Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів»




Скачати 408.11 Kb.
НазваТема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів»
Сторінка1/4
Дата02.06.2013
Розмір408.11 Kb.
ТипДокументы
nauch.com.ua > Спорт > Документы
  1   2   3   4
ВІДДІЛ ОСВІТИ КРИВОРІЗЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НОВОПІЛЬСЬКИЙ КОМБІНОВАНИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СНІГУРОНЬКА»

ТЕМА ДОСВІДУ: «ЗБЕРЕЖЕННЯ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ДОШКІЛЬНИКІВ ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ МЕТОДІВ»


З ДОСВІДУ РОБОТИ

ВИХОВАТЕЛЯ – МЕТОДИСТА

КАРАЧУН ЛЮДМИЛИ

ПЕТРІВНИ
2009 рік

1.


2.

3.
4.
5.
6.

7.
8.
9.


10.

Тема проекту


Обґрунтування вибору і проблеми
Мета проекту
Завдання проекту
Характеристика проекту

База реалізації

Учасники
Термін реалізації
Прогнозований результат

Ресурси

«Збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методик».

Формування, збереження й зміцнення здоров’я дітей та дорослих громадян України – одна з актуальних проблем. Поруч з традиційними засобами фізичного виховання необхідне використання різних нетрадиційних методик для зміцнення та збереження здоров’я малят.

Формування системи роботи для реалізації завдань спільного проекту, надання кожному педагогу допомоги у відборі і застосуванні різних нетрадиційних методик для збереження фізичного здоров’я дошкільників.

Розробити навчально-методичний матеріали, які забезпечать реалізацію завдань про збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних завдань.

Створення необхідних умов для якісного проведення різноманітних нетрадиційних методик з фізичного виховання малят, в групах та в групах «Здоров’я», стимулюючих активну рухову діяльність дітей.

ДНЗ «Снігуронька» с. Новопілля Криворізького району.

Педагоги, медичні працівники, діти, батьки.
2007 – 2008 навчальний рік.
Створення ефективної системи для забезпечення реалізації завдань із збереженням фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів.
ЛЮДСЬКІ: вихователі, медична сестра, помічник вихователів;

ІНФОРМАЦІЙНІ: наявність методичного матеріалу та методичної літератури;

МАТЕРІАЛЬНО _ ТЕХНІЧНІ: стандартне та нестандартне обладнання.



  1. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

ДЕВІЗ: «Можна все зробити, якщо захотіти».
МЕТА: визначення завдання, змісту та форми діяльності, направлених на реалізацію проекту.
ЗАХОДИ:

  • Бесіда «Фізкультура в житті дитини».

  • Складання схеми – моделі (додаток № 1).

  • Діагностика дітей (визначення обсягу знань, умінь і навичок дітей).

  • Анкетування педагогів ( додаток № 2).

  • Складання перспективного плану ранкової гімнастики з дітьми на 2007 – 2008 навчальний рік (додаток № 3).

  • Складання перспективного плану роботи по фізичному розвитку з дітьми середнього віку на 2007 – 2008 н. р. (додаток № 4).

  • Підбір методичної літератури по збереженню фізичного здоров’я дітей через використання нестандартних методик.

  • Заняття «Спорт зміцнює здоров’я» (додаток № 5).

  • Заняття з використанням нестандартних форм роботи «Юні туристи» ( додаток № 6).



2. ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП

ДЕВІЗ: «Спортом займатися – з хворобами не знатися».
МЕТА: формування системи знань, рухових умінь та навичок, які необхідні для реалізації проекту.
ЗАХОДИ:

  • Створення сприятливих умов дітям для реалізації глибокої обізнаності у ролі інформаторів та для закріплення набутих рухових умінь, навичок.

  • Проведення сюжетних ранкових гімнастик (за методикою М.Єфименка).

  • Ритмічна гімнастика «Танці, танці, танці…» (додаток № 7).

  • Дихальна гімнастика ( за методикою Т.Стрельникової).

  • Аеробіка ( додаток № 8).

  • Комплекс хат – ха йоги з асоціативними назвами.

  • Пластик – шоу:

Заняття – розвага «Мандрівка в королівство пластики» (додаток № 9)

  • Горизонтальний балет.

  • Креативна гімнастика.

  • Пальчикова гімнастика.

  • Заняття – розваги з елементами самомасажу.

  • Заняття з валеологічним змістом:

«Ми з природою дружимо»

«Вчимося бути здоровими»

  • Створення психологічного комфорту:

Ігри – медитації.

Психотренінги.

Релаксація.

  • Сюжетні фізкультурні заняття:

«Лисиця та Журавель»

« На білоччині горішки»

«Артисти цирку «Веселка»»

«На морі»

«Пригоди кмітливих сніговичків»

«Півник та мишенята»

  • Вправи дихальної гімнастики:

«Подорож до лісу»

Дихально – оздоровчий комплекс «Кунг – фу» (додаток № 10)

Вправи «Бебі – йоги» ( додаток № 11).

  • Корекційні форми роботи:

вправи для м’язів очей;

вправи для м’язів стоп (плоскостопість);

фітбол;

імунна гімнастика;

вправи на корекцію постави;

дотиковий масаж ( за методикою А.Уманської);

кінезорефлексотерапія.

  • Проведення спортивних свят разом з батьками:

«Мандрівка навколо світу» ( додаток № 13)

«Ключ від форту Здоров’я»

«Дружим зі спортом»

«Ланцюжок пригод»

«Спортивне шоу»

«Здоровим будь!»

«Шукачі скарбів»

  • Проведення спільно з батьками «Днів здоров’я».

  • Просвітницька робота з батьками

Консультації:

- «Виховання здорового способу життя як найвищої індивідуальної та суспільної цінності»

- «Роль нестандартного обладнання в руховому режимі дня дітей»

- «Взаємозв’язок ДНЗ і сім’ї у формуванні здорового способу життя у дітей»

- «Відповідальність за власне здоров’я. Формуємо разом з батьками»

- «Взаємодія дитячого закладу та сім’ї з метою збереження та зміцнення фізичного здоров’я дітей».



3.РЕПРОДУКТИВНИЙ ЕТАП

ДЕВІЗ: «Практика – критерій істини».
МЕТА: надання дошкільнятам можливості практично застосовувати здобуті на інформаційному етапі знання, рухові уміння та навички.
ЗАХОДИ:


ЛІНІЇ РОЗВИТКУ

ЗМІСТ РОБОТИ

ЧАС ВТІЛЕННЯ



ФІЗИЧНИЙ

РОЗВИТОК



Ранкові гімнастики: сюжетна, аеробіка, ігрова, ритмічна.
Горизонтальний балет, ритмічна гімнастика, креативна гімнастика, пластик – шоу, у – шу, бебі – йога, кунг – фу, вправи – мудри, хат – ха йога, дихальна гімнастика, футбол, ігровий стрейтчинг.
Дихальна гімнастика, футбол, кінезорефлексотерапія, дотиковий масаж, вправи на корекцію постави, стопи, м’язів очей, імунна гімнастика.



Ранок

Заняття, прогулянки, розваги, індивідуальна робота, самостійна рухова діяльність.
Корекційна робота, 2 половина дня, прогулянки, заняття, самостійна рухова діяльність.



ПІЗНАВАЛЬНИЙ

РОЗВИТОК


Закріплювати знання дітей про те, для чого потрібні фізичні вправи, різні види рухових умінь, навичок. Визначати засоби збереження та зміцнення свого здоров’я, способи досягнення тривалої фізичної активності.



Заняття, індивідуальна робота, спеціально організована діяльність.


СОЦІАЛЬНО – МОРАЛЬНИЙ

РОЗВИТОК

ЕМОЦІЙНО –

ЦІННІСНИЙ

РОЗВИТОК



Спонукати дітей до дружних стосунків між собою. Виховувати почуття колективізму, вміння порадіти успіхам товаришів та допомогти в разі потреби.

Вчити дітей отримувати задоволення от отриманих рухових умінь і навичок, підвищувати настрій. Розвивати емоційність під час виконання різних видів вправ.


Заняття, розваги, свята, дні здоров’я, спортивні ігри та змагання.


Протягом всієї роботи з дітьми.



МОВЛЕННЄВИЙ

РОЗВИТОК


Підвести до прагнення влучно використовувати прислів’я, приказки про здоровий спосіб життя. Розширити мовленнєвий запас малят назвами нетрадиційних методик, різних ігрових, рухливих, спортивних вправ.




Протягом всієї роботи з дітьми.




ХУДОЖНЬО –

ЕСТЕТИЧНИЙ

РОЗВИТОК



Слухати музику і рухатися відповідно до темпу, характеру мелодії. Навчати дітей відчувати ритм, сприяти формуванню внутрішньої свободи дитини.




Танцювальні вправи, ігри – медитації, психотренінг, релаксація, асани, аеробіка, пластик – шоу.




КРЕАТИВНИЙ

РОЗВИТОК



Домислювати подальші дії, виконання рухових танцювальних вправ. Вчити дітей міркувати над проблемою «Здоров’я - це головне в житті». Знаходити нестандартне рішення під час виконання різних рухових завдань.



Протягом всієї роботи з дітьми.


4. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП



ДЕВІЗ: «Здоров’я – основа усього на світі».
МЕТА: узагальнення і систематизація знань, рухових навичок та вмінь дошкільнят, здобутих протягом попередніх етапів. З’ясувати зміни у фізичному розвитку дітей, порівняно з діагностикою у мотиваційному.
ЗАХОДИ:

  • Проведення відкритих переглядів фізкультурної роботи з дітьми ( контрольно – діагностичні зрізи).

  • Перегляд занять – розваг:

«Юні морячки»;

«Мандрівка в королівство пластики»

«Дружимо зі спортом»

«У зоопарку»- ігровий стрейтчинг (додаток №14 )

  • Проведення дня спортивних ігор з використанням нестандартного обладнання.

  • Разом з батьками проведення Дня Здоров’я під девізом: «Здоров’я – основа усього на свті».

  • Запрошення батьків на День відкритих дверей, де відбудуться такі покази: заняття з вправами ігрового стрейтчингу; ритмічною гімнастикою та дихально – оздоровчий комплекс «У – шу».

  • Узагальнююча бесіда «Що ж ми навчились?»




5. ТВОРЧИЙ ЕТАП
ДЕВІЗ: «Здоровому все здорово».
МЕТА: узагальнення і систематизація знань, рухових навичок та вмінь дошкільнят, здобутих протягом попередніх етапів. З’ясувати зміни у фізичному розвитку дітей, порівняно з діагностикою у мотиваційному.
ЗАХОДИ:

ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

  • Дидактичні ігри:

«Я – спортсмен» ( який рух відповідає спортивній грі) ;

«Які вправи ти вмієш виконувати до ….»;

«Чого не вистачає?» ( спортивне обладнання);

« Що пропало?» ( спортивний інвентар).

  • Сюжетно – рольові ігри:

«Тренувальна зала»;

«Спортивний комплекс»

  • Спортивні ігри:

«Грородки»; «Бадмінтон»; «Баскетбол»; «Футбол»; Їзда на самокаті.

  • Рухливі ігри:

«У колі з м’ячем»; «Стрибки через обруч»; «Рибалка»; «На одній нозі»; «Мисливці і зайці»; «Серсо»; «Хто далі кине»; «Ведмідь і бджоли»; «Влучи в кільце»; «Хто швидше до прапорця»; «Мишоловка»; «Квач»; «Дожени свою пару».

  • Ігри – естафети:

«Зустрічна естафета»;

«Естафета з прапорцями»;

«Естафета парами»;

«Естафета з м’ячем»

  • Малорухливі ігри:

«Квіти»;

«Мак»;

«Зайчику»;

«Сонечко»;

«Подоляночка»

  • Народні рухливі ігри:

«Горю – дуб»;

«Піжмурки»;

«У річку, гоп!»;

«Гра з хустинкою»;

«Куці – баба»;

«Чабан»

  • Самостійна рухова діяльність:

Підтримувати бажання дітей активно рухатися, вводити в ігри нові форми та елементи методик. Закріплювати набуті рухові уміння, навики, які здобули на протязі виконання проекту.

ТРУДОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

  • Виготовлення атрибутів з покидькового та природного матеріалу.

  • Наведення порядку в спортивних куточках та фізкультурній залі.

  • Складання використаного обладнання та інвентарю на місця.

ПІШІ ПЕРЕХОДИ

До стадіону, використовуючи активний відпочинок – виконання різних видів гімнастики та проведення рухливих ігор.

В спортивну залу до школи, виконання різних видів вправ, спортивні ігри та бесіда з вчителем по фізкультурі.

  • Колективна робота:

Випуск газети «Наші досягнення на шляху до удосконалення фізичного здоров’я»



  1   2   3   4

Схожі:

Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconЗакон України «Про дошкільну освіту»
Збереження та зміцнення фізичного здоров'я дітей є одним із пріоритетних завдань дошкільної освіти. Фізичне здоров'я дошкільників...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconДоповідь до досвіду вихователя-методиста кднз №255 Шульги Наталі Миколаївни
«Зміцнення та збереження здоров я дітей шляхом пошуку ефективних методів, засобів, прийомів та інноваційних технологій»
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconЗ досвіду роботи колективу днз№24
...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconЗастосування нетрадиційних методів лікування в санаторних умовах”
Маємо честь запросити Вас взяти участь в роботі v-ї науково-практичної конференції “Застосування нетрадиційних методів лікування...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconМетодичні рекомендації щодо викладання фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах
«Фізична культура» є: формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовки;...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconНашої виховної години «Що маю знати, щоб зберегти своє здоров’я»....
Шульги Наталі Миколаївни «Зміцнення та збереження здоров я дітей шляхом пошуку ефективних методів, засобів,прийомів та інноваційних...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconПроект Здорова родина – здорова дитина
Сприяти забезпеченню фізичного здоров’я дошкільників. Залучати батьків до фізичного виховання дітей в родині, виховання в них оптимістичного...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconФормування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я,...
Програма характеризується спрямованістю на реалізацію принципу варіативності, який передбачає планування навчального матеріалу відповідно...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconФормування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я,...
Програма характеризується спрямованістю на реалізацію принципу варіативності, який передбачає планування навчального матеріалу відповідно...
Тема досвіду: «збереження фізичного здоров’я дошкільників через використання нетрадиційних методів» iconТема (проблема) досвіду
Тема (проблема) досвіду Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках історії
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
nauch.com.ua
Головна сторінка