Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України




Скачати 102.7 Kb.
НазваЗабезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України
Дата04.05.2013
Розмір102.7 Kb.
ТипЗакон
nauch.com.ua > Право > Закон


Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України
Під час проведення суспільно-політичних заходів до Центральної виборчої комісії, територіальних та дільничних виборчих комісій можуть надходити заяви, скарги, листи щодо порушень Закону України „Про вибори Президента України”. Перш за все це стосується обмежень щодо ведення передвиборної агітації. Так у відповідності до ст. 64 Закону України „Про вибори Президента України” участь у передвиборній агітації забороняється: 1) особам, які не є громадянами України; 2) органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам; 3) членам виборчих комісій під час виконання обов'язків членів виборчих комісій.

У військових частинах (формуваннях) та в установах кримінально-виконавчої системи передвиборна агітація обмежується. Відвідання військових частин (формувань) та установ кримінально-виконавчої системи окремими кандидатами на пост Президента України чи їх довіреними особами забороняється. Зустрічі цих осіб з виборцями організовуються відповідними територіальними виборчими комісіями разом з командирами військових частин (формувань) або керівниками установ кримінально-виконавчої системи з обов'язковим повідомленням не пізніш як за три дні до дня зустрічі усіх довірених осіб кандидатів на пост Президента України у відповідному територіальному окрузі.

Поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняється.
^ До того ж, забороняється:

1) розповсюдження завідомо неправдивих відомостей про кандидата на пост Президента України.

При цьому працівник міліції зобов’язаний:

а) встановити особистість агітатора (п.2 ст. 11 Закону України “Про міліцію” - “перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу”);

б) у разі відсутності документів, що засвідчують особу агітатора доставити його до ОВС на термін до 3 годин для з’ясування особи агітатора (п.5 ст. 11 Закону України “Про міліцію” – затримувати осіб, які вчинили адміністративні правопорушення на строк до 3 годин);

в) вилучити матеріали агітації (п. 7 ст. 11 Закон України “Про міліцію” – вилучення речей і предметів);

г) доповісти про результати своїх дій рапортом керівництву підрозділу ОВС.

2) проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерей;

^ Працівник міліції зобов’язаний:

а) повідомити про факт агітації до чергової частини підрозділу ОВС;

б) встановити очевидців;

в) викликати групу документування;

г) доповісти про свої дії рапортом керівництву підрозділу.

^ 3) включення до інформаційних теле-, радіопрограм передвиборних агітаційних матеріалів кандидатів на пост Президента України або політичної реклами;

4) переривати передачі передвиборних програм кандидатів на пост Президента України, партій (блоків), які їх висунули, рекламою товарів, робіт, послуг та іншими повідомленнями;

^ 5) проведення передвиборної агітації в зарубіжних засобах масової інформації, що діють на території України;

6) засобам масової інформації усіх форм власності, що діють на території України протягом останніх п'ятнадцяти днів перед днем виборів поширювати інформацію про результати опитувань громадської думки щодо кандидатів на пост Президента України;

У випадках, передбачених п.п. 3-6, працівник міліції зобов’язаний у разі виявлення факту трансляції чи поширення інформації повідомити про це до чергової частини органів внутрішніх справ.

7) розміщення друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, політичної реклами та повідомлень про перебіг виборчого процесу на пам'ятках архітектури, а також у місцях, де вони перешкоджають безпеці дорожнього руху;

^ У цьому випадку працівник міліції зобов’язаний:

а) встановити факт розміщення агітаційних матеріалів;

б) виявити винуватців правопорушення та очевидців;

в) викликати групу документування;

г) доповісти про свої дії керівництву підрозділу.

8) кандидатам на пост Президента України, які займають посади, у тому числі за сумісництвом, в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, на державних, комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових частинах (формуваннях), залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов'язаної з проведенням передвиборної агітації, підлеглих їм осіб (у робочий час), службовий транспорт, зв'язок, устаткування, приміщення, інші об'єкти та ресурси за місцем роботи, а також використовувати службові чи виробничі наради, збори колективу для проведення передвиборної агітації;

9) виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск;

^ У випадках викладених у п.п. 8-9, працівник міліції зобов’язаний:

а) виявити факт розміщення агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск;

б) встановити особистість правопорушника та очевидців;

в) вилучити матеріали агітації;

г) викликати групу документування;

д) доповісти рапортом про свої дії керівництву підрозділу.

10) проведення активної агітації (публікація агітаційних матеріалів у засобах масової інформації, розповсюдження виборчих листівок, розклеювання виборчих плакатів, публічні заклики голосувати за чи проти кандидатів на пост Президента України) та розповсюдження політичної реклами з часу припинення передвиборної агітації. Передвиборні агітаційні матеріали знімаються з 24 години останньої п'ятниці, що передує дню виборів чи дню повторного голосування, відповідними службами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;

^ 11) оприлюднення в день виборів результатів опитування виборців щодо їх волевиявлення під час голосування до його закінчення.

4.2. Особовому складу слід з’ясувати, що до правопорушень цієї категорії відносяться діяння передбачені:

1) ст. 157 Кримінального кодексу України, яка називається „Перешкоджання здійсненню виборчого права” і яка встановлює, що:

„ Перешкоджання насильством, обманом, погрозами, підкупом або іншим чином вільному здійсненню громадянином права обирати і бути обраним Президентом України, народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради або сільським, селищним, міським головою, вести передвиборну агітацію - карається обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на строк від двох до чотирьох років.

Ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб або членом виборчої комісії чи іншою службовою особою з використанням влади або службового становища, - караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.

Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, що вплинули на результати голосування або виборів, - караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.

2) ст. 158 Кримінального кодексу України, яка називається „Неправомірне використання виборчих бюлетенів, підлог виборчих документів або неправильний підрахунок голосів чи неправильне оголошення результатів виборів” і яка встановлює, що:

„Видача членом виборчої комісії виборчого бюлетеня будь-якій особі з метою надання їй можливості проголосувати за іншу особу або проголосувати більше ніж один раз у ході голосування, видача виборчого бюлетеня особі, не внесеній до списку виборців на виборчій дільниці, або видача заповненого виборчого бюлетеня, а також незаконна передача іншій особі незаповненого виборчого бюлетеня - карається обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на строк до трьох років.

Підлог, тобто виготовлення виборчого документа невстановленого зразка чи виготовлення у спосіб, не передбачений законом, внесення до виборчого документа завідомо неправдивих відомостей або будь-яка інша його підробка, а так само використання завідомо підробленого виборчого документа чи виготовленого у спосіб, не передбачений законом, - караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.

Дії, передбачені частиною другою цієї статті, вчинені членом виборчої комісії або іншою службовою особою, а так само завідомо неправильний підрахунок голосів або завідомо неправильне встановлення чи оголошення результатів виборів - караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років”.

3) ст. 159 Кримінального кодексу України, яка називається „Порушення таємниці голосування” і яка встановлює, що:

„Умисне порушення таємниці голосування під час проведення передбачених законом України виборів, вчинене членом виборчої комісії або іншою службовою особою з використанням влади чи службового становища, - карається штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від одного до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

^ При виявленні названих вище правопорушень працівник міліції зобов’язаний:

а) встановити очевидців і відібрати від них пояснення;

б) вилучити наявні матеріали агітації;

в) скласти рапорт про виявлення факту правопорушення і передати зібрані матеріали керівництву підрозділу органу внутрішніх справ.

Розслідування даних складів злочинів згідно ст. 112 Кримінально-процесуального кодексу України покладено на слідчих органів прокуратури.

4) ст. 185-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка називається „Публічні заклики до невиконання вимог працівника міліції” і яка встановлює, що:

„Публічні заклики в будь-якій формі до невиконання розпоряджень або вимог працівника міліції у зв'язку з виконанням ним обов'язків по охороні громадського порядку або поширення завідомо неправдивих відомостей з метою провокації непокори законній вимозі працівника міліції, якщо ці дії призвели до порушення громадського порядку, - тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку”.

5) ст. 186-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка називається „Порушення законодавства про вибори Президента України і народних депутатів” і яка встановлює, що:

„Публічні заклики або агітація за бойкотування виборів Президента України або народного депутата, опублікування або поширення іншим способом неправдивих відомостей про кандидата в Президенти України або депутати, а так само агітація за або проти кандидата в день виборів - тягнуть за собою накладення штрафу від трьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Видача членом дільничної виборчої комісії виборчого бюлетеня для голосування за іншу особу - тягне за собою накладення штрафу від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Втручання в роботу виборчих комісії, що перешкоджає виконанню ними обов'язків, пов'язаних з реєстрацією кандидатів в Президенти України або депутати, підрахунком голосів чи визначенням результатів або підбиттям загальних підсумків виборів, - тягне за собою накладення штрафу від трьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”.

^ Складання протоколу.

У відповідності до ст. 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення протоколи за вказані правопорушення складаються уповноваженими особами органів внутрішніх справ (визначаються наказом МВС України).

^ Розгляд справ.

Справи про адміністративні правопорушення передбачені ст. 185-7 і 186-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення у відповідності до ст. 221 Кодексу України про адміністративні правопорушення розглядають районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (місцеві суди)

^ Строки розгляду справ (ст. 277 Кодексу України про адміністративні правопорушення):

  1. ст. 185-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення – протягом доби;

  2. ст. 186- 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення – у триденний строк.


^ Адміністративне затримання особи правопорушника.

За вчинення правопорушення, передбаченого ст. 185-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення „Публічні заклики до невиконання вимог працівника міліції” може бути застосовано адміністративне затримання особи до розгляду справи суддею (ст..263 ч.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення) з метою припинення вказаного адміністративного правопорушення, коли вичерпано інші заходи впливу.

^ Доставлення правопорушника.

За вчинення правопорушення, передбаченого ст. 186-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення „Порушення законодавства про вибори Президента України і народних депутатів” адміністративне затримання особи не передбачено законодавством України.

У відповідності до ст. 259 Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою складання протоколу за вказане правопорушення у разі неможливості скласти його на місті вчинення правопорушення, порушника може бути доставлено в міліцію, штаб громадського формування з охорони громадського порядку, чи громадського пункту з охорони громадського порядку працівником міліції або членом громадського формування.

Перебування доставленої особи в штабі громадського формування з охорони громадського порядку чи громадському пункті з охорони громадського порядку, приміщенні виконавчого органу сільської, селищної роди не може тривати більш як одну годину.

^ Вилучення речей і документів, які є доказами у справі:

Речі і документи, що є знаряддям або безпосереднім об’єктом правопорушення (плакати, листівки, що містять публічні заклики або агітацію за бойкотування виборів Президента України, гучномовці) виявлені під час затримання правопорушника вилучаються посадовими особами органів внутрішніх справ (ст. 265 Кодексу України про адміністративні правопорушення). Про вилучення речей та документів складається окремий протокол.

^ Особистий огляд і огляд речей проводиться уповноваженими особами органів внутрішніх справ, про що складається протокол або про що робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення або в протоколі про адміністративне затримання (ст. 264 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
^ Права особи, що притягується до адміністративної відповідальності.

В усіх випадках працівник міліції зобов’язаний ознайомити особу, яка притягується до адміністративної відповідальності з її правами, надати можливість знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі (ст. 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення).



Схожі:

Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconХерсонська обласна організація Комітету виборців України Придніпровський...
Презентація результатів загальнонаціонального та регіонального медіа моніторингу, якісного інформування та рівного доступу суб’єктів...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconСтаттею 103 конституції України встановлено, що порядок проведення...
Дповідно до статті 21 Закону України «Про вибори Президента України» вибори Президента України організовують І проводять: 1 Центральна...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconАсоціація міст України висловлює гарячу підтримку позиції Президента...
Асоціація міст України висловлює гарячу підтримку позиції Президента України В. Януковича, озвученої 16 травня 2013 року під час...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconДії працівників міліції у разі порушення законодавства України про...
Авопорушення містить лише одну статтю, яка передбачає адміністративну відповідальність безпосередньо за порушення законодавства про...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconГолова Центральної виборчої комісії Я. Давидович
України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про особливості застосування Закону України „Про...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України icon“Особливості розслідування
Цей принцип є конституційним, бо в Конституції України говориться про з`ясування істини під час розслідування кримінальної справи...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України icon“Процесуальна діяльність співробітників оперативних підрозділів”
Цей принцип є конституційним, бо в Конституції України говориться про з`ясування істини під час розслідування кримінальної справи...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconПроблема реформування виборчої системи в Україні
Верховної Ради, цвк та інших державних установ, що повинні забезпечити проведення виборів та референдумів у відповідності з принципами...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconНаказ 30
«Про забезпечення нормальної роботи закладів та установ освіти під час відзначення Дня Святої Тріці, П`ятидесятниці», з метою забезпечення...
Забезпечення законності під час виборчої кампанії Президента України iconВіталій та володимир клички. Політика
Голова політичної партії «удар» Віталій Кличко планує 5 жовтня зустрітися з Генеральним прокурором України Віктором Пшонкою І особисто...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка