Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу




Скачати 198.83 Kb.
НазваФактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу
Сторінка1/2
Дата04.04.2013
Розмір198.83 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Право > Документы
  1   2
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу
Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в закладах освіти
Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в закладах освіти ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил. Основні види життєдіяльності в закладі освіти – це праця, навчання, гра, творчість. Під час перебування в навчальному закладі потрібно усвідомлювати наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття особистої безпеки та безпеки оточення; розуміти те, що безпека, перш за все, залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших людей. Обставинами та причинами типових нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах за останні роки, є: травмування внаслідок протиправних дій інших осіб (бійки між учнями під час перерв у коридорах, на вулиці); невиконання учнями правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в спортивному залі чи на майданчику; невиконання школярами інструкцій з безпеки життєдіяльності (бігання по коридорах під час перерв, дитячі пустощі під час прийоми їжі в їдальні).

Виконання вимог інструкцій, нормативних актів з безпеки життєдіяльності, правил безпечної роботи під час навчально-виховного процесу, співпраця з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання є запорукою безпеки вас та інших.
^ Творче завдання

Яких правил ти завжди дотримуєшся заради безпеки власного життя?

Яких правил ти дотримуєшся для безпеки життя інших (рідних, друзів, однокласників)?

Шум
Шум – це небажаний безладний набір звуків, різних за частотою. Шум розглядається як звуковий процес, що перешкоджає розмові, негативно впливаючи на людину: знижую гостроту слуху, продуктивність праці, змінює кров’яний тиск, послаблює увагу, спричиняє зміни у центрах руху, викликає порушення координації рухів, збільшує витрати енергії при однаковому фізичному навантаженні тощо. Інтенсивний шум призводить до пошкодження органу слуху, функціональних змін нервової, серцево-судинної, травної систем та інших дисфункцій в організмі людини. Ультразвук викликає тепловий ефект, підвищує температуру тіла, змінює властивості клітин. Весь комплекс змін, що виникають в організмі людини при тривалому впливі шуму, розглядають як «шумову хворобу».

Сучасні концерти, дискотеки та інші місця масового збору людей приваблюють молодь тим, що доводять рівень звукового тиску до меж, близьких до пошкодження слуху, а автори творів та їхні виконавці застосовують такі звуки, які за частотою наближаються до ультразвуку. І хоча слухачі цього не помічають, їхня психіка порушується.

Внаслідок того, що шум послаблює увагу і гальмує психічні реакції, він перевищує імовірність нещасних випадків.
^ Творче завдання
Чи почуваєшся ти комфортно, коли хтось галасує?

Що треба зробити, щоб запобігти негативним впливам шуму?

Профілактика інфекційних захворювань
Що треба знати про хворобу Боткіна

Хвороба Боткіна або вірусний гепатит – важке інфекційне захворювання. Вражаючи увесь організм людини, хвороба викликає найважчі зміни в печінці і супроводжується у більшості жовтухою.

Збудник хвороби проникає в організм людини через рот і брудною їжею, водою або заноситься руками. Немиті, хоч на вигляд і чисті руки, - головна причина потрапляння інфекції до організму людини.

Щоб не захворіти на хворобу Боткіна, потрібно дотримуватися правил особистої гігієни: мити руки перед їжею, ретельно мити овочі і фрукти, не пити сиру воду. Необхідно ретельно дотримуватися санітарно-гігієнічних правил у приміщеннях, на подвір’ї, в туалетах. Виконання цих нескладних порад захистить вас від хвороби Боткіна.
^ Творче завдання


  • Чи відомі тобі випадки захворювання на гепатит серед твоїх близьких знайомих?

  • Що ти робив, аби не захворіти?

Профілактика інфекційних захворювань

Запобігайте захворюванню на туберкульоз
Останнім часом у засобах масової інформації стали з’являтися повідомлення про спалахи туберкульозу серед учнів в містах України. Що ж це за хвороба - туберкульоз, і чим вона небезпечна?

Туберкульоз називають соціальною хворобою. Паличка Коха, яка є в кожній людині в пасивному стані, переходить в реактивний стан, якщо людина потрапляє в екстремальні умови: погіршуються умови проживання, знижується якість харчування, погіршується екологічний стан довкілля. В саме такі умови потрапляє більшість населення України, і як результат – епідемія туберкульозу.

Туберкульоз – інфекційне захворювання, яке найчастіше уражає легені, але може викликати захворювання і всіх інших органів людини. Здорова людина може заразитися через харкотиння хворого, яке, висихаючи, перетворюється в пил і разом з повітрям може потрапляти в легені. Також – через предмети домашнього вжитку та через сире молоко корів, хворих на туберкульоз.

Ранні ознаки цієї хвороби такі: кашель, швидка втомлюваність, погіршення апетиту, підвищення температури тіла ввечері, спітніння по ночах.

Для попередження захворювання треба робити гімнастику, загартовуватися водою, бувати на свіжому повітрі, частіше провітрювати приміщення, додержуватися режиму праці, відпочинку, харчування, не палити, пити лише кип’ячене молоко. Всім дітям треба своєчасно робити протитуберкульозні щеплення.

Людина може хворіти на туберкульоз сама не знаючи цього. Тому щороку всім треба проходити профілактичні огляди з обов’язковою рентгеноскопією.

^ Творче завдання


  • Що ти робиш для запобігання розповсюдженню хвороби?


Запобігання порушення прав дитини
Право і закон
Твоя найближча мета - знайти, визначити і посісти своє місце в суспільстві. Суспільство – це складний механізм, який створений, функціонує і розвивається за певними законами, у рамках певних правил. Ти – частинка суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить переважно від тебе. Все життя людини у суспільстві, в державі відбувається у межах правових і соціальних норм. Людина від народження наділена правами, а з часом, у процесі життя, після досягнення встановленого віку, набуває обов’язків перед суспільством і правової відповідальності за свої дії.

Однак запам’ятай: поряд з тобою живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав і інтересів інших, - це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості, грамотності чи через страх перед відповідальністю, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до інших.

Найважливіші для людини та суспільства – відносини, упорядковані нормами права, тобто нормами, записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.

Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період надзвичайно важливим є формування у всього народу України нового правового мислення, високого рівня правової культури, набуття знань про життєво необхідні закони й уміння використовувати їх у повсякденному житті. Ти не повинен бути осторонь зазначених процесів, оскільки молодь – це та сила, яка спроможна здійснити перетворення на краще і забезпечити державі справедливе майбутнє.

^ Неправомірна поведінка

Сьогодні Україна - на шляху до правової держави, в якій пріоритет права буде першочерговим Тому якщо ти сьогодні виховаєш в собі повагу до права, якщо його вимоги стануть твоїми особистими переконаннями, а повсякденне додержання юридичних норм – звичкою, тобі гарантоване комфортне місце в суспільстві.

Відповідно до вимог правових норм, поведінка людини буває правомірна чи неправомірна. Якщо правомірна поведінка є суспільно необхідною, бажаною і допустимою, полягає у здійсненні норм права, при цьому гарантується і охороняється державою, то неправомірна поведінка – це така, що суперечить чинним нормам права. Розрізняють такі види правопорушень: порушення і злочини. У свою чергу порушення бувають адміністративними, цивільно-правовими та дисциплінарними. Вони не є суспільно небезпечними і не тягнуть за собою кримінального покарання. Злочин же – це вид правопорушення, що визначається кримінальним законодавством як суспільно небезпечне діяння чи бездіяльність особи, яка досягла певного віку, що посягає на суспільний чи державний устрій країни, її політичну чи економічну системи, власність, особу, громадянські, економічні, політичні та інші права і свободи. Незнання закону не звільняє від відповідальності.

Відповідальність неповнолітніх – передбачена законодавством правова відповідальність осіб, які не досягли вісімнадцяти років. Кримінальній відповідальності підлягають особи, яким на час вчинення злочину виповнилося 16 років, а також особи від 14 до 16 років, якщо вони вчинили такі злочини як вбивство, зґвалтування, злісне або особливо злісне хуліганство, крадіжку. З цього віку вони несуть відповідальність і за замах на ці злочини або співучасть у них. Адміністративній відповідальності підлягають неповнолітні, які на момент вчинення ними адміністративних порушень досягли 16 років. У випадках, коли це передбачено законодавством, такі особи можуть підлягати адміністративні й відповідальності.
^ Творче завдання

  • Чому, на твою думку, люди скоюють правопорушення?

  • Що необхідно зробити для запобігання злочинності?

Дитяча праця
Дитяча праця – це оплачувана або неоплачувана робота чи діяльність дитини, що в психологічному, фізичному, соціальному або моральному планах пов’язана з небезпекою для дитини або нанесенням їй будь-якої шкоди. Така праця перешкоджає навчанню в школі або примушує дітей перевантажувати себе додатково роботою, крім шкільних занять і домашніх обов’язків. Дитяча праця – це праця, що поневолює, позбавляє дитину дитинства, супроводжується небезпекою для здоров’я і життя дитини.

Здоров’я дітей тісно пов’язане з їхньою роботою. Працюючи діти зазнають травм, пошкоджень, можуть відчувати погіршення загального стану. Несприятливі умови праці, завеликі навантаження можуть справляти на здоров’я дитини негативний вплив, який є особливо небезпечний у цьому віці, коли організм тільки-но формується.

При цьому не кожну діячу працю можна зараховувати до важких форм. Слід вирізняти посильну працю і надмірну, де навантаження не відповідає віку. До найгірших форм дитячої праці належать: усі форми рабства, примусова праця на виробництві, використання дітей для проституції, для занять протиправною діяльністю (перевезення та продаж наркотиків, використання дітей у військових конфліктах, терористичних актах тощо).

^ Творче завдання


  • Чому, на твою думку, деякі твої однолітки змушені працювати?

  • Твої пропозиції запобіганню залучення дітей до найгірших форм праці.

^ Права неповнолітніх у трудових відносинах

Законодавство встановлює обмеження у прийнятті на роботу неповнолітніх : дозволяється укладати трудовий договір з особами, які досягли 16-річного віку. За письмовою згодою одного з батьків на роботу можуть прийматися особи з 15 років, а у вільний від навчання час – з 14 років.

Неповнолітні, які працевлаштовуються, мають пройти медичний огляд. Щорічний медичний огляд неповнолітніх проводиться коштом підприємства, і за його період зберігається середня заробітна плата.

Законодавство про працю враховує, що неповнолітні не можуть працювати на рівні з дорослими. Тому для неповнолітніх установлюються легші умови праці. Заборонено допускати неповнолітніх, яким ще не виповнилося 15 років, до тривалої роботи з підіймання й переміщення вантажів. Сумарна робота неповнолітнього з вантажами не повинна перевищувати третини робочого дня або зміни.

Оскільки фізичний розвиток неповнолітніх ще не завершився, закон дозволяє їм працювати меншу тривалість часу, ніж для дорослих: працівники 15 - 16 років працюють 24 години на тиждень, а 16 - 18 років – 36 годин.

Заробітна плата працівникам, молодшим за вісімнадцять років при скороченій тривалості щоденної роботи виплачується в такому ж розмірі, як і працівникам відповідних категорій при повній тривалості щоденної роботи.

Оплата праці учнів загальноосвітніх шкіл, які працюють у вільний від навчання час, проводиться пропорційно відпрацьованому часу або залежну від виробітку. Підприємства можуть встановлювати учням доплат и заробітної плати.

Законодавством заборонено залучати неповнолітніх до роботи вночі, а також до роботи у святкові дні й до понаднормових робіт.

Звільнення працівників, молодших вісімнадцяти років, з ініціативи власника або уповноваженого ним органу допускається, крім додержання загального порядку звільнення, тільки за згодою районної комісії у справах неповнолітніх.

^ Творче завдання


  • Чи хотів би ти працювати у вільний від навчання в школі час?

  • Що спонукає тебе до пошуку роботи?

Торгівля людьми
Торгівля людьми – це сучасна форма рабства. Основними елементами в акті торгівлі є: ошукування, насильство, боргова кабала, експлуатація з корисливою метою. Бідність та відсутність економічних можливостей робить жінок та дітей потенційними жертвами торговців людьми, які пов’язані з міжнародними злочинними організаціями. Багато з тих, хто погодився на пропозиції працевлаштування, що були запропоновані, на перший погляд, легітимними джерелами, опиняються у ситуаціях, де їхні документи знищено, їм самим або їхнім сім’ям погрожують розправою або вони опиняються у борговій кабалі, якої неможливо позбутися. Хоча жінки та діти стають переважно потенційними жертвами сексуальної індустрії, проте торгівля людьми не обмежується сексуальною експлуатацією. Торгівля людьми також включає у себе осіб, які постраждали від «примусових» шлюбів, або яких було продано на ринку праці, наприклад, на виробництва, сільськогосподарські плантації та принизливу домашню роботу.

Попередження торгівлі людьми вимагає різних підходів. Потрібно покращувати рівень обізнаності населення, зміцнювати зусилля та сітку організацій боротьби з торгівлею людьми. Виконання нескладних правил допоможе вам уникнути сучасної форми рабства.

  • Нікому не довіряйте ваш паспорт. Документи, що засвідчують вашу особу, завжди повинні бути тільки у вас.

  • Якщо ви збираєтеся працювати чи навчатися, потурбуйтеся, щоб ваш контракт був написаний зрозумілою вам мовою, а також, щоб умови, місце та час вашої майбутньої праці були чітко обумовлені.

  • Залиште вдома або своїм друзям детальну інформацію про своє перебування за кордоном з адресою та контактними телефонами, а також копію свого паспорта та контракту. Ми б також рекомендували залишити своє фото та адреси ваших іноземних друзів.

  • З’ясуйте номери телефонів українських посольств та консульських представництв за кордоном. Якщо ви опинилися у скрутній ситуації, або вам загрожує, - звертайтесь до представників своєї країни.

  • Знання хоча б елементарних слів іноземної мови значно полегшить ваше перебування за кордоном та виручить у скрутну хвилину.


Творче завдання


  • Що тобі відомо про шляхи запобігання торгівлею людьми?

  • Чи достатньо уваги приділяють засоби масової інформації висвітленню проблеми сучасних форм рабства?

Ґендерна рівність
Ґендер - окреслений набір характеристик у культурному аспекті, що визначають соціальну поведінку жінок і чоловіків та стосунки між ними. Ґендер стосується не просто жінок або чоловіків, а й відносин між ними та шляхів їхнього соціального розвитку. Подібно до концепції класу, раси та етнічності, концепція ґендеру є аналітичним знаряддям для розуміння соціальних процесів.

Ґендерна рівність означає, що жінки то чоловіки користуються однаковим статусом, що жінки та чоловіки мають однакові умови для реалізації усіх прав людини і можливість робити внесок у національний, політичний, економічний, соціальний розвиток та користуватися результатами цієї діяльності. Сьогодні концепція ґендеру визначає, що інколи необхідне різне ставлення до жінок і чоловіків для досягнення тотожності результатів з погляду на умови життя чи для компенсації дискримінації в минулому.

Ґендерна дискримінація - будь-які розрізнення, винятки або обмеження за ознакою статі, спрямовані на ослаблення чи зведення нанівець визнання, користування або здійснення жінками, незалежно від їхнього сімейного стану, на основі рівноправності чоловіків і жінок, прав людини та основних свобод у політичній, економічній, соціальній, громадський чи будь-який іншій галузі.

^ Насильство у сім’ї

(соціальний диктант для батьків)
Всі загальнолюдські проблеми починаються з сім’ї, яка формує світоглядні орієнтири та систему цінностей молодого покоління. Тому знання своїх прав та повага до прав інших допомагає нам запобігти багатьом сімейним конфліктам.

Найбільше потерпають від насильства в сім’ї жінки та діти. Так склалося, що традиційно жінка не була рівноправною в сім’ї - вона слабша фізично. Чоловік, що вважався годувальником сім’ї, часто міг вилаяти жінку і навіть побити, а що вже говорити про дітей? Всі ми часто-густо переносимо свій гнів саме на них. Жорстоке поводження з дітьми і зневага до їхніх інтересів можуть мати різні види і форми, але їхнім наслідком завжди є серйозна шкода для здоров’я, розвитку та соціалізації дитини, нерідко – загроза її життю чи навіть смерть.

Насильство в сім’ї – будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім’ї щодо іншого, якщо ці дії порушують конституційні права та свободи іншого члена сім’ї як людини та громадянина і завдають йому моральної, фізичної чи психологічної шкоди.

^ Творче завдання


  • Що можна змінити у стосунках Вашої сім’ї, щоб зробити їх рівноправними, дружними, запобігти насиллю?

  1   2

Схожі:

Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconСередня загальноосвітня школа №84
Рво від 17. 10. 2011 р з метою проведення нещасних випадків під час навчально – виховного процесу та у побуті, забезпечення безпеки...
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconІнструкції з безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу
«Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти...
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconІнструкція №24 з безпеки життєдіяльності учнів у приміщенні та на...
«Положення про організацію роботи з охорони праці» учасників навчально-виховного процесу, затвердженого Наказом Міністерства освіти...
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconСоціальний супровід учасників навчально-виховного процесу на 2013-2017 рр
Мета: Створити умови для повноцінного й гармонійного розвитку усіх учасників навчально-виховного процесу
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconНака з
«Місячник безпеки життєдіяльності серед учасників навчально-виховного процесу» та Дні цз (ЦО) в навчальних закладах
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconПро стан травматизму учасників навчально-виховного процесу, створення...
...
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconЗатверджено
Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу з фізичної культури І спорту поширюються на всіх учасників навчально-виховного...
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconЗатверджено
Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в шкільних майстернях поширюється на всіх учасників навчально-виховного...
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconНака з
Провести районну тематичну перевірку «Стан роботи з безпеки життєдіяльності всіх учасників навчально-виховного процесу в дошкільних...
Фактори безпечної життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу iconНака з
«Місячник безпеки життєдіяльності серед учасників навчально-виховного процесу» та День цивільного захисту (цивільної оборони) та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка