Урок 5/3 Тема уроку




Скачати 30.67 Kb.
НазваУрок 5/3 Тема уроку
Дата20.03.2014
Розмір30.67 Kb.
ТипУрок
nauch.com.ua > Право > Урок
Урок 5/3

Тема уроку. Електромагніти.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Мета уроку: ознайомити учнів із принципом дії й практичним застосуванням електромагнітів.

Обладнання: магнітні стрілки, котушка, осердя.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання; контроль і корекція знань, умінь і навичок учнів

Самостійна тестова робота

1. Що є джерелом магнітного поля?

А Нерухомі електричні заряди

Б Будь-які заряджені частинки

В Заряджені частинки, що рухаються

Г Будь-які частинки, що рухаються

^ 2. Що відбудеться з ошурками, якщо їх помістити в магнітне поле?

А По них починає текти електричний струм

Б Вони намагнічуються

В Вони починають безладно обертатися

Г Магнітне поле ніяк не впливає на них

^ 3. Силові лінії магнітного поля — це лінії:

А навколо яких обертаються магнітні стрілки

Б по яких проходить електричний струм

В уздовж яких діють магнітні сили

Г уздовж яких розташовуються осі магнітних стрілок

^ 4. Як тече струм у провіднику АВ?



А Від А до В

Б Від В до А

В Струм у провіднику взагалі не виникає

Г Напрямок струму визначити за рисунком неможливо

^ 5. У яких випадках на рис. 1 – 3 правильно показані силові лінії магнітного поля провідника зі струмом?



А 1 і 3

Б 1 і 2

В 3

Г 2

^ 6. Які з наведених випадків 1-3 є прикладом прояву магнітної дії струму?

1. В електричних лампочках спіраль нагрівається до яскравого світіння.

2. Дві заряджені палички притягуються одна до одної

^ 3. Залізний цвях, на який намотаний ізольований провід зі струмом, притягує невеликі залізні предмети.

А 3

Б 2

В 1

Г 3 і 2

^ II. Вивчення нового матеріалу

Будь-який провідник зі струмом створює в просторі навколо себе магнітне поле. Якщо провіднику надати форми спіралі, магнітне поле посилиться. Таку котушку зі струмом називають соленоїд (від грец. «солен» — трубка).

Демонстрація 1. Пропускаючи через котушку струм, демонструємо її магнітні властивості, взаємодію з магнітною стрілкою. Зазначаємо наявність у соленоїда двох полюсів. Змінюючи реостатом силу струму, помічаємо змінення магнітних властивостей котушки. Змінюючи напрямок струму на протилежний, зазначаємо змінення полярності магнітного поля.

Формулюється правило правої руки для котушки:

якщо „обхопити” правою рукою котушку зі струмом, розташувавши чотири пальці у напрямі струму, то відігнутий великий палець укаже напрям ліній магнітного поля всередині котушки.

Зображуються на дошці та в зошитах силові лінії магнітного поля для котушки зі струмом.



^ Запис у зошит. Соленоїд із залізним осердям усередині називають електромагнітом.

Демонстрація 2. Показуємо діючу мо­дель електромагніта.

Електромагніти можуть містити не одну, а кілька котушок. Сучасні електромагніти можуть піднімати вантажі масою декілька десятків тонн.

^ III. Закріплення нового матеріалу

Робота з підручником

Учні за підручником знайомляться з будовою магнітного се­паратора для зерна, з принципом роботи електричного дзвінка, телеграфу.

^ Запитання для організації бесіди

• Як можна регулювати підйомну силу електромагніту?

• Що потрібно зробити, щоб змінити магнітні полюси котушки на протилежні?

• Як побудувати потужний електромагніт з малою силою струму?

• У якій сфері й для чого можна використовувати електромаг­ніти?

• Чому осердя посилює магнітну дію котушки?

^ IV. Домашнє завдання

1. Вивчити теоретичний матеріал уроку.

Скарбничка цікавих фактів

Найперший...

...електромагніт було сконструйовано в 1825 р. англійцем У. Стердженом. Його магніт, маючи масу 0,2 кг, утримував вантаж масою 3,6 кг. Через шість років американець Дж. Генрі побудував електромагніт масою 300 кг, який міг утримувати вантаж до 1 т.

Найбільший у світі...

...електромагніт використовується у Швейцарії. Струм силою 30 тис. амперів проходить по алюмінієвій котушці масою 1100 т. Висоту цього магніту можна порівняти з висотою 4-поверхового будинку. На виготовлення котушки пішло більше металу, ніж на спорудження Ейфелевої вежі.

Схожі:

Урок 5/3 Тема уроку iconТема уроку. Урок одного рівняння Мета уроку
Ми з вами вивчили тему „ Тригонометричні рівняння І способи їх розв’язання”, а сьогодні я хочу, щоб ви свої знання проявили під час...
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок проект тема уроку
Тема уроку: «Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету»
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок з декоративно-прикладного мистецтва. Тема уроку
Тема уроку: Оздоблення одягу. Технологія оздоблення виробів вишивкою, китицями, мережею
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок №23 Тема уроку
Тема уроку: Стандартні підпрограми та підпрограми користувача. Створення І виклик підпрограм
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок 64 Тема уроку
Мета уроку: Вивчення властивостей обернених тригонометрич­них функцій: у = arcsin Х, у = arccos Х
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок 11/6 Тема уроку
Мета уроку: ознайомити учнів із проблемами ядерної енергетики (на прикладі аварії на Чорнобильської аес)
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок виробничого навчання Тема. „Штукатурні роботи” Тема уроку. Ремонт...
Розвиваюча: розвивати самостійність, охайність, творче відношення до виконаної роботи, планувати послідовність виконання завдань
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок 63, c. 83-86. Тема уроку: Professions
Плахотник В. М., Мартинова Р. Ю., Захарова С. А. Англійська мова: Підручник для 9 класу середньої школи. К.: Освіта, 1996. Урок 63,...
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок 27, с. 45. Тема уроку: Famous English Writers and Poets
Плахотник В. М., Мартинова Р. Ю. Англійська мова: Підручник для 8 класу середньої школи. К: Освіта, 1997. Урок 27, с. 45
Урок 5/3 Тема уроку iconУрок 32 Тема
Тема уроку: Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення. Дослідження І освоєння материка
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка