Процес індивідуального спілкування




Скачати 209.49 Kb.
НазваПроцес індивідуального спілкування
Сторінка1/2
Дата09.06.2013
Розмір209.49 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Психология > Документы
  1   2

Процес індивідуального спілкування





  1. Види взаємодії в процесі спілкування.

  2. Формування враження про співрозмовника.

  3. Техніка проведення індивідуальної бесіди.


1. Розвиток людини і її зв’язки з діловим світом неможливе без навичок спілкування. Саме по собі спілкування – це багатогранний процес життєдіяльності людини. Найбільш змістовний і виразний засіб спілкування ­­– слово, мова. Вміння слухати і говорити – необхідна умова для індивідуального спілкування. Психологія досить детально вивчила механізм спілкування і стверджує, що людина свідомо і не свідомо використовує три механізми спілкування.

1. сприйняття

2. розуміння

3. оцінка людини людиною

Реалізує людина ці категорії через:

а) ідентифікацію ототожнення себе з нею

б) стереотипізацію і поширення характеристик на людину певної соціальної групи

Всі дії в процесі спілкування націлені на регулювання або зміну своєї і чужої позиції ці взаємодії поділяються на:

а) доповнюючі – коли партнери адекватно сприймають одне одного, однаково розуміють ситуацію і скеровують свої дії в очікованому напрямку

б) конфліктні – коли партнери не бажають знати позицій один одного, кожний вперто реалізує свої цілі, наміри в супереч намірів партнера

в) скриті – передбачають або глибоке знання партнерами один одного або розуміння з пів слова або легкого кивка

Для ефективного забезпечення спілкування і використання усіх видів взаємодії менеджерам притаманні якості відкритої людини до спілкування. Ця схильність до спілкування (вміння говорити і слухати) гнучкість поведінки, стриманість ,тактовність і толерантність.

Жести що характеризують відкритість до спілкування:

-сидіти спина відкинута до крісла, руки і пальці не щіплені в кулаках, без темних окулярів, ноги не схрещені, мужчини піджак розчеплений і відкриті лодоні.

2.Будь-яке спілкування починається із загального сприйняття людини, починаючи із звернення, привітання, манери поведінки і жестів. Детальне пізнання співбесідника здійснюється в процесі бесіди, тому менеджеру не слід допускати таких помилок:

1. ”проекція”- оцінюваній людині приписуються почуття і думки оцінюючої

2. ”відлуння”- перенесення успіху даної людини в певній області на іншу

3. ”атрибуція”- віра в перше враження тобто підсвідомий припис співрозмовнику, якостей і рис, що нагадує йому іншу людину.

Міжнародний менеджмент розробив етичні нормативи в діловому спілкуванні враховуючи наявність сумнівного ринку і партнерів. Кожне підприємство європейської спільноти складає звітність про вплив на етику спілкування

Перше враження про людину формується протягом чотирьох хвилин. Менеджеру важливо:

  1. Показати зацікавленість в очікуваній бесіді зайнявши позицію відкритості до співрозмовника

  2. Запамятати форму звернення до людини і зайняти місце місце справа – найвища ступінь, зліва – достатня ступінь взаєморозуміння, назустріч – комфронтація

  3. Посмішка свідчить про радість новому знайомству

  4. Погляд – контакт очей довіра відкритість до співбесідника, затримка погляду – бажання домінувати, відвернення очей в сторону бажання скрити нещирість

  5. Рукопотискання – коротке і в’яле – байдужість, сухість в руках – егоїзм, вологі руки – сильне хвилювання, трішки продовжене – дружелюбне

Техніка проведення бесіди виділяє три частини:

1. Підготовка до розмови

2. Ведення розмови

3. Підведення підсумку

Перша частина підготовки до розмови включає:

  • визначення цілі спілкування

  • ознайомлення з інформацією по даній проблемі

  • складення переліку питань

  • ознайомлення з інформацією про співбесідника

  • визначення часу зустрічі

  • створення умов для її проведення

Техніка ведення бесіди включає:

  • вміння побудувати і витримати свою лінію поведінки

  • розробити варіанти можливого конфлікту

  • проаналізувати особисті і професійні якості

  • забезпечити емоційну стриманість

  • проявити увагу до співрозмовника

  • передбачити візуальний контакт

  • виділити головне в розмові

  • уникнути суперечок

  • вміння слухати співрозмовника

  • забезпечити конфіденційність розмови

  • забезпечити спільну відповідальність за результати спілкування

  • забезпечити позитивну реакцію на позицію партнера

  • не робити поспішних виводів

  • не задавати питань які переводять тему в інше русло

  • не давати поради, якщо не просять

  • підвести підсуьок розмови



Лекція 6

Спілкування з аудиторією

1.Спільні риси і відмінності у спілкуванні з індивідумом і аудиторією

2.Правила що забезпечують успіх спілкування

3.Ораторське мистецтво виступаючого

4.Техніка публічного виступу

Спілкування один на один виступає як діалог і характеризується певною інтенсивністю.Тут немає часу на роздуми,тому в процесі індивідуального спілкування можливі конфлікти,де обиджві сторони використовуючи засоби спілкування повинні намагатися знайти взаєморозцміння. Перевагою індивідуального спілкування є можливість зосередитись на ідеях партнера.Публічний виступ – це монолог.В процесі такого спілкування аргументація менеджера набирає диктату. Складність такого спілкування полягає в тому,що відсутній зворотній зв’язок. Спільні риси:

  1. Відкритість до спілкування – для цього менеджер повинен вміти слухати себе і дотримувати якості відкритлості до спілкування.

  2. Етика критики і самокритики: вона має три напрями “зверху”, “знизу”,”самокритики”.

Критика “зверху” немає перешкод,але врахуйте вік, стать,темперамент. Критика “знизу” має перешкоди і у керівництва формується негативне відношення до критикуючого. Сприйняття критики “ знизу” ступінь зрілості керівника. Критику слід розглядати,як могутній засіб впливу на людей, а саме: не принижуйте гідність людини,не доводьте до конфлікту,не переслідуйте за критику,не критикуйте в п’ятницю: за вихідні слухи просуперечку поширяться,кількість співчуваючих теж, і в понеділок людина приходить без бажання працювати краще,бажано критикувати перед обідом або в кінці робочого дня ( людина має час об’єктивно оцінити свою поведінку,зрозуміти аудиторію і допомогти).

  1. Визначення і дотримання часу зустрічі .В понеділок проходить адаптація до наступного тижня,тому цей день кращий для перенесення зустрічі а не для проведення. В п’ятницю не починати нових справ.

  2. Вміло використовувати владу і тип темпераменту.

  3. У виступі підкреслити позитивні моменти колективу,або працівника після похвали лише слухати критику.

  4. Враховуйте емоційний стан співбесідника і аудиторії.

2. Правила

  1. Щиро цікавитися іншими людьми ( докладаючи зусиль ,часу і енергію для завоювання друзів)

  2. Посміхайтесь. Існує формула ( настрій-ПП)

  3. Пам’ятайте,що ім’я людини самий солодкий і важливий для неї звук.

  4. Будьте хорошим слухачеим ( стимулюйте,заохочуйте інших піклуватись про себе ) явний скандаліст і критик пом’якшується в присутності терпеливого слухача і мовчить в період його гніву.

  5. Як зацікавити людей?

  6. Як завоювати симпатію людей? : 1. Завжди запевняйте своєму співбесіднику значимість його особистості. 2. Давайте іншим те,що хотілиби отримати від інших. 3. Вчитися в кожної людини.

Десять правил вміння слухати.

  1. Перестаньте говорити.

  2. Допомагайте співрозмовнику відкритися до спілкування.

  3. Продемонструйте,що ви готові слухати.

  4. Усуньте роздратовуючі моменти,не стукайте по столу,не перекладацте папери,не малюйте.

  5. Співпереживайте співрозмовнику.

  6. Будьте терпеливі: не економте час,не перебивайте,не крокуйте до дверей.

  7. Стримуйте емоційний характер і роздратованість - надає словам емоційний зміст.

  8. Не допускайте спорів і суперечок ( пермога в спорі це поразка).

  9. Задавайте питання ,які стимулюють співрозмовника і свідчать про те,що ви його слухали.

  10. Перестаньте говорити.Щоб слухати необхідні обидва вуха: перше спиймає зміст,друге чуттєво відображує його.

Дев’ять правил дотримування яких дозволяє впливати на людей не викликаючи в них почуття образи:

  1. Починайте з похвали і визнаннея гідності співбесідника.

  2. Вкахзуйте на помилки не прямо ,а опосередковано.

  3. Спочатку говоріть про власні помилки,а потім критикуйте співбесідника.

  4. Задавайте співбесіднику питання замість наказів.

  5. Давайте люджям можливість спасти свій престиж.

  6. Не скупіться на похвалу,виражайте подяку за конкретний успіх.

  7. Створюйте людям хорошу репутацію,яку вони будуть намагатися виправдати.

  8. Заохочуйте,створюйте враження,що помилка,яку ви хочете бачити виправленою легко виправима.

  9. Досягайте вхаєморозуміння,спонукайте лбдей до бажання працювати краще.

  1. Ораторське мистецтво виступаючого забезпечено мовою, яка виконує три функції:

  1. суб’єкту комунікації

  2. риторика (зміст) повідомлень

  3. об’єкту комунікації (отримувач)

Мова як відбитки пальців свідчить про два фактори:

  1. ступінь самоствердження

  2. впевненості в собі

Критерієм ефективності мови є певні вирази. Так фраза з 10-13 слів сприймається найкраще,з 18-25 задовільно, більше 25 слів не сприймається. Змістовне навантаження несуть не тільки слова, але і тональність, гучність, модуляція і темп вимови. Публічний виступ забезпечується такими елементами:

  1. пояснення: передбачає чітке пояснення проблеми на базі теорії семантики

  2. розуміння: обгрунтування причинно наслідкових зв’язків проблеми

  3. інструментальний аспект:передбачає використання теорії соціально психологічних наук, щодо зменшення суперечок і стресів

Риторика вимагає побудови дослідів з трьох частин:

  1. початок (вступ)

  2. кульмінація

  3. завершення

Логіка виступу забезпечується так званими логічними мостами, тобто переходу від одної думки до іншої за допомогою таких методів:

  1. роздуми, від загально закономірних до часткових

  2. зворотній, від часткових до загальних факторів

  3. концентричний метод – вступ побудований навколо одного центру питань і ситуаційного підходу в менеджменті

  4. ступеневий – це послідовне розкриття проблеми починаючи від більш простої до більш складної

  5. хронологічний – за історичними датами або біографіями

  6. проблемний виклад (інтелектуальний)

Виступ менеджера будується за допомогою таких правил:

  1. риторичні питанняна які слухачі мовчки погоджуються

  2. повторення не менше чотирьох раз

  3. градація – це розташування слів в якомукожне наступне речення виразніше більш емоційне ніж попереднє

  4. антитеза(протиставляння окремих слів з різним значенням,що забезпечує менеджеру об’єктивне судження, і схиляє слухача на певну точку зору

  5. переконання слухачів (теза, доказ, демонстрація)

  1. Публічний виступ передбачає такі етапи:

  1. підготовка

  2. безпосередньо виступ

  3. очікуваний результат виступу

Підготовка включає:написання доповіді,,зовнішнє оформлення приміщення, зовнішній вигляд виступаючого і жести. У відповідності з вимогами менеджер готовить п’ять карток:

  • картка №1 як заволодіти увагою слухачів

  • картка №2 яким чином використовувати свою увгу в процесі виступу

  • картка № 3 і №4 як завоювати розум слухачів

  • картка № 5 результат виступу

Почати з картки № 3 сформулювати тему і основні положення які хочете донести до слухачів. Картка № 4 аргументація, цифри порівняння. Картка №5 сформулювати заключне звернення до аудиторії.Картка №1 яскравий виступ і картка №2 мета виступу і причини залучення слухачівдо прийнятих рішень. Доповідь прочитати перед виступом не менше шести раз.

Лекція 7

Комерційні переговори

  1. Процес планування переговорів

  2. Методиведення переговорів

  3. Класифікація питань, які виникають в ході переговорів.

  4. Підведення підсумків переговорів

1 За змістом комерційні переговори - це процес поетапного досягнення згоди між партнерами при наявності суперечливих інтересів. В менеджменті комерційні переговори розглядають як окремий вид ділового спілкування по формі і змісту. По формі вони подібні до індивідуальної бесіди,разом з тим вони проводяться між делегаціями партнерів, яким необхідно володіти навичками впливу на групу людей які мають свою чітку ціль.

Таким чином комерційні переговори є складовоя управлінської діяльності і служать налагодженню корпоративних зв’язків.Переговори це не просто розв’язання проблеми або прийняття рішень, а й знаходження різних умов які сприяють досягненню мети кожного

Процес планування переговорів ділять на три етапи, якірозглядаються на протязі пів року:

  • підготовка до переговорів

  • безпосереднє ведення переговорів

  • аналіз результатів і підбиття підсумків переговорів

Підготовка до переговорів включає три аспекта що стосується менеджера

  • змістовний

  • організаційний

  • тактичний


Змістовний аспект включає:

  • ієрархію цілей переговорів

  • опис пропозицій і проблем що виносяться на переговори

  • можливі варіанти їх досягнення та шляхи досягнення поставлених питань

Менеджер повинен усвідомити, що даний аспект не тільки предмет майбутніх переговорів, а питання наявних інтересів і можливостей їх реалізації.Процедура реалізації змістовного аспекту вимагає від менеджера:

  • ретельний аналіз наявної ситуації

  • прогнозування її зміни

  • проектування найбільш сприятливих умов для фірми

Підсумки проведеного аналізу проводиться колективно робочою групою за такими напрямками:

  1. визначення позиційних інтересів переговорів, усвідомлення власних цілей у переговорах (особистих, групових, фірми) прогнозування цілей те інтересів партнерана переговорах, ойінка ступеню узгодженняінтересів за тактикою, що використовується для посилення власної позиції на переговорах;

  2. тактичне забезпечення переговорів та визначення здобутків при кожному варіанті прийнятих рішень:

  • мінімум витрат

  • термін використання прдукту

  • гаранті використання умов

  • максимальний прибуток

  1. Вибір тактики ведення переговорів (закрита,відкрита)



Організація аспектів охоплює таке коло питань:

  • місце иі час проведення

  • організація зустрічі делегацій і поселення

  • підбір команд із розподілом функцій і ролей

Менеджер повинен розуміти що комерційні переговори поєднують в собі такі процеси:

  • міжособового спілкування

  • професійні комунікації

  • гра яка нагадує театралізовану виставу

Робота по підбору кадрів включає декілька моментів:

  1. Визначення комунікативних функцій для успішного ведення переговорів

  • організатора переговорів

  • доповідача суті питання

  • забезпечення розуміння між групами делегацій

  • функція експерта (прораховує всі плюси і мінуси повсіх варіантах)

  • встановлення неформального каналу комунікацій

2. Визначення професійного складу команди

3. Організація, підготовка, завершення, розробка сценарію майбутніх переговорів

Тактичний аспект забезпечує професійну спрямованість розроблених пропозицій за сукупністю питань, починаючи від тактично технологічних до фінансово-юридичних питань

Технологічна насиченість кожної фази переговорів достатньо висока і залежить від національної культури, традицій країни організатора чи учасників переговорів

Техніка ведення переговорів охоплює такі фази:

  1. Уточнення позицій сторін (10% часу)

  2. Пошук альтернатив розв’язання завдань(60% часу)

  3. Досягнення домовленості або укладання угод (30% часу)
  1   2

Схожі:

Процес індивідуального спілкування iconПроцес індивідуального спілкування
Найбільш змістовний І виразний засіб спілкування ­­– слово,мова. Вміння слухати І говорити – необхідна умова для індивідуального...
Процес індивідуального спілкування iconНорми сучасної української мови у спілкуванні процес спілкування. Види спілкування
Процес спілкування. Види спілкування. Під час вивчення будь-якого об'єкта проводять його класифікацію. Класифікують І спілкування....
Процес індивідуального спілкування icon“Культура спілкування й етикет”
Фор­мою такого взаємозв'язку є спілкування. Спіл­кування — це процес взаємодії між людьми, у якому відбуваються обмін діяльністю,...
Процес індивідуального спілкування iconІІ. Діяльність колективу з виконання нормативних актів та завдань освіти
Перевірити процес індивідуального навчання учнів І ведення документації з даного питання
Процес індивідуального спілкування iconІІ. Діяльність колективу з виконання нормативних актів та завдань освіти
Перевірити процес індивідуального навчання учнів І ведення документації з даного питання
Процес індивідуального спілкування iconСтилі педагогічного спілкування
Професійне педагогічне спілкування передбачає високу його культуру, яка засвідчує вміння педагога реалізувати свої можливості у виборі...
Процес індивідуального спілкування iconГолубівська зош І-ІІІ ступенів
Мета: учити дітей навичок спілкування, закріплювати ці навички в ігровій формі; познайомити дітей з формами спілкування; формувати...
Процес індивідуального спілкування icon1. Поняття про спілкування Поняття спілкування є надзвичайно широким...
Вона здійснюється завдяки основним пізнавальним процесам. У процесі спілкування забезпечується отримання, зберігання та передача...
Процес індивідуального спілкування iconЗ досвіду роботи вчительки початкових класів Поведи Г. П
Як допомогти розкритися багатству індивідуального світу дитини, що переступила поріг школи, як організувати процес пізнання, щоб...
Процес індивідуального спілкування iconВиди спілкування. Загальна харктеристика спілкування
Опосередковане спілкування відбувається між людьми, що розділені простором або часом І користуються такими засобами, як телефон,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка