Урок №14 Тема




Скачати 39.73 Kb.
НазваУрок №14 Тема
Дата29.04.2013
Розмір39.73 Kb.
ТипУрок
nauch.com.ua > Право > Урок
УРОК №14
Тема. ЛЮБЛІНСЬКА УНІЯ ТА ЇЇ НАСЛІДКИ, НАШ КРАЙ.
Мета: ознайомити учнів із причинами підписання та наслідками Люблінської унії для України, розвивати

мислення, пам'ять, виховувати любов до предмету історіі.
Обладнання: атлас, підручник, карта, таблиці.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Зміст уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Викладання нового матеріалу.

1. Розповідь нової теми.1569 рік став визначальним у долі України. В той рік у Любліні (польському містечку) було підписано унію (договір про об'єднання) Польщі й Литовсько-Руської держави в Річ Посполиту. Землі України потрапили під владу Польської держави. Угода спершу майже не впливала на жителів об'єднаної держави, але згодом стали відчутними відмінності у культурних і політичних традиціях та звичках, що призводило до конфліктів. Вірили в Христа була поширена у обох народів, але українці – православні, а польський народ сповідував католицизм. Відправи у католицьких церквах служилися на чужій для українців мові – латині. Поляки бажали поширити свою віру на українців. Тому духівництво католиків прийняло рішення об'єднати церкви (воно було підтримане деякими православними священиками).У 1596 році в м. Бересті підписали унію двох церков. Так була утворена греко-католицька церква, яку також носила назву уніатської. Обряди у ній зберігалися православні, та підпорядковувалася утворена церква Папі Римському.

2.. Учитель повторює із класом поняття та записує їх на дошці.

Повторюємо поняття

1. Унія

2. Православ'я

3. Папа Римський

3.Фішки для допитливих

Люблінська унія, за оцінкою Кояловича, була першим кроком в зміні розвитку ВКЛ (Великого Князівства Литовського), яке було руським за своїм впливом. Таке перетворення, говорить Коялович, не могло бути легким, оскільки потрібно було змінити православну віру і мову. На думку Кояловича, навіть на початку XVI ст при Сигизмунді Справедливому стан православних дуже нагадував стан християн в Туреччині. Саме Люблінська унія «широко відкрила двері» полякам, які рушили «широким потоком» на українські землі, несучи з собою католицьку віру і «зверхній погляд на все руське», православне. Люблінська унія мала негативні наслідки для України.По-перше, територіально вона була поділена між Польщею і Литвою. Українські землі остаточно втратили свою автономію і були поділені на п'ять воєводств: Руське (Львівська, Галицька, Перемишльська, Санокська і Холмська землі), Белзське (Володимирський, Луцький і Кременецький повіти), Подільське (Каменецький, Червоноградський і Летичевський повіти), Брацлавське (Брацлавський і Вінницький повіти), Київське (Київський, Овручський і Житомирський повіти). Вони не мали свого єдиного адміністративно-територіального центру. По-друге, на українських і білоруських землях в масовому порядку з'явилось католицьке духівництво, яке по своєму соціальному положенню прирівнювалося до шляхти. В той же час руський православний священик відносився до розряду тяглових людей, тобто до залежних холопів. Це стало одним з дратівливих чинників для всього населення православного віросповідання. По-третє, українські землі понесли найбільші втрати від унії в національно-релігійному і культурному житті, від розриву зв'язків з державно-правовими традиціями Давньої Русі. По-четверте, посилюється соціальний гніт, закріпачення польськими магнатами і католицькою церквою українського селянства. Польська широкомасштабна експансія на Україні, метою якої була поступова духовна колонізація руського народу зумовила розширення джерел поповнення козацтва представниками різних шарів православного суспільства. Запорізька Січ до кінця XVI століття стала загальновизнаним центром організації і консолідації всього українського козацтва.
IV.Фізична хвилинка.
4. Повідомлення учнів.

5. Перевірка засвоєних класом знань.

Перевірте, що ви дізналися з текстів:

1. Ким був Костянтин Костянтинович Острозький?

2. Які його головні досягнення?

3. Що ви запам'ятали про його життя?

4. Ким був Костянтин (Василь) Костянтинович Острозький?

5. Чим він уславився?

6. Ким і коли заснована Острозька академія?

7. Що вивчали в академії?

6. Учитель задає творче завдання учням (для виконання вдома). Творче завдання

Знайдіть в Інтернеті інформацію про Острозьку академію, як вона була влаштована, хто там навчався і що вивчали. Розкажіть про це на уроці однокласникам (час на виступ – 5-7 хвилин).

^ 7.Фішки для допитливих

Перші друкарні на українських територіях влаштовані наприкінці 15 століття у місті Кракові, який був на той час столицею Польського королівства. Швайпольт Фіоль був їх власником. Фіоль у 1491 році видав декілька книжок для українців православної віри. Оформлення вони мали таке, як у рукописних книг західноукраїнських земель, післямови написані українською літературною мовою тих часів.
V. Підбиття підсумків.

Перевірте свої знання

1. Чим відзначився 1569 рік для України?

2. Розкажіть про утворення греко-католицької церкви.

3. Як були наслідки Люблінської унії?

4. Чим уславився Костянтин Костянтинович Острозький?

5. Чим відомий Костянтин (Василь) Острозький?

6. Коли був виданий "Псалтир і Новий Заповіт"?

7. Коли з'явилися перші друкарні на українських землях?

8. Назвіть дату створення Музею книги і книгодрукування України.


VI. Домашнє завдання:

1. Творче завдання

2. Перечитати параграф пройденої теми.

3. Вивчити поняття та занести у словничок ті, які ще не занесені.

Схожі:

Урок №14 Тема iconУрок №11 березня 2013р. Тема. Підсумковий урок з розділу «Рукотворні системи»

Урок №14 Тема iconУрок гра: «Клуб Веселих та Кмітливих приїздить до Африки» Вчитель...

Урок №14 Тема iconУрок 63, c. 83-86. Тема уроку: Professions
Плахотник В. М., Мартинова Р. Ю., Захарова С. А. Англійська мова: Підручник для 9 класу середньої школи. К.: Освіта, 1996. Урок 63,...
Урок №14 Тема iconУрок №27 Тема. Урок повторення. Практична робота №10 «Програмування циклічних обчислень»
Задачі №1,№2,№3 виконати, використовуючи одну форму та 3 кнопки для їх виконання
Урок №14 Тема iconУрок 17. Тема. Степ І лісостеп. Рослини І тварини степів 496 Урок...
Сонячна система І розповісти, які планети входять до неї; вчити користуватися довідковою літературою; виховувати необхідність берегти...
Урок №14 Тема iconУрок 27, с. 45. Тема уроку: Famous English Writers and Poets
Плахотник В. М., Мартинова Р. Ю. Англійська мова: Підручник для 8 класу середньої школи. К: Освіта, 1997. Урок 27, с. 45
Урок №14 Тема iconУрок 1 Тема
Тема. Текст-розповідь за власними враженнями (спостереженнями) «Спогади про літо»
Урок №14 Тема iconУрок №24 ( 8 клас) Тема
Тема. Кліматичні умови та ресурси. Загальна характеристика клімату. Кліматотвірні чинники
Урок №14 Тема iconУрок 25 Тема
Тема: фрн. Географічне положення. Населення І міста. Особливості сучасного розвитку господарства країни
Урок №14 Тема iconУрок формування умінь І навичок. Урок-дослідження
Тема. Роман І. Багряного «Тигролови» – втілення думки про те, що в будь-яких обставинах кожний найперше має бути Людиною
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка