2011-2012 н р.»
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconТематичний план гуртка «Барвінок» І семестр 2011-2012 н р
Формування театрального колективу учнів для сценічної роботи. Розподіл обов’язків, графік репетицій
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconЗаходи для організації виховної роботи у Перечинському професійному...
Згідно листів, розпоряджень Закарпатської облдержадміністрації управління освіти І науки
Методичний порадник вихователю гпд, І семестр 2011/2012 н р iconРайонний методичний кабінет відділу освіти славутської райдержадміністрації...
Сімчук Т. Р. Методичний посібник для вчителів географії та екології : Екологічне виховання школярів. – Славута, 2011. – 65 с
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка