Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних




Скачати 137.47 Kb.
НазваМета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних
Дата05.04.2013
Розмір137.47 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Право > Документы




(Проведено 08.10. 2012 р. з учнями ЕЛ – 13, Бровді М.І.).

Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних проблем; забезпечити успіх діяльності учнів, запаливши в них віру у власні сили, почуття товариськості, взаємопідтримки, дружби, довіри; сприяти формуванню правосвідомості підлітків шляхом конкретизації норм моралі і права стосовно їхньої безпосередньої поведінки; формувати в учнів почуття відповідальності за свою поведінку шляхом правильного усвідомлення ними співвідношення понять «право» та «обов’язок».

^ Тип заняття: бесіда.

Обладнання: Конвенція про права дитини; Конституція України; газетні та журнальні статті, вислови видатних людей, виставка літератури на дану тему, нормативні документи, плакат із правилами виступу, у приміщенні п’ять столів і за кожним із них група учнів, скатертинами накриті столи, гілочки калини у вазах, на плакатах написані назви статей, кожна група учнів готувала розповідь про статтю.

Вислови видатних людей.

«Посійте вчинок – пожнете звичку, посієте звичку - пожнете характер, посієте характер – і ви пожнете долю».

У.Теккерей

«Цінність держави визначається її громадянами». Дж. - С.Міль

«Знання права заслуговує найвищої шани».

Ульпіан

«Щоб зробити з людей хороших громадян, їм слід надати можливість виявити свої права громадян і виконувати права громадян».

С.Смайлс

«Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані».

Сенека

«Особистості мало прав, їй потрібен достаток і виховання, щоб ними скористатися».

О. І. Герцен

«Право і справедливість полягають у тому, щоб кожен мав і робив своє так, щоб ніхто не мав чужого і не позбавлявся свого».

Конфуцій

«Усе, на що особа має право, є дозволеним, проте не на все дозволене вона має право».

М.М.Коркунов

Стенд з правилами бесіди :

  • якщо хтось говорить – уважно слухай;

  • кожен говорить по черзі, а не всі водночас;

  • якщо маєш намір висловити власну думку, підніми руку, щоб тебе побачили;

  • не перебивай того хто говорить;

  • якщо не погоджуєшся з кимось, переконайся, що маєш обґрунтовані аргументи правильної відповіді;

  • закінчуючи свою точку зору підсумовуй доповідь.

Правовий словничок:

Конвенція – угода, міжнародний договір з якогось одного спеціального питання, що визначає права й обов’язки держав у певній окремій галузі.

Дискримінація – навмисне позбавлення, або обмеження прав окремих громадян, певних соціальних груп чи громадських організацій, здійснюване за ознаками расової, національної або державної незалежності, майнового стану, політичних чи релігійних переконань, статі тощо.

Закон - документ, нормативний акт прийнятий ( в Україні Верховною Радою) або шляхом безпосереднього волевиявлення населення (референдум), який регулює найважливіші відносини і має найвищу юридичну силу щодо актів вищих державних органів і громадянських організацій. Основним законом України є Конституція України.

^ Епіграф : «Знати свої права означає вже наполовину володіти

ними».

Хід заняття

І. Організаційна частина.

Викладач оголошує тему та завдання заняття, пояснює значення епіграфа.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Викладач.

Шановні учні! Ваша найближча мета - знайти, визначити і зайняти своє місце у суспільстві. Кожен із вас – частинка суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить переважно від вас як особистості. Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.

Однак запам’ятайте : поряд із вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав і інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості, грамотності чи через страх перед відповідальністю, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєш совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до оточуючих. Народна мудрість гласить : «Якщо ставлення бажаєш до себе – так стався і до інших», «Що посієш – те і пожнеш», «Людина – коваль свого щастя», «Життя прожити - не поле перейти», і ці вислови не потребують доказів, оскільки перевірені віками.

Найважливіші для людини та суспільства відносини, упорядковані нормами права, тобто нормами, записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.

Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу України нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони й уміння використовувати їх у повсякденному житті.

Ви, учні, не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила, яка в змозі зробити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.

Запам’ятайте! Нормативно-правові акти (закони та підзаконні акти) створюються не для юристів, а для всіх нас. Тому не бійтеся звертатися до них. Вони зрозумілі, за умови, якщо є інтерес і бажання їх зрозуміти, враховуючи, що норми права носять переважно однозначний характер.

Про деякі права ми поговоримо сьогодні.

І група

Стаття 6. Право на життя і охорону здоров’я.

Кожна дитина має право на життя з моменту визначення її живо народженою за критеріями Всесвітньої організації здоров’я.

^ Учень.

Ти знаєш, що ти - людина?

«Ти знаєш, що ти людина?»

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі,

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе :

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі людина

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя - єдина,

Очі твої - одні.

В.Симоненко

Завдання : дайте якнайбільше різноманітних відповідей на запитання : «Хто я такий?»

Наприклад : Я – син (донька), учень (учениця), українець (українка), хлопець (дівчина).

ІІ група

Стаття 7. Право на ім’я та громадянство.

Учень.

Ти маєш право на ім’я. В перші дні твого життя, батьки подарували тобі ім’я. І від тебе, від твоїх вчинків , від твоїх справ залежить яким буде твоє ім’я; добрим, гучним, чи, навпаки, десь непомітно для всіх розтане в розмаїтті інших імен.

Учень.

Чи знаєш ти, що деякі племена Нової Гвінеї полювали за іменами? Як? Плем’я нападало на плем’я, щоб відібрати найцінніше – ім’я : перед тим як убити жертву, в неї запитували як її звуть і забирали собі її ім’я. Отже наші імена – це велика особиста цінність. А ви бачили своє свідоцтво про народження?

Учень.

^ Ми зовемось українці

Й українських предків маєм.

Батько, мати, брак, сестричка

І всі інші члени роду,

Всі належать до одного

Українського народу

Учень.

Як спитають мене люди,

Хто я, тоді скажу я їм,

Що я українець щирий,

Український в мене дім!

І для України в мене

Серце із любові б’є,

Я за Україну

Віддам все життя своє.

Люблю землю українську

Усім серцем, з усіх сил,

А любові цеї вчуся

Від насипаних могил.

В цих могилах сплять герої,

Що у хвилю у страшну

Буйні голови поклали

За рідню і за вітчизну.

І як ці герої впали,

Так і я усе готов –

За Вкраїну жертвувати

Все життя, майно і кров.

Р.Завадович

ІІІ група

Стаття 11. Дитина і сім’я.

Учень.

Сім’я є первинним та основним осередком суспільства, де наявні можливості для реалізації фізичного, духовного, інтелектуального, культурного соціального розвитку дитини, її матеріального забезпечення і несе відповідальність за створення належних умов для нього.

Згідно з чинним законодавством України кожна дитина має право : жити і виховуватися в сім’ї; на всебічний розвиток , і повагу її людської гідності; спілкуватися з обома батьками, навіть тоді, коли дитина проживає з одним із батьків; захищати свої законні права та інтереси.

Закон не тільки надає дітям права, він покладає на них і певні обов’язки. Повнолітні діти зобов’язані утримувати своїх непрацездатних батьків, піклуватися про них. Якщо діти не виконують цей обов’язок добровільно, непрацездатні батьки мають право у судовому порядку стягнути з дітей кошти (аліменти) на своє утримання. Якщо немічні батьки потребують допомоги, а діти недоглядають за ними, вони крім аліментів повинні сплачувати батькам кошти для оплати допомоги сторонніх осіб (наприклад, доглядальниці).

Учень.

^ Сім’я – це і пристань, і гавань

Сюди вертаємось знов і знов

Із мандрів далеких і плавань –

Тут вічно панує любов,

Тебе тут завжди пам’ятають,

Куди б ти не їхав, не йшов,

На тебе постійно чекають

Увага, турбота, любов.

Учень.

Їх труд – у найсмачнішім хлібі,

У тракторі, у піднятій скибі,

У їхній привітній садибі.

Скажімо ж за все їм спасибі.

Хай рікою щастя ллється,

Хай в сім’ї добро ведеться,

Хай живуть у серці почуття високі,

Хай життя дарує сім’ї щасливих років.

ІV група

Стаття 19. Право на освіту.

Учень.

Держава гарантує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних навчальних закладах; надання державних стипендій та пільг учням і студентам цих закладів у порядку, встановленому законодавством України. Держава забезпечує право на вибір навчального закладу і навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних навчальних закладах.

Учень.

^ Вчення – світ, невчення – тьма.

Ми прийшли знання здобути,

Хочем грамотними бути.

Хто багато книг читає,

Той всього багато знає.

Чого навчишся й будеш вміть –

За плечима не носить.

Учень.

Вам підручник - вірний друг,

Розповість про все навкруг,

Поруч вам із ним іти,

Тож друга треба берегти

І підручники всім учням

Будуть друзями в путі.

Сторінки книжок завітних

Всіх нас доброму навчать –

Працювати і учитись,

І Вітчизну шанувать.

V група

Стаття 21. Неповнолітні і праця.

Учень.

Вік, з якого допускається прийняття неповнолітніх на роботу, становить 16 років. Особи, які досягли 15- річного віку, можуть прийматися на роботу, що не завдає шкоди їхньому здоров’ю і навчанню, за згодою одного із батьків .

Неповнолітні приймаються на роботу лише після попереднього медичного огляду за наявності письмового медичного висновку про відсутність протипоказань для участі у трудовій діяльності а в подальшому до досягнення 21 року щорічно підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам.

Учень.

Спитай у своїх батьків,

Які професії у них.

Професій різних є чимало

Сповна їх вистачить на всіх!

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Вона для кожного найперша,

Якої вчитимешся ти!

Учень.

Ті руки звичні до землі,

Будують, вміють шити….

Ми часто бачимо мозолі

На їх долонях.

Всі вдячні золотим рукам,

Ми теж їх поважаємо,

Тож хочем вам розповісти

Усе про них , що знаємо.

Учень.

Хто нам шиє черевики?

Хто будинки збудував?

Залізницю хто поклав?

Хто зробив для ліцею парти?

Хто книжки друкує , карти?

Хто кує метал для плугів?

Шиє нам пальто і брюки?

Відгадали ми : майстри

Трудяться для нас завжди.

Викладач.

Підлітковий вік - це особлива пора людського життя. Це час, коли підлітку здається, що він майже дорослий, що він твердо стоїть на ногах, впевнено знає що йому робити зараз і в майбутньому. Але дитинство все ще веде його за собою, в світ уявних подвигів, передчуття нового сприйняття світу.

Молодому поколінню, майбутньому нашої держави, випав час жити доволі складний, але все таки щасливий період. Час, коли наша держава здобула незалежність, стала демократичною, правовою державою.

Давньогрецький філософ Платон в Vст. До н. е. писав : « Я бачу близьку загибель тієї держави, де закон не має сили і перебуває під чиєюсь владою. Там де закон – володар над правителями, а вони його раби, я вбачаю порятунок держави».

Пам’ятайте учні, нема прав без обов’язків, а обов’язків без прав.

Жити серед людей непросто. В суспільстві кожен відіграє якусь роль. Рівень нашої культури і виховання знаходиться в прямій залежності від особистих прагнень, особистої ініціативи. Права і обов’язки, свобода і відповідальність – тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною.

Учень.

^ Не втомлюймось жити –

Життя таке прекрасне,

І кожному лиш раз воно дано.

біжить струмком,

Летить щоденно птахом,

Міняється, мов кадри у кіно.

Бува, обпалить до сльози печаллю.

Бува, спитає: «Бути, а чи ні?»

Та все мине. і далечінь безкрая

Знов посміхнеться лагідно мені.

День прозорий почина розмову,

І душа у спогадах горить.

Прагну жити,

Хочу чути мову.

Хочу в небо пташкою злетіть.

Хочу крикнуть, щоб усі почули,

Що життя – така коротка мить.

І якщо на мить це маєм прав –

Значить, треба вірити і жить.

Не усі стежини нам відомі,

Та по ним потрібно пильно йти ,

І на всі питання незнайомі

Намагатись відповідь знайти.

Ми право маєм дихати повітрям,

Спостерігати за хвостом комет,

І милуватись піснею веселки,

І зустрічати з вирію лелек.

Стрічати сонце й промені ловити,

І брати в руки крапельки роси,

І подумки до квітки говорити:

«Яке це щастя – жити і рости!»

Ми маєм право працювати досхочу,

Виконувати справу по душі.

А чи зірки ловити в сяйвах ночі,

чи слухати від місяця казки.

Яке це щастя вранці прокидатись

І чути ніжний голос солов’я.

Росинкою сріблястою вмиватись,

І всім кричати – «Це моя Земля!»

І маєм право жайворонка чути,

І бачити у небі журавлів.

Тому завжди пишатися я буду,

Що маю право жить на цій землі.

І тут мені, усе до болю миле,

В гаю, в степу, над річкою, будь – де.

Співа, щебече, квітне, навіть мріє,

Дитяче, щире серденько моє.

У погляді на небо синє-синє,

Чи на вечірній росяний розмай,

Душа моя, мов пісня солов’їна,

немов квітучий загадковий рай.

У синім небі голуби літають,

І наші душу зігрівають знов.

І хоч літа назад не повертають –

Та кожний має право на любов.

Струснімо з себе сірий порох втоми,

не варто душу бідами ятрить.

Ми маєм право – вірить і любить.

Ми можем самі вибирати друзів,

І підставляти їм плече своє,

Збиратись за столом в тісному крузі,

На дружбу, спілкування право має.

Ми маєм право всі ходити в школу.

І здобувати там скарби-знання.

Мабуть, за право жити – в нас нічого

У світі найдорожчого нема


Схожі:

Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconТема. Паралельність у просторі
Мета: повторити навчальний матеріал з теми; розвивати навички використання теоретичних знань до розв’язування задач, пізнавальну...
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconРозробка позакласного заходу з математики для учнів 6 -Х класів
Мета: розвивати пізнавальну активність,творчі здібності,винахідливість, кмітливість учнів; за допомогою конкурсів визначити найкращого...
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconТема: Агресія підлітків мета
Мета: Виховувати в учнів почуття чуйності, доброти, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей; викликати в дітей співчутливе...
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconПовторення й узагальнення знань учнів
Повторити, закріпити й узагальнити матеріал теми, підвищувати пізнавальну активність учнів
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconПлан Загальна характеристика підліткового віку. Проблема соціалізації та відособлення підлітків
Причини, що породжують особистісні труднощі І проблеми підлітків та їх розв’язання
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconСкажемо курінню ні! Брейн-ринг
Мета: збагатити знання учнів про шкід­ливий вплив нікотину на організм людини, розвивати пізнавальну активність, психічні процеси,...
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconРізниця потенціалів. Зв’язок між напруженістю та напругою. Розв’язування задач. Мета уроку
Мета уроку: повторити та узагальнити вивчений матеріал; закріпити вміння учнів розв’язувати стандартні задачі з даної теми; розвивати...
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconУрок математики в 7 класі
Мета. Навчити учнів розуміти хід розв’язання рівнянь, що містять змінну під знаком модуля. Повторити уміння розв’язувати лінійні...
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconТема: Конфлікти. Причини виникнення та шляхи розв
Мета: поглибити знання учнів про поняття «конфлікт»; усвідомлення учнями причин виникнення та шляхів розв’язання конфліктних ситуацій;...
Мета : викликати учнів на відверту розмову, спрямувати пізнавальну активність підлітків на самовдосконалення, творчий ріст особистостей, розв’язання складних iconЧи легко приносити радість іншим
Мета : Продовжити формувати навички швидкого, правильного, свідомого читання; розширювати уявлення учнів про тварин; розвивати індивідуальні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка