Тема уроку. Буковина край, де варто жити!




Скачати 161.51 Kb.
НазваТема уроку. Буковина край, де варто жити!
Сторінка1/2
Дата05.04.2013
Розмір161.51 Kb.
ТипУрок
nauch.com.ua > Право > Урок
  1   2
Балук В.Л., Дубініна Н.В., Медвідь Н.В., Саприкіна І.М.

Чернівецька спеціалізована школа І ступеня № 15

Тема уроку. Буковина – край, де варто жити!

(орієнтовна розробка першого уроку для учнів початкової школи)
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про рідний край, місто Чернівці, збагачувати досвід історичним та духовним спадком минулих поколінь, поглибити уявлення дітей про видатних людей краю, розвивати увагу, мислення, пізнавальні інтереси, допитливість, спостережливість, виховувати патріотичні почуття, прищеплювати любов до рідного краю та міста, повагу до людей рідної землі.

Обладнання: Ілюстрації вулиць і площ Чернівців, герб краю та міста, карта України, відеозапис «Чернівці – місто моєї любові», таблиці «Народознавство 1-4 клас», слайди і портрети видатних постатей краю, музичні твори, книги про Буковину, Чернівці.

^ Тип уроку. Комбінований.

Форма проведення. Усний журнал


  1. Вступне слово вчителя.

Вчитель Сьогодні 1 вересня. За традицією його називають Днем знань. Я вітаю вас, дорогі діти, з початком навчального року і бажаю вам успіхів в оволодінні знаннями, терпіння і наполегливості.

  1. ^ Вивчення нового матеріалу.

    1. Повідомлення теми та мети уроку.

Вчитель На сьогоднішньому уроці ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. А тему вам підкажуть рядки вірша, який я прочитаю.

Народився я у краї,

Де сопілка гарно грає,

Де калина і смерека

І над хатою лелека.

Народився я в сторонці,

Де сміється дзвінко Сонце

Лине пісня колискова,

Українська рідна мова.

Народився на земельці,

Де біжить гірське джерельце

Я батьків своїх дитина

А земля моя – Вкраїна.

Алла Кох

(Під час читання вірша вчитель показує краєвиди нашої країни, Буковини).

Вчитель – Діти, яка ж тема уроку?

Вчитель Батьківщина Україна. Дорога серцю земля батьків і прадідусів наших. Оспівані в піснях народних безмежні степи, зелені гаї, блакитні небеса. Краса Вітчизни захоплювала поетів і письменників, її малювали і малюють художники.

Але батьківщина – це твоє рідне місто чи село; вулиця де стоїть твій будинок; мова, якої навчили тебе тато і мама; казки бабусі; садок біля хати. Буковина – твоя батьківщина.

(Вчитель виставляє слово «Буковина»).

Вчитель Отже, тема нашого уроку: «Буковина – край, де варто жити».

Інтерактивна технологія «Мозковий штурм».

    1. – Наведіть фрази чи слова, пов´язані з цією темою. (Вчитель записує

усі слова на великому аркуші).


фпрямая соединительная линия 1прямая соединительная линия 4прямая соединительная линия 5прямая соединительная линия 6ортеця «Черн» Прут ЧНУ Соборна площа
шпрямая соединительная линия 2прямая соединительная линия 3прямая соединительная линия 7прямая соединительная линия 8прямая соединительная линия 9прямая соединительная линия 10прямая соединительная линия 11кола Буковина тато і мама

вул.О.Кобилянської

Україна Чернівці Софія Ротару зелені ліси


  1. – Сьогодні у нас у гостях усний журнал «Буковина – край, де варто

жити!»
І сторінка Моя Батьківщина - Україна

    1. Вчитель Кожна людина живе у своєму селі чи місті, і з цих

маленьких місцинок складається наша велика Батьківщина, яка зветься Україна.

  • Послухайте звукозапис пісні у виконанні співачки Вікторії «Україна»,

(або К. Бужинської «Як у нас на Україні», або Н.Бучинської «Україна») і скажіть:

  • Чим багата Україна?

    1. Легенда «Наша земля».

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж

предки забарилися, і землі їм уже не дісталося. От вони й прийшли до Бога. А він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якій хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю . «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам ту землю, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, стежки. Але пам´ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні - ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. Країну свою назвали Україною, а людей – українцями.

    1. – То яка земля дісталася нашим предкам?

  • Чи берегли вони ту землю?

  • А як називають людей, що проживають на території України?

    1. Простір землі, яку заселяють українці, є таким великим, що якби

перетнути його пішки із заходу на схід, потрібно йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.



    1. Вправа – гра «Послухай, назви одним словом».

  1. Рідний край, місце, де ти народився, називається…

(Батьківщина)

  1. Наша Батьківщина – це країна…

(Україна)

  1. Наше рідне місто…

(Чернівці)

  1. Полотнище одного, або кількох кольорів, яке є символом Держави…

(Прапор)

  1. Знак держави, зображений на прапорах, монетах, печатках…

(Герб)

  1. Головна урочиста пісня країни…

(Гімн)

  1. Столиця України – місто…

(Київ)

  1. Люди, які проживають на території України…

(Українці)

  1. Основний Закон правової держави …

(Конституція)

А тепер спробуйте за цими словами пояснити їх значення. (Учні по черзі пояснюють слова ї прикріплюють їх на дошку).

ІІ сторінка Буковина - твоя маленька батьківщина

– Звідки походить назва «Буковина»?

^ 1-й учень Ніхто не відає, коли це було, тільки кажуть, що в наших краях жила не просто багата поміщиця, а така, що вміла чаклувати. Підкорила вона собі чимало колись вільних селян і закріпачила їх. Тримаючи людей у покорі, вона й слухати не хотіла про якусь там їх вольність.

І ось, об´їжджаючи свої широкі володіння, помітила під горою невеличку хатину. Жив у ній красивий і статний юнак. Отару овець мав, випасав їх довкола і жив з цього. Звали юнака Буком.

^ 2-й учень Веліла пані слугам покликати його до неї. А юнак і каже:

- Чому це я маю йти, я вільний.

- Не переч, хлопче, а то гірше буде, - наказали посланці.

- Сам не підеш, то силою поведемо.

І повели. Глянув юнак в очі пані, а вони злі-презлі.

- Як це ти смієш в моїх володіннях овець випасати?- спитала з презирством.

- Скрізь, скільки видно, це мої багатства. Хочеш по-доброму, йди до мене в найми.

- Я нікому служити не буду, пані. Я - вільний, - відповів юнак і подався додому.

^ 3-й учень Аж стрепенулася пані від почутих слів. Вдруге посилає за пастухом. І приводять його до пані. І вона йому пропонує:

- Не хочеш у мене бути слугою, то йди до мене старшим. Я віддам у твої руки все багатство і ти не відчуватимеш ніякої скрути.

- Я не можу цього зробити. Я – вільний, - сказав юнак. Повернувся і пішов.

^ 4-й учень Злиться пані, місця собі не знаходить. Втретє посилає за юнаком. І коли він приходить, каже:

- Ти не хочеш служити мені. То будь моїм мужем. Я віддам тобі все багатство, віддам руку і серце.

Засміявся юнак і мовив:

- Пані, ви мудра жінка. Хіба ви не розумієте, що кохання не купують. У мене є дівчина, і я не можу зрадити їй.

- Подумай! – вигукнула розлючена багачка, пускаючи з очей свої пекучі стріли. – За непокору кара для тебе буде страшною.

^ 5-й учень – Я – вільний! – востаннє мовив юнак. І в цей час став відчувати, як холоне його серце, як дерев´яніють ноги, і вкриваючись корою, вростають у землю. Руки стали витягуватись, перетворюючись у віти. Ось уже затріпотіли зелені листочки, шепочучи: «Я- вільний. Я – вільний…»

І виросло красиве зелене дерево. Засіялась його насінням уся наша земля, яку напевне, саме з цього приводу стали називати Буковиною.

4.2.Вчитель Слово надаємо «Інформаційному центру».

Буковинський край

^ 1-й учень Історія Буковини сягає в сиву давнину. Колись тут жили наші славні предки – співучі тиверці, поляни, волиняни. Здавна і понині на цій землі у мирі і злагоді живуть представники понад 90 національностей.

^ 2-й учень Чернівецька область знаходиться на південному заході України. Утворена 7 серпня 1940 року в результаті возз’єднання північної частини Буковини та Хотинського повіту Бессарабії.

^ 3-й учень Територія області складається 8,1 тис.км2 (1,3% території країни). З півдня та південного заходу вона прилягає до державного кордону з Румунією та Молдовою, на заході межується з Івано-Франківською, на півночі з Тернопільською і Хмельницькою, на сході з Вінницькою областями. Має добре залізничне та автошляхове сполучення як із зарубіжними країнами, так із сусідніми областями.

^ 4-й учень На території Буковини існує досить багато пам´яток, серед них печера Довбуша, скелі «Кам´яна багачка» та «Чорний Діл», дністровські «стіни» біля сіл Василів і Звенячин. Виняткові за красою гіпсові печери «Попелюшка» та «Буковина».

^ 5-й учень Тваринний світ області нараховує 303 види хребетних тварин. Тут можна зустріти багато мешканців лісів – оленя благородного, козулю європейську, черепаху болотну, жабу зелену. Саламандру плямисту, а також – мешканців сибірської тайги – глухаря, тетерука.

^ 6-й учень У лісах, садах, на полях та водоймищах живуть майже 200 видів птахів. Більшість з них – мешканці лісів. Це – дятли, голуби. Заболочені місця населяють лиски, кулики, чаплі, лелеки. Зустрічається гірська плиска. Сойка, гірський щеврик, карпатський глухар. На Буковині поєднуються живописні гірські ландшафти та мальовничі ліси передгір´я, численні річки й джерела лікувальних мінеральних вод, заворожує краса лісів і гірських лук, багатих на мисливську фауну, гриби та ягоди. Відомо понад 60 родовищ мінеральних вод – «Драчинецька», «Буковинська», «Хрещатик» тощо.

Не можуть не причарувати зразки традиційного народного будівництва й ужиткового мистецтва – живі носії своєрідності буковинського фольклору.

Вчитель Чернівецька область поділяється на 11 адміністративних районів. Давайте розгадаємо і прочитаймо назви районних центрів (робота в групах).

В….я, З….а, К….ь, Н….я, Г….а, П….а, К….і, С….и, С….ь, Г….а, Х….н.
ІІІ сторінка Чернівці – серце Буковини

5.1. Вчитель (Для створення емоційного фону уроку звучить музика О.Журавчак «Буковинські мотиви»).

Припускають, що назва міста походить від велелюдного міста-фортеці на південних рубежах Галицької держави, що мало назву «Черн» або «чорне місто», збудованого на лівому березі річки Прут.

Можливо, ця назва походила від чорних дубових, перекладених чорноземом, стін фортеці, яка була повністю зруйнована монгольським завойовником Бурундаєм і жителі з 1259 року переселилися на правий берег ріки Прут. З 1359 року місто стало частиною Молдавської держави.

Перші письмові згадки про місто були знайдені в рукописах молдавського господаря Олександра Доброго, які він видав львівським купцям 8 жовтня 1408 року. Кожен рік ця дата святкується як офіційний день міста. Місто в той час було розташоване на перехресті шляхів з північно-західної Європи на Балкани і в Туреччину. З 1457 року воно стало центром проведення ярмарків та адміністративним центром для всього регіону.

5.2. Розповідь учнів. (Демонстрація ілюстрацій вулиць та площ м.Чернівців, відеозапис «Чернівці – місто моєї любові»)
  1   2

Схожі:

Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconБуковина – край, де варто жити! Розробка уроку-екскурсії вчителя...
Мета уроку: повторити важливі аспекти розвитку Буковини, її історичного шляху, вшанувати відомих буковинців та акцентувати увагу...
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconБуковина – край, де варто жити
Мета: Вчити учнів з повагою ставитися до рідної землі; розширювати знання учнів про Буковину як культурний осередок української держави,...
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconКонспект першого уроку на тему: «Миколаївщина це край, де варто жити»
Формувати у школярів ціннісне ставлення до Батьківщини, виховувати любов до рідного краю; узагальнити знання історії, культури свого...
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconУроку №38 Предмет «Математика» Тема уроку
Тема уроку – Основні співвідношення між тригонометричними функціями одного І того самого аргументу
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconУроку з української мови у 2-му класі Тема уроку
Тема уроку : Перевірка орфограм слабких позицій за допомогою словника. Відпрацювання алгоритму роботи зі словниковими словами
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconУроку. Тема уроку
Тема уроку "Масштаби зображень та їх позначення на кресленнях. Нанесення розмірів" являється однією із початкових тем вивчення креслення,...
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconУрок проект тема уроку
Тема уроку: «Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету»
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconУроку л І тератури Клас 7 Дата- тема уроку-проекту
Тема уроку-проекту: Герберт Уеллс «Чарівна крамниця» Своєрідність сприйняття подій героями твору. Світ очима дитини. Прийом контрасту...
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconУроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент
Тема уроку: Галузева структура економіки. Поняття «галузь», «міжгалузевий комплекс»
Тема уроку. Буковина край, де варто жити! iconУрок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку
Тема уроку: Оздоблення одягу. Технологія оздоблення виробів вишивкою, китицями, мережею
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка