Процес індивідуального спілкування




Скачати 34.88 Kb.
НазваПроцес індивідуального спілкування
Дата12.05.2013
Розмір34.88 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Психология > Документы

Процес індивідуального спілкування





  1. Види взаємодії в процесі спілкування.

  2. Формування враження про співрозмовника.

  3. Техніка проведення індивідуальної бесіди.


1.Розвиток людини і її зв’язки з діловим світом неможливе без навичок спілкування. Саме по собі спілкування – це багатогранний процес життєдіяльності людини. Найбільш змістовний і виразний засіб спілкування ­­– слово,мова. Вміння слухати і говорити – необхідна умова для індивідуального спілкування. Психологія досить детально вивчила механізм спілкування і стверджує, що людина свідомо і не свідомо використовує три механізми спілкування.

1.сприйняття

2.розуміння

3.оцінка людини людиною

Реалізує людина ці категорії через:

а) ідентифікацію ототожнення себе з нею

б) стереотипізацію і поширення характеристик на людину певної соціальноїгрупи

Всі дії в процесі спілкування націлені на регулювання або зміну своєї і чужої позиції ці взаємодії поділяються на:

а) доповнюючі – коли партнери адекватно сприймають одне одного,однаково розуміють ситуацію і скеровують свої дії в очікованому напрямку

б) конфліктні – коли партнери не бажають знати позицій один одного, кожний вперто реалізує свої цілі, наміри в супереч намірів партнера

в) скриті – передбачають або глибоке знання партнерами один одного або розуміння з пів слова або легкого кивка

Для ефективного забезпечення спілкування і використання усіх видів взаємодії менеджерам притаманні якості відкритої людини до спілкування. Ця схильність до спілкування (вміння говорити і слухати) гнучкість поведінки, стриманність ,тактовність і толерантність.

Жести що характеризують відкритість до спілкування:

-сидіти спина відкинута до крісла, руки і пальці не щіплені в кулаках,без темних окулярів, ноги не схрещені, мужчини піджак розчеплений і відкриті лодоні.

2.Будь-яке спілкування починається із загального сприйняття людини, починаючи із звернення, привітання, манери поведінки і жестів. Детальне пізнання співбесідника здійснюється в процесі бесіди,тому менеджеру не слід допускати таких помилок:

1.”проекція”- оцінюваній людині приписуються почуття і думки оцінюючої

2.”відлуння”-перенесення успіху даної людини в певній області на іншу

3.”атрибуція”-віра в перше враження тобто підсвідомий припис співрозмовнику, якостей і рис, що нагадує йому іншу людину.

Міжнародний менеджмент розробив етичні нормативи в діловому спілкуванні враховуючи наявність сумнівного ринку і партнерів. Кожне підприємство європейської спільноти складає звітність про вплив на етику спілкування

Перше враження про людину формується протягом чотирьох хвилин. Менеджеру важливо:

  1. Показати зацікавленість в очікуваній бесіді зайнявши позицію відкритості до співрозмовника

  2. Запамятати форму звернення до людини і зайняти місце місце справа – найвища ступінь, зліва – достатня ступінь взаєморозуміння, назустріч – комфронтація

  3. Посмішка свідчить про радість новому знайомству

  4. Погляд – контакт очей довіра відкритість до співбесідника,затримка погляду – бажання домінувати, відвернення очней в сторону бажання скрити нещирість

  5. Рукопотискання – коротке і в’яле – байдужість, сухість в руках – егоїзм, вологі руки – сильне хвилювання, трішки продовжене – дружелюбне

Техніка проведення бесіди виділяє три частини:

1.Підготовка до розмови

2.Ведення розмови

3.Підвндення підсумку

Перша частина підготовки до розмови включає:

  • визначення цілі спілкування

  • ознайомлення з інформацією по даній проблемі

  • складення переліку питань

  • ознайомлення з інформацією про співбесідника

  • визначення часу зустрічі

  • створення умов для її проведення

Техніка ведення бесіди включає:

  • вміння побудувати і витримати свою лінію поведінки

  • розробити варіанти можливого конфлікту

  • проаналізувати особисті і професійні якості

  • забезпечити емоційну стриманість

  • проявити увагу до співрозмовника

  • передбачити візуальний контакт

  • виділити головне в розмові

  • уникнути суперечок

  • вміння слухати співрозмовника

  • забезпечити конфіденційність розмови

  • забезпечити спільну відповідальність за результати спілкування

  • забезпечити позитивну реакцію на позицію партнера

  • не робити поспішних виводів

  • не задавати питань які переводять тему в інше русло

  • не давати поради, якщо не просять

  • підвести підсуьок розмови

Схожі:

Процес індивідуального спілкування iconПроцес індивідуального спілкування
Найбільш змістовний І виразний засіб спілкування ­­– слово, мова. Вміння слухати І говорити – необхідна умова для індивідуального...
Процес індивідуального спілкування iconНорми сучасної української мови у спілкуванні процес спілкування. Види спілкування
Процес спілкування. Види спілкування. Під час вивчення будь-якого об'єкта проводять його класифікацію. Класифікують І спілкування....
Процес індивідуального спілкування icon“Культура спілкування й етикет”
Фор­мою такого взаємозв'язку є спілкування. Спіл­кування — це процес взаємодії між людьми, у якому відбуваються обмін діяльністю,...
Процес індивідуального спілкування iconІІ. Діяльність колективу з виконання нормативних актів та завдань освіти
Перевірити процес індивідуального навчання учнів І ведення документації з даного питання
Процес індивідуального спілкування iconІІ. Діяльність колективу з виконання нормативних актів та завдань освіти
Перевірити процес індивідуального навчання учнів І ведення документації з даного питання
Процес індивідуального спілкування iconСтилі педагогічного спілкування
Професійне педагогічне спілкування передбачає високу його культуру, яка засвідчує вміння педагога реалізувати свої можливості у виборі...
Процес індивідуального спілкування iconГолубівська зош І-ІІІ ступенів
Мета: учити дітей навичок спілкування, закріплювати ці навички в ігровій формі; познайомити дітей з формами спілкування; формувати...
Процес індивідуального спілкування icon1. Поняття про спілкування Поняття спілкування є надзвичайно широким...
Вона здійснюється завдяки основним пізнавальним процесам. У процесі спілкування забезпечується отримання, зберігання та передача...
Процес індивідуального спілкування iconЗ досвіду роботи вчительки початкових класів Поведи Г. П
Як допомогти розкритися багатству індивідуального світу дитини, що переступила поріг школи, як організувати процес пізнання, щоб...
Процес індивідуального спілкування iconВиди спілкування. Загальна харктеристика спілкування
Опосередковане спілкування відбувається між людьми, що розділені простором або часом І користуються такими засобами, як телефон,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка