Програми




НазваПрограми
Сторінка1/7
Дата07.04.2013
Розмір0.79 Mb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Право > Документы
  1   2   3   4   5   6   7



 

 

 

 

Портфоліо

майстра виробничого навчання

Орос Інни Олександрівни

Методична проблема:

«Зв'язок між виробничим навчанням

і гуртковою роботою»


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М Е Т О Д И Ч Н А К А Р Т А

педагогічного працівника

  1. Прізвище, і`мя, по батькові: Орос Інна Олександрівна

  2. Рік народження: 1 червня 1971 року

  3. Освіта: повна вища, Середнє професійне училище № 3 м. Харків 1990 рік, Харківський Державний Технічний Університет Будівництва та Архітектури, 1996 рік

  4. Спеціальність за дипломом: маляр 5 розряду, штукатур 5 розряду, інженер будівельник.

  5. Стаж безпосередньої педагогічної роботи: 3 роки.

  6. Місце роботи: ДПТНЗ «Білківський професійний аграрний ліцей»

  7. Посада: майстер виробничого навчання.

  8. Державні нагороди, звання: немає.

  9. Форма та результати підвищення кваліфікації протягом останніх 3 роки: за посвідченням: ЗІППО з 06. 04. по 25. 04. 2009р., посвідчення № 1704.

  10. Результат проведеної атестації: не атестувалась.

  11. Над якою методичною проблемою працює останні 3 роки: «Зв'язок між теоретичним навчанням і гуртковою роботою».

  12. Використання викладачем перспективного педагогічного досвіду: майстра виробничого навчання Маринець Ганни Василівни, Свалявського професійного будівельного ліцею.


^ Науково – методична діяльність.
Методична розробка уроку виробничого навчання
Орос І.О. майстер виробничого навчання

ДПТНЗ «Білківський професійний

аграрний ліцей»

^ Тема програми: «Приготування розчинових сумішей».

Тема уроку: дозування матеріалів, послідовність і способи приготування розчинових сумішей вручну. Визначення рухомості розчинової суміші стандартним конусом.
^ Мета уроку:

  • формувати початкові уміння і навички дозувати матеріали, готувати розчинову суміш вручну, визначити рухомість розчинової суміші стандартним конусом;

  • розвивати уміння самостійно приймати рішення, вирішувати проблемні ситуації;

  • виховувати в учнів любов до професії, вміння працювати в бригаді.


Вид урок: фантазії з ігровими елементами.

Матеріально – технічне забезпечення уроку: інструкційно – технологічні карти, таблиці, плакати, пісок, в’яжучі речовини, вода, ящик для розчину, металевий конус, лопата.
^ ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина:

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку (зовнішній вигляд, наявності спецодягу).
ІІ. Вступний інструктаж.

Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми розпочнемо вивчати нову тему: Приготування розчинових сумішей.

Тема уроку: дозування матеріалів, послідовність і способи приготування розчинових сумішей вручну. Визначення рухомості розчинової суміші стандартним конусом.

Ми з вами навчились робити підготовку різних поверхонь, виготовляти вручну та прибивати дранкові щити, очеретяне плетиво, прибивати ізоляційні матеріали та металеві сітки, насікати бетонні поверхні. Маючи такі знання, щоб виконувати штукатурні роботи, ми повинні ще навчитися дозувати матеріали, готувати розчинові суміші, визначати рухомість розчинової суміші.

Сьогоднішній урок наш буде не такий як завжди, а трохи незвичним.

Уявіть собі, що наша група за якихось дивних обставин потрапила в полон до племені «Унішан», де люди живуть в хатинках з жердин і великого листя. В замін на волю, вождь вимагає від нас навчити їх готувати розчинові суміші.

Для того щоб пригадати вивчений матеріал з уроків «Технологія штукатурних робіт» і «Матеріалознавство» проведемо конкурси. Учні які перемагають в конкурсах, винагорода – звільнення з полону.
1 конкурс: «Технологічний бій».
Група ділиться на три бригади.

Члени бригади по черзі задають питання одна бригада іншій. Хто не дає відповіді, той вибуває з гри. Перемагає та бригада, в якій залишиться більша кількість учасників.
2 конкурс: «Розв`яжіть кросворд».


По горизонталі:

2. Прилад для визначення густини розчину.(конус)

4. Заповнювач для розчину. (пісок)

5. Перша цифра в марці простого розчину.(заповнювач)

6. Розчин, який легко розрівнюється по поверхні штукатурним інструментом. (пластичний)
По вертикалі:

1. Її використовують при підготовці дерев`яної поверхні. (дранка)

2. Прилад для накидання розчину. (ківш)

3. Розчин з недостатнього кількістю в`яжучого матеріалу. (пісний)
Для приготування розчинів ми працюємо з вапном, різними хімічними домішками, адже ми повинні навчити «Унішан» дотримуватись правил техніки безпеки, тож проведемо - ІІІ конкур.
3 конкурс: «Непередбачена ситуація».

  1. Що використовують для захисту дихання?

  2. Чи можна брати в руки без рукавиць розчин?

  3. Що потрібно встановити перед неогородженим котлованом (ямою)?

  4. Чи можна самовільно вмикати незнайомі машини і механізми?

  5. Для захисту тіла людини, що застосовують?

  6. При насіканні бетонних поверхонь, що потрібно одіти для захисту органів зору?

  7. Що роблять при випадковому попаданні розчину в очі?

  8. Чи можна використовувати воду для гасіння твердих спалимих матеріалів?

  9. Що влаштовують на будівельних майданчиках для збереження здоров`я і працездатності робітників?

  10. Що потрібно зробити в разі травмуванні?


ІІІ. Самостійна робота.

На мою думку «Вождь» племені переконався, що теоретично ви підготовлені добре, отже час показати нашу майстерність практично.

Для цього наші бригади за заданим об’ємом навчать «Унішан» правильно дозувати розчини.


Кожній бригаді видається завдання:

  1. Бригада:

Приготувати цементно – вапняний розчин.

  1. Бригада:

Приготувати вапняно – гіпсовий розчин.
Після закінчення приготування розчину бригади повинні визначити рухомість приготовленої суміші стандартним конусом.

Виграє та бригада, яка швидше і якісно виконала завдання.
Цільові обходи.


  1. Перевірити правильність організації робочих місць і розподіл обов’язків між членами бригади.

  2. Перевірити правильність виконання трудових прийомів.

  3. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційно – технологічними картами.

  4. Перевірити дотримання учнями правил безпеки праці.

  5. Разом з бригадирами перевірити об’єми робіт і якість їх виконання, виставлення оцінки.


ІV. Заключний інструктаж.

Проводжу підсумки роботи за день:

  1. Бригадири доповідають про виконання поставленого завдання перед бригадами.

  2. Розглядаю найбільш характерні помилки, причини їх виникнення і способи їх усунення.

  3. Підвожу підсумки кожного конкурсу, повідомляю оцінки кожного учня за день.

  4. Прибирання робочих місць.


V. Домашнє завдання.

Т.Є. Остапченко «Технологія опоряджувальних робіт», тема 6.2; 6.3 стор.117

Г.М. Добровольський «Штукатурні і облицювальні роботи», § 21 стор. 66.


Методична розробка уроку виробничого навчання

Орос І.О. - майстер виробничого навчання

ДПТНЗ «Білківський професійний

аграрний ліцей»

Тема програми: виконання простих кам’яних робіт.

Тема уроку: кріплення шнура – причалки. Подача, наверстування цегли. Очищення цегли від розчинової суміші, укладання цегли на піддони.
^ Мета уроку:

  • формувати професійні уміння та навички учнів з виконання роботи кріплення шнура – причалки, подачі, наверстування, очищення і складання цегли;

  • розвивати увагу і спостережливість, уміння самостійно приймати рішення;

  • виховувати в учнів любов до професії, вміння працювати в колективі.


Вид урок: урок - турнір.

Матеріально – технічне забезпечення уроку: причальна скоба, шнур, цвяхи, дерев`яний маячний клин, цегла, молоток – кірка,піддони.

Дидактичне забезпечення: плакати, інструкційно – технологічні карти, гра «Перехресний вогонь», кросворд «Восьминіг», питання з безпеки праці для гри «Мікрофон», завдання для практичної роботи.

Міжпредметні зв’язки: матеріалознавство, технологія кам’яних робіт, математика.
^ ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина:

- група ділиться на дві бригади. Кожна бригада вибирає бригадира. Бригадирі

доповідають про наявність учнів бригади на уроці;

- огляд зовнішнього виду учнів відповідно до вимог правил техніки безпеки.
ІІ. Вступний інструктаж.

Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему: «Виконання простих кам’яних робіт».

Тема уроку: кріплення шнура – причалки. Подача, наверстування цегли. Очищення цегли від розчинової суміші, укладання цегли на піддони.

Ми з вами навчились мурувати без розчину ложкові і тичкові ряди, за однорядною та багаторядною системами перев`язування швів. Користуватися виском, рівнем, кутником, правилом. Маючи такі знання і вміння, об’єднавши їх в одне ціле для якісного мурування, ми повинні навчитись користуватись шнуром – причалкою, подавати і наверстувати цеглу, укладати її на піддони.

Сьогоднішній наш урок не такий як завжди, а трохи незвичний. Щоб виявити в нашій групі справжніх професіоналів, які не тільки добре володіють теорією, але й володіють і хочуть вдосконалювати свої практичні навички ми проведемо його у вигляді турніру.

Турнір складається з кількох раундів.

Роль судді турніру бере на себе майстер виробничого навчання.
ІІІ. Перевірка теоретичних знань учнів пов`язаних з даною темою, одержаних на уроках «Технологія кам’яних робіт», «Матеріалознавство».

Для перевірки теоретичних знань набутих на уроках: «Матеріалознавство» і «Технології кам’яних робіт» проведемо перший раунд.
1 - раунд«Під перехресним вогнем»
Члени бригад почергово задають питання бригаді суперників.

1 питання – 1 відповідь – 1 бал.

При оцінювання звертаю увагу на грамотність формулювання питань і якість відповідей.

  1. Які ручні інструменти використовують для мурування кладки? (кельма, молоток, лопата, скоби, шнур, проміжні маяки, висок, правило, рівень).

  2. Для чого використовують скоби? (закріплюють у швах мурування, для кріплення причального шнура).

  3. Для чого використовують проміжні маяки? (для фіксування натягнутого шнура у вертикальній і горизонтальній площинах).

  4. Що таке порядівка? (пристосування з кутиків, труб або рейок з позначеними, що відповідають товщині горизонтальних рядів).

  5. Яке призначення шнура – причалки? (призначений для дотримання горизонтальності мурування).

  6. Чи варто використовувати нормо – комплект? (сприяє підвищенню якості, безпеки та продуктивності праці мулярів).

  7. Для чого призначений висок? (для перевірки вертикальності кутів і поверхні мурування).

  8. Чи потрібний проміжок між купками розкладеної цегли на стіні? (так).

  9. На якій відстані розкладають купки цеглин від місця мурування? (500 – 600

мм).

  1. Чи допускається забруднення й ушкодження на лицьовій поверхні цегли?(ні).

  2. Яким інструментом обчищають цеглу від розчину? (молотком, скарпелем).

  3. Для захисту очей при обчищені цегли необхідно користуватися… (окуляри зі склом, що не б`ється).

  4. Чи потрібно цеглу розібраного мурування змочувати водою? (так).

  5. Скільки цеглин складають на дерев`яні та металеві піддони? (до 450 шт).

  6. За допомогою якого пристосування перевозять цеглу? (піддонів, контейнерів).

  7. Як потрібно складати цеглу на піддони? (хрест навхрест, ялинкою).



2 - раунд: «Кросворд».

1. В`яжучий матеріал. (вапно)

2. Заповнювач для розчину. (пісок)

3. Матеріал який використовують для мурування стін. (цегла)

4. Інструмент для очищення цегли. (скарпель)

5. Необхідний набір інструментів, пристосувань та інвентарю, розрахований на

бригаду. (нормокомплект)

6. Пристосування призначене для закріплення причального шнура. (порядівка)

7. Інструмент для перевірки вертикальності кутів і поверхонь. (висок)

8. Пристосування для складання цегли. (піддон)

9. Інструмент для лінійних вимірів під час мурування. (рулетка)
За правильне розв’язання кросворда, бригада, яка перша справилась з завданням отримує 10 балів.

ІV. Викладання нового матеріалу. Показ трудових прийомів та операцій.
3 – раунд : «Пізнавальний».

Викладання нового матеріалу з теми: «Кріплення шнура – причалки. Подача, наверстування цегли. Очищення цегли від розчинової суміші, укладання цегли на піддони».

Проводжу показ трудових прийомів з виконання, кріплення шнура – причалки, подачі і наверстування цегли. Очищення від розчину і укладання цегли на піддони:

Показую способи розкладання цегли залежно від товщини стін:

а) для мурування стін у 2 – 2,5 цеглини:

- зовнішньої тичкової версти;

- для зовнішньої ложкової версти.

б) для мурування стіни у 1,5 цеглини;

в) для мурування стін в 1 цеглину;

г) для мурування перегородок у 0,5 цеглини.
Демонструючи показ кріплення шнура – причалки, користування виском і рівнем.

Показую прийоми очищення від розчину і укладання цегли на піддони. Після пояснення і показу прикладів представники обох бригад повторюють їх.

^ 4 – раунд: гра «Мікрофон».
Для виконання кам’яних робіт робітники повинні дотримуватись правил техніки безпеки і слідкувати, щоб були безпечні умови праці.

Для виявлення ваших знань з предмета «Охорона праці» проведемо гру «Мікрофон». Правильна відповідь 2 бали.

Умови гри: бригадир кожної бригади з уявним мікрофоном підходить з питанням до членів своєї бригади. Відповідає той, у кого мікрофон. Правильна відповідь 1 бал.

Запитання для гри.

  1. Назвіть причини нещасних випадків при роботі в навчальних майстернях. (несправні інструменти й механізми, відсутність відповідних навичок у роботі, неуважність під час робочого процесу, порушення трудової дисципліни та інші).

  2. Що таке виробнича травма? (отримання працюючим на виробництві внаслідок недотримання вимог безпеки праці).

  3. Чи може спричинити нещасний випадок на підприємстві зневажливе ставлення до виконання правил особистої безпеки?(так).

  4. Чи необхідно надавати долікарську допомогу при мікротравмах, які супроводжуються кровотечею? (потрібно).

  5. Для захисту очей при обчищені цегли необхідно користуватися?(окулярами зі склом, що не б`ється).

  6. Чи потрібно одягати рукавиці при очищенні цегли від розчину? (так).


^ V. Загальне закріплення по вступному інструктажу.

З метою загального закріплення нового матеріалу бригадам пропонують провести «Самостійно практичну роботу».


  1. раунд: «Умілі руки».


Завдання бригади № 1.

  1. На ділянці 2 м розкладіть цеглу для мурування зовнішньої ложкової версти при муруванні стін завтовшки 2 цеглини.

  2. На ділянці 2 м розкладіть цеглу для мурування зовнішньої тичкової і ложкової версти у стінах завтовшки 1,5 цеглини.

  3. Розібрати мурування, очистити цеглу від розчину.



Завдання бригади № 2.

  1. На ділянці 2 м розкладіть цеглу для мурування зовнішньої тичкової версти при муруванні стін завтовшки 2,5 цеглини.

  2. На ділянці 2 м розкладіть цеглу для мурування зовнішньої тичкової і ложкової версти у стінах завтовшки 1 цеглину.

  3. Розібрати мурування, очистити цеглу від розчину.


За швидке, правильне і якісне виконання практичного завдання, роботу бригади оцінюють в 10 балів.
Під час самостійної роботи учнів здійснюю цільовий обхід робочих місць:


  • перевіряю початок виконання бригадами поставленого завдання, організацію робочого місця;

  • спостерігаю за дотриманням технічних умов виконання робіт, за вмінням користуватися інструкційно – технологічними картами;

  • надаю індивідуальну допомогу тим, хто її потребує;

  • спостерігаю за дотриманням правил безпеки праці і вимог культури праці;

  • перевірка якості виконання робіт.


VІ. Заключний інструктаж.

Проводжу підсумки роботи за день:

  • підведення підсумків самостійної роботи;

  • підрахунок отриманих балів бригадами;

  • аналіз та оцінювання роботи кожного учня;

  • аналіз роботи групи в цілому, типових і не типових помилок;

  • виставлення комплексних оцінок.


VІІ. Домашнє завдання.

Нікуліна А.С., Заславська С.І. «Кам`яні роботи» стор. 264 – 268, 283, 284.

Іщенко І.І. «Технологія кам’яних робіт» стор. 35 – 39, 50 – 51

^ Методична розробка уроку виробничого на
Орос І.О. майстер виробничого навчання

ДПТНЗ «Білківський професійний

аграрний ліцей»
  1   2   3   4   5   6   7

Схожі:

Програми iconРозділ лінійні програми вступ поняття програми. Мова програмування...
Вираз написати програму відображає тільки один з етапів створення комп'ютерної програми, коли розробник програми дійсно записує команди...
Програми iconОрганізація програми, підходи до організації програми План
Як показано раніше, планування забезпечує учасникам програми розуміння цілей та опис робіт, які повинні бути виконані, створює основу...
Програми iconУрок 7 Тема: Вікно програми. Запуск програми на
Тема: Вікно програми. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Завершення роботи з програмою
Програми iconВсеукраїнський студентський архів
В пояснювальній записці подано детальний опис мови, огляд існуючих методів розробки компіляторів, а також описано процес розробки...
Програми iconДодаток до Програми План заходів районної Програми енергоефективності...
Уточнення переліку об’єктів, на яких будуть впроваджуватись заходи Програми, проводитиметься при необхідності з урахуванням умов...
Програми iconПристрій сенсорного керування усу-1-15
Призначений для вмикання любої програми мх І дмх, а також для перемикання програм, тобто усу-1-15 керує селекторами каналів. Забезпечує...
Програми iconАвторські права на текст програми “Математика, 5-12 кл.” належать...
Авторське право на видрук програми (враховуючи редагування, коректуру, верстку, художнє оформлення) належить видавництву “Перун”...
Програми iconАвторські права на текст програми “Математика, 5-12 кл.” належать...
Авторське право на видрук програми (враховуючи редагування, коректуру, верстку, художнє оформлення) належить видавництву “Перун”...
Програми iconАвторські права на текст програми “Іноземні мови, 2-12 кл.” належать...
Авторське право на видрук програми (враховуючи редагування, коректуру, верстку, художнє оформлення) належить видавництву “Перун”...
Програми iconУроку
Вікна. Поняття про програму. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Вікно програми
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка